نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes پادشاهی سیاره میمون ها

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم پادشاهی سیاره میمون ها (سری چهارم)

چند دهه از آن پایان نمادین سه گانه اصلی سیاره میمون ها که تماشاگران را شوکه کرد، می گذرد. از آن زمان، فرنچایز به کاوش در مورد معنای انسان بودن و اینکه چقدر طبیعت ما با موجودات هوشمند دیگر همسو است، ادامه داده است. در حالی که سه گانه پیش درآمد با شخصیت فراموش نشدنی سزار ‏با بازی اندی سرکیس، ریشه های شورش میمون ها را بیان می کند، اما فیلم Kingdom of the Planet of the Apes، خط زمانی فرانچایز را بیشتر به آینده ای نامعلوم تغییر می دهد. اکنون تحت هدایت وس بال، که به خاطر فیلم های میز رانر شناخته می شود، فیلم چهارم، نسل جدیدی از میمون ها را معرفی می کند که توسط پروکسیموس سزار ‏جاه طلب و در عین حال مشکل دار رهبری می شوند. انسان ها سال ها پس از وقایع شکل گرفته توسط سزار اصلی زندگی می کنند و تقریباً از دنیایی که میمون ها اکنون با قبایل و فرقه های مختلف خود اداره می کنند، ناپدید شده اند. یکی از این قبیله ها، قبیله عقاب است، خانه قهرمان شامپانزه جوان ما، نوآ، که به طرز درخشانی از طریق تصویربرداری حرکتی توسط اوون تیگ به تصویر کشیده شده است.

 

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes پادشاهی سیاره میمون ها

درآمدی بر خط داستانی فیلم پادشاهی سیاره میمون ها

نوآ زندگی مسالمت آمیزی دارد تا اینکه نیروهای پروکسیموس به دهکده او حمله می کنند و او یک جست و جوی شخصی برای متحد کردن خانواده اش و به چالش کشیدن این حکومت ظالم آغاز می کنند. کسی که به نوآ می پیوندد، اورانگوتان دانا، راکا است که توسط پیتر میکون با ظرافت های ظریف جان گرفته است. راکا با هدایت نوآ از طریق یک منظره ناآشنا، به دنبال انتشار پیام وحدت و درک است که سزار را در سه فیلم قبلی تعریف می کرد. یکی دیگر از متحدان کلیدی به شکل مِی با بازی فریا آلن ظاهر می شود، یکی از معدود انسان های باقی مانده که به آرامی با دنیایی که اکنون متعلق به میمون ها است، سازگار می شود. با کمک می، سفر نوآ او را به اعماق پادشاهی تاریک پروکسیموس می برد تا حقایق این نظم اجتماعی جدید و نقش او در شکل دادن به آینده سیاره را کشف کند.

 

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes پادشاهی سیاره میمون ها

بررسی شخصیت های میمونی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

بیایید نگاهی به برخی از شخصیت های کلیدی که داستان را در جدیدترین ماجراجویی سیاره میمون ها پیش می برند، بیاندازیم. قهرمان داستان نوآ به عنوان قهرمان جدید ما پیشروی می کند، در حالی که چهره های مرموز راکا و پروکسیموس سزار در نقش های فرعی مهم ظاهر می شوند. نوآ زمانی که دهکده اش مورد حمله قرار می گیرد، خود را در یک سفر دراماتیک می بیند. او به عنوان آخرین بازمانده طایفه اش، مملو از عزم و اراده برای نجات افراد اسیر شده است، اما بار مسئولیت را نیز بر دوش حمل می کند. ما احساس می کنیم اشتیاق او برای کمک به دیگران با عدم قطعیت هایی که هر شامپانزه ای در چنین سناریویی خواهد داشت، آمیخته شده است. از طریق سختی ها، نوآ در مهارت ها و روحیه خود رشد می کند و پیچیدگی دنیای اطراف خود را بهتر درک می کند. پیتر میکن گرما و خرد را به نقش راکا می آورد. او به عنوان یک اورانگوتان که آموزه های صلح سزار را به یاد می آورد، نوآ را تحت الشعاع قرار می دهد. راکا در همه موجودات چه میمون و چه انسان خوبی می بیند و تلاش می کند این آرمان ها را به نسل های جدید منتقل کند. راهنمایی آرام او به نوآ در لحظات تاریک تر کمک می کند. پیوند دانش آموز و مربی بین آن ها حتی در محیط های سخت امید را تقویت می کند. در همین حال، پروکسیموس سزار به عنوان یک شخصیت شوم ظاهر می شود که مصمم به سرکوب هر کسی است که با شهوت او برای قدرت مخالف است. کوین دوراند شخصیت را با یک کاریزمای تهدیدآمیز آغشته کرده است. پروکسیموس پیام برابری را به پیام شرارت و فریب تحریف می کند. اگرچه او ممکن است حیله گر به نظر برسد، اما هذیان های خودش نیز یک ضعف خواهد بود. صحنه برای برخورد حماسی بین شجاعت نوآ و جاه طلبی ظالمانه پروکسیموس آماده شده است.

 

موشن کپچر شاهکار در فیلم پادشاهی سیاره میمون ها

ما باید به افرادی که در پشت صحنه  فیلم Kingdom of the Planet of the Apes هستند، جایزه بدهیم، آنها واقعاً بلدند که چگونه کار کنند تا میمون ها را روی صفحه بدرخشند. موشن کپچرِ فیلم خارج از این دنیاست، درست از جزییات حالات صورت گرفته تا دنباله های مبارزات پیچیده، هر حرکتی طبیعی به نظر می رسد، مثل اینکه واقعاً در حال تماشای نخستین ها هستیم. باورش سخت است که بازیگران در واقع میمون نیستند، چرا که نتیجه نهایی تا اندازه ی عجیبی قانع کننده است. شما احساسات و ظرافت های زیادی را در چشم ها می بینید، شادی، ترس، خشم و باقی احساساتی که شما را به عمق داستان می کشانند. این میمون ها به گونه ای اصالت را نشان می دهند که واقعاً شما را به دنیای خود می کشانند. بافت خزِ میمون ها نیز، از نمای نزدیک از دست ها گرفته تا صحنه های بازتر، باعث می شود حیوانات کاملاً طبیعی به نظر برسند.

 

آغازی جدید در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

مدتی از پایان داستان سزار می گذرد، بنابراین کنجکاو بودیم که ببینیم این فیلم جدید سیاره میمون ها به چه موضوعاتی پرداخته است. به نظر می رسد که این فیلم به چیزهای قابل تاملی می پردازد که با دنیای ما نیز به طرز عجیبی مرتبط هستند. فیلم چهارم مدت ها پس از فیلم های قبلی شروع می شود، با میمون هایی که اکنون به طور قاطعانه اشرف مخلوقات زمین هستند در حالی که انسان ها به عنوان موجودات درجه دوم در حاشیه زندگی می کنند. این فیلم بررسی می کند که چگونه قدرت می تواند حتی انقلابیون خوش نیت را در طول زمان فاسد کند. ما میمون هایی را می بینیم که بین حکومت ظالمانه پروکسیموس و آنهایی که به دیدگاه سزار می چسبند تقسیم شده اند. پویایی انسان و میمون همچنان جذاب است. از یک سو، میمون ها هنوز با آسیب هایی که در گذشته توسط انسان ها وارد شده دست و پنجه نرم می کنند. این احساس وجود دارد که هر دو طرف باید بر تعصب غلبه کنند تا با هم دنیایی عادلانه بسازند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Kingdom of the Planet of the Apes‏ ‏ به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید