نقد و بررسی فیلم Land of Bad سرزمین بد با بازی راسل کرو و لیام و لوک همسورث

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Land of Bad

فیلم سرزمین بد، بینندگان را مستقیماً وارد اکشن می کند، آن هم زمانی که یک تیم نیروی ویژه به رهبری گروهبان شوگر (میلو ونتیمیلیا) در یک ماموریت نجات خطرناک در فیلیپین مستقر می شوند. ما در این فیلم با ایرمن کینی (لیام همسورث) تازه کار آشنا می شویم، درست زمانی که او به این سربازان سرسخت ملحق شده و پشتیبانی حیاتی از هواپیماهای بدون سرنشین را فراهم می کند. اما آنچه که باید روتین باشد به سرعت از بین می رود و کینی را در قلمرویی متخاصم تنها می گذارد. تنها راه نجات او ریپر (راسل کرو)، خلبان هواپیمای بدون سرنشین در یک پایگاه دوردست است که کینی را از طریق تیراندازی های متقابل دشمن هدایت می کند. با این حال، در حالی که کینی از گلوله ها و مواد منفجره طفره می رود، مهارت و استعدادی خاص برای بقا پیدا می کند که از وجودش خبر نداشته است. کارگردان ویلیام یوبانک در این فیلم مهیج نظامی با محوریت پیوند بین یک سرباز سرگردان و چشم او در آسمان، سرعت خود را ثابت نگه می دارد .با حمایت بازیگرانی از جمله لیام همسورث و راسل کرو به عنوان متخصصانی نخبه، اکشنی سریع ارائه می کند که توسط تضاد بین جنگ در جنگل و کنترل های هواپیماهای بدون سرنشین تثبیت شده است. وقتی ماموریت به یک چرخش جدید خطرناک تبدیل می شود، همه چیز در این فیلم انفجاری می شود.

 

نقد و بررسی فیلم Land of Bad سرزمین بد

درآمدی بر داستان فیلم سرزمین بد 2024

در هسته خود، فیلم Land of Bad در مورد ارتباطی است که بین کینی و ریپر در حین باز شدن فیلمی اکشن شکل می گیرد. ما شاهد محاکمه کینی زیر آتش دشمن هستیم، زیرا او مجبور می شود از شجاعت و مهارت هایی استفاده کند که نمی دانسته از آن برخوردار است. در همین حال، ریپر کینی را از پایگاهی مجهز به تهویه مطبوع  در جایی دوردست راهنمایی می کند و هرج و مرج کینی را بین جرعه های قهوه ای که می نوشد، هماهنگ می کند. در اوایل فیلم، ما با تیم نیروهای ویژه که کینی در آن گماشته شده، آشنا می شویم، از جمله رهبر آن گروه به اسم شوگر و بیشاپ که در ابتدا قصد دارند رس این تازه کار را بکشند اما به زودی باید به او تکیه کنند. اما این شخصیت کینیِ لیام همسورث است که به عنوان بازیگر اصلی فیلم ظاهر می شود و پس از جدایی و تنها ماندن، در مقابل همه مشکلات به طرز تحسین آمیزی تلاش می کند تا زنده بماند. کینی از طریق هدست، راسل کرو را راهنما و یاور خود می بیند که با شوخ طبعی و توصیه های آزمایش شده جنگی اش، وحشت را از او دور می کند. ارتباط عجیب و غریب آن ها آرامش لازم را مابین صحنه های کمین کردن و گریز فراهم می کند، زیرا هر دو مرد با زمان در حال مسابقه هستند.

