معرفی برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو Leonardo DiCaprio

معرفی برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو Leonardo DiCaprio

لئوناردو دی کاپریو یکی از تحسین شده ترین بازیگران این نسل است و باورش سخت است که تنها یک جایزه اسکار در قفسه او باشد. چه یک برده ی شیطان صفت باشد، چه یک مرزبان بقا، یا یک بازیگر قدیمی، دی کاپریو همچون شراب با گذشت زمان بهتر و بهتر و بهتر می شود. این بازیگر همچنین به طور انحصاری با کارگردانانی کار می کند که فقط می توان آنها را رویاپردازان سینمایی نامید. بنابراین بین فیلمسازانی که آزادی زیادی دارند و بازیگری به استعداد دی کاپریو، با هم سرگرم کننده ترین و نمادین ترین فیلم های قرن بیست و یکم را ساخته اند. لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو، زادهٔ ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ بازیگر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است. او برای بازی در فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای و تاریخی مشهور است و افتخارات گوناگونی شامل یک جایزهٔ اسکار و سه جایزهٔ گلدن گلوب کسب کرده‌است.

 

  1. فیلم What’s Eating Gilbert Grape

لئوناردو دی کاپریو در حال لبخند زدن در فیلم Whats Eating Gilbert Grape

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؛ همان چیزی است که عوامل انتخاب بازیگر را وادار کرد تا بنشینند و به انتخاب بازیگر توجه کنند. فیلمی درام به کارگردانی «لاسه هالستروم» است که سال ۱۹۹۳ ساخته شده‌است. بازیگران این فیلم جانی دپ، جولیت لوئیس و لئوناردو دی‌کاپریو هستند. «پیتر هجس» نویسنده نمایشنامه این فیلم است که آن را از رمانی نوشته خودش به همین نام که سال ۱۹۹۱ نوشته بود، اقتباس کرده‌است. این فیلم در مورد شخصیت اصلی (جانی دپ) است که باید از برادر کوچکتر خود (دی کاپریو) مراقبت کند. این اولین موردی بود که دی کاپریو اسپات لایت نمایش را دزدید. حتی در سن 19 سالگی، این بازیگر MVP فیلم بود و عملکرد بهتری نسبت به دپ باتجربه در آن زمان داشت. دی کاپریو حتی در شصت و ششمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و یکی از جوان ترین بازیگرانی بود که تا به حال نامزد شده بود.

 

  1. فیلم The Revenant

هیو گلس در حال حمل شخص دیگری در فیلم The Revenant

سال ها طول کشید تا سرانجام آن را به دست آورد، اگرچه بسیاری معتقدند دی کاپریو برای نقش های قبلی شایسته دریافت اسکار بود، اما فیلم The Revenant اولین (و تاکنون تنها) اسکار را برای او به ارمغان آورد. اما این یک برد میراثی نبود، این چیزی است که وقتی آکادمی معتقد است کسی بر اساس کل دوران حرفه ای اش شایسته دریافت جایزه است، به آن می گویند و به همین دلیل است که بسیاری معتقدند مارتین اسکورسیزی برای The Departed برنده شد. سینمایی بازگشته فیلمی آمریکایی در ژانر وسترن متجدد حماسی به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. دی کاپریو واقعا شایسته این برد برای این فیلم در سال 2015 بود. همانطور که او نقش مرزنشین هیو گلس را بازی کرد و شرایط طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت. به گفته Vanity Fair، این بازیگر در واقع داخل لاشه اسب خزیده و جگر گاومیش کوهان دار خام خورده است و هیچ کدام جعلی نبوده.

 

  1. فیلم Titanic

برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

جک و فابریزیو در جلوی کشتی تایتانیک ایستاده اند

اگر تایتانیک نبود، شاید دی کاپریو آنقدر آثار کلاسیک نداشت. در حالی که همه در صنعت بر این باور بودند که این فیلم قرار است یکی از بزرگترین بمب های خودتخریبی باکس آفیس تاریخ باشد، کاملا برعکس شد و به پرفروش ترین فیلم تاریخ تبدیل شد – رکوردی که آن را برای 12 سال حفظ کرد. اما تقریباً انگار بازیگر و فیلم به هم نیاز داشتند. تایتانیک دی کاپریو را به یک ستاره تبدیل کرد و دی کاپریو که در آن زمان معشوق هالیوود بود با نقش جک، نوجوانان را مجبور کرد چندین بار برای دیدن فیلم هزینه کنند. جذابیت این بازیگر در تایتانیک شگفت انگیز است و شیمی او با کیت وینسلت، عاشقانه ساختگی در فیلم این با محوریت فاجعه را باورپذیر کرد. تایتانیک فیلمی آمریکایی در ژانر عاشقانه حماسی و فاجعه به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی جیمز کامرون است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این فیلم که دو جنبهٔ تاریخی و داستانی را دربردارد، بر پایهٔ روایات غرق شدن کشتی آرام‌اس تایتانیک ساخته شده‌است.

 

  1. فیلم Once Upon A Time In Hollywood

ریک در تلفن در روزی روزگاری در هالیوود

اگرچه این برد پیت بود که برای ایفای نقش بدلکار کلیف بوث برنده اسکار شد، اما کلیف بدون ریک دالتون (دی کاپریو) تا حدودی سرگرم کننده نبود و ریک با کلیف به آن خوبی نبود. روزی روزگاری در هالیوود بیش از هر چیز درباره دوستی است، و فیلمی عالی در دوران میانسالی است که در دهه 60 در حال چرخش است. اگرچه بازی Django Unchained با بازی دی کاپریو و کارگردانی تارانتینو در پلتفرم رسانه های اجتماعی فیلم بسیار بالاتر است، ریک دالتون بهترین نقش دی کاپریو به کارگردانی تارانتینو است. تفاوت های ظریف بسیاری در این شخصیت وجود دارد و او اساساً نقش مکمل فیلم خود را دارد. لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت و مارگو رابی ستارگان فیلم هستند. روزی روزگاری در هالیوود، نهمین فیلم بلند تارانتینو است و داستان آن در سال ۱۹۶۹ و در لس آنجلس رخ می‌دهد.

 

  1. فیلم Shutter Island

برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

چاک در جزیره شاتر به تدی نگاه می کند

بسیاری ممکن است پیچیدگی داستان جزیره شاتر را از فاصله یک مایلی دیده باشند، به خصوص اگر همه سرنخ ها را به دست آورده باشند. اما صرف نظر از اینکه صحنه پایانی چقدر قابل پیش بینی بود، این سفر برای رسیدن به آنجا است که فیلم را بسیار جذاب می کند. این فیلم درباره مارشال آمریکایی ادوارد (دی کاپریو) است که برای تحقیق در مورد ناپدید شدن یک بیمار به یک بیمارستان روانی فرستاده می شود و او انواع اتفاقات عجیب را در جزیره کشف می کند. از میان همه همکاری های دی کاپریو و اسکورسیزی، این یکی از جالب ترین همکاری ها است، زیرا این فیلم هیجان انگیز رازآلود بیرون از سبک و سیاق خانه هنر آنها قرار دارد. فیلم جزیره شاتر یک فیلم نئو-نوآر و تریلر روان‌شناختی، به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و محصول سال ۲۰۱۰ ایالت متحده آمریکا است. فیلم‌نامه این فیلم توسط لایاتا کالوگریدیس بر اساس رمانی به همین نام نوشته دنیس لهان به رشته تحریر درآمده است.

 

  1. فیلم Catch Me If You Can

فرانک آبگنال با لباس خلبان به همراه مهمانداران در فیلم Catch Me If You Can

درست همانطور که فیلم موفق چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد که 9 سال قبل از این فیلم بازی کرد، فیلم اگر می تونی منو بگیر، در خود می بیند که دی کاپریو در کنار یک بازیگر کارکشته تر بازی می کند تا کاملاً نمایش را از او بدزدد. اگرچه فیلم 2002 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ یکی از بهترین فیلم های تام هنکس است، اما این دی کاپریو است که بار این فیلم را حمل می کند، زیرا او نقش کلاهبردار نابغه واقعی، فرانک آبگنال جونیور را بازی می کند. این یکی از سرگرم کننده ترین فیلم های بازی موش ها و گربه ها است. همیشه او را تعقیب کنید، در حالی که ابگنال در سرتاسر جهان از اف بی آی دوری می کند، و تا جایی که ممکن است به کمدی یک جنایتکار بدون اینکه واقعاً یکی از آن ها باشد، نزدیک می شود. Catch Me if You Can فیلمی در ژانر زندگینامه‌ای و درام به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی جف ناتانسون محصول آمریکا در سال ۲۰۰۲ است.

 

  1. فیلم The Wolf Of Wall Street

برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

جردن بلفورت در حال بالا بردن دست خود برای جشن در گرگ وال استریت.

یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی سیاه و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در ۲۰۱۳ منتشر شد. اگرچه تازه 10 سال از عمر فیلم گذشته است، اما گرگ وال استریت به زمره فیلم های کلاسیک پیوسته است. فیلم همیشه حالت نقل قولی دارد و بی نهایت قابل تماشا است، زیرا وقتی زمان پخش سه ساعته به پایان می رسد و تیتراژ در یک لحظه پخش می شود تازه می فهمید که 3 سالعت گذشته است. این فیلم به طرز ماهرانه ای سبک زندگی جردن بلفورت (دی کاپریو) را به سخره می گیرد، اما آن را چنان سرگرم کننده ساخته شده که تماشاگران به طور پایلوت از چشمان این دلال متقلب زندگی می کنند و این یک معضل اخلاقی جالب برای بینندگان ایجاد می کند. دی کاپریو به خوبی دوگانگی رفتار جذاب و خودپسندانه شخصیت و مبارزه آن شخصیت اعتیاد آور و لذت جو را به تصویر می کشد.

 

  1. فیلم The Departed

بیلی در The Departed دچار استرس به نظر می رسد

The Departed بر اساس IMDb دومین فیلم گانگستری دهه 2000 است و یکی از جذاب ترین فیلم های اسکورسیزی است زیرا تنها فیلمی است که در دوران مدرن می گذرد. اما چیزی که آن را از تقریباً هر فیلم گانگستری دیگری در دهه خود بهتر می کند، بازی های جهان شمول و حرفه ای آن است. جک نیکلسون عملکردی در اواخر دوران حرفه ای خود ارائه می دهد که به خوبی همه کارهای قبلی او است، اما دی کاپریو دوباره ثابت می کند که چرا اسکورسیزی اینقدر دوست دارد با او کار کند. این بازیگر استرس و اضطرابی را که یک پلیس مخفی می تواند داشته باشد نشان می دهد و اینکه این حرفه هیجان انگیزی نیست که دیگر فیلم های جنایی آن را نشان می دهند. فیلم رفتگان یا جدا مانده یک فیلم جنایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، مارک والبرگ و جک نیکلسون است که برندهٔ چهار جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۰۶ از هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار شده‌است: بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین تدوین (تلما شونمیکر) و بهترین فیلمنامه اقتباسی (ویلیام موناهان). به علاوه مارک والبرگ نیز نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود.

 

  1. فیلم Inception

کاب در Inception به فرفره می نگرد

سرآغاز یا تلقین یک فیلم اکشن علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. نولان تهیه‌کنندگی این فیلم را با همسرش، اما توماس، بر عهده داشته‌است. حضور مردان شرور کلیشه ای است که در تمام فیلم های کریستوفر نولان یافت می شود و هیچ کس بهتر از کاب (دی کاپریو) که هر کاری برای بازگرداندن همسر و فرزندانش انجام می دهد در این زمینه وجود ندارد. اما در حالی که دی کاپریو عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد، شخصیت ها نسبت به روایت و مفهوم نابغه سرقت رویاها در درجه دوم اهمیت قرار دارند. Inception فیلم دیگری است که از زمان اکران خود به سرعت به یک کلاسیک تبدیل شد و پردرآمدترین بلاک باستر اصلی دهه 2010 لقب گرفت. این فیلم سوالات زیادی را مطرح می کند، هیجان انگیزترین و بدیع ترین سکانس های اکشن پس از ماتریکس را دارد و یکی از تکان دهنده ترین نماهای پایانی یک فیلم را دارد.

 

  1. فیلم Django Unchained

کالوین کندی در حال نوشیدن از نارگیل در Django Unchained

برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

دی کاپریو آنقدر به بازیگری اهمیت می دهد که اگر نقش مکملی وجود داشته باشد که فکر می کند برایش عالی است، آن را بازی می کند. معمولا این مهم اتفاق نمی افتد که معمولاً بازیگران این کار را انجام دهند، زیرا وقتی نقش های اصلی را به دست می آورند، حاضر به نقش دوم بودن نیستند. اما این مورد در فیلم Django Unchained صدق می کند، زیرا کالوین کندی (دی کاپریو) تا بیش از یک ساعت گذشته از فیلم ظاهر نمی شود، و کمی بعد از آن نیز کشته می شود. اما دی کاپریو برای مدت کوتاهی که روی پرده حضور دارد، به عنوان یک برده دار شیطانی کاملاً قابل باور است و این باعث می شود که طرفداران هوس نقش های بدتر از بازیگر را داشته باشند. این یک نوع شخصیت است که او به اندازه کافی بازی نمی کند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)