 

نقد و بررسی فیلم Land of Bad سرزمین بد

بررسی فنی فیلم Land of Bad

کارگردان ویلیام یوبانک که مهارت خود را در فیلم های علمی تخیلی اثبات کرده و انرژی و پویایی بصری را به صحنه های جنگی فیلم سرزمین بد می آورد. ما در اوایل فیلم به درون آتش پرتاب می شویم، زیرا یورش نیروهای ویژه، تیراندازی هیجان انگیزی را آغاز می کند و کار گروهی دقیق تیم را به نمایش می گذارد. هنگامی که کینی خود را تنها و در حال فرار می بیند، یوبانک به طرز ماهرانه ای، مجموعه ای از صحنه ها را به نمایش می گذارد و توانایی فیزیکی بازیگر اصلی خود را به رخ تماشاچیان می کشد. همسورث به طرز چشمگیری از عهده رقص های اکشن و زد و خورد، دویدن میان مهمات واقعی و هماهنگ شدن با حملات هواپیماهای بدون سرنشین برای فرارهای نفسگیر، برمی آید. یوبانک قاب تصویر فیلمش را با انفجارهای آهسته پیش می برد و اگرچه او عاقلانه جلوه های عملی را روی CGI متمرکز می کند، وقتی ماموریت به سمت و سوی تیره و تار تری می رود همه چیز وحشیانه می شود، با این حال کارگردان هنگام به تصویر کشیدن صحنه های شکنجه و بازجویی، کمی خودداری نشان می دهد.

 

پهباد ها و دوگانگی در فیلم سینمایی سرزمین بد

در حالی که فیلم Land of Bad به طور آشکار ضد جنگ نیست، اما به طور متفکرانه تناقضات جنگ مبتنی بر فناوری مدرن را از طریق پویایی ریپر (راسل کرو) و کینی (لیام همسورث) بررسی می کند. سوالات اولیه در مورد پهپادها مطرح می شود که درگیری را حساسیت زدایی می کنند و اجازه می دهند که ترور از روی یک صندلی راحت از یک قاره دورتر انجام شود. با این حال، چنین سلاح هایی به راهنمایی انسانی نیاز دارند که توسط بررسی واقعیت سنگدلانه کینی تجسم یافته است. به نظر می رسد یوبانک از انتقادات احتمالی در مورد نمایش شخصیت های شرور افراطی در فیلمی که ساخته آگاه است. جدای از ریفرنس های تمسخر آمیز، دشمنان شخصیت اصلی در فیلم علناً کاریکاتور هستند؛ شرورانی بی چهره که قهرمانان آمریکایی باید آنها را شکست دهند. با این حال، کارگردان با پرهیز از سخنرانی های وطن پرستانه سطحی، با اتهامات تبلیغی مقابله می کند.

 

راسل کرو و لیام همسورث، عاملین اصلی فروش بالای فیلم Land of Bad

فیلم سرزمین بد با قدرت بازیگران اصلی دوگانه خود زنده شده یا می میرد و لیام همسورث به عنوان یک نقش اول اکشن قانع کننده به صعود مداوم خود ادامه می دهد. او در عین حال که نقش خود را با ترحمی اصیل لایه بندی می کند و نیازهای فیزیکی را به طرز چشمگیری مدیریت می کند. ما باور داریم که ترس و اضطراب کینی در همان اوایل، برای یک تازه کار ناآماده که در یک کابوس گیر افتاده است، مناسب است. موردی که باعث می شود نمایش های بعدی او از شجاعت و سخاوت بیشتر تکان دهنده باشد. اما دزد صحنه فیلم راسل کرو است که به وضوح از بازگشتش به فیلم های پرفروش لذت می برد. او به همان اندازه به شخصیت ریپر، شوخ طبعی و جذابیت می دهد که تصمیماتش در میدان نبرد را در کنار مسائل داخلی مدیریت می کند. کرو و همسورث بدون زحمت با یکدیگر بازی می کنند و رابطه ای غیرمحتمل پر از احساس و شوخ طبعی ایجاد می کنند. اگرچه داستان سرایی گهگاهی دچار تزلزل می شود، اما اجراهای قوی و صحنه های هیجان انگیز، این فیلم را به یک فیلم مهیج از نیروهای ویژه تبدیل می کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید