نقد و بررسی سریال کره ای Love Song for Illusion آهنگ عاشقانه خیال

توسط Alireza

معرفی سریال کره ای Love Song for Illusion

سریال کره‌ای آهنگ عاشقانه خیال (환상연가) یک سریال تلویزیونی کره‌ای است که از تاریخ 2 ژانویه 2024 تا کنون در شبکه KBS2 هر دوشنبه و سه‌شنبه پخش می‌شود.

 

نقد و بررسی سریال کره ای Love Song for Illusion آهنگ عاشقانه خیال

خلاصه داستان سریال کره‌ای  Love Song for Illusion

این سریال داستان عاشقانه و وسواس شدید یک پادشاه با دو شخصیت متضاد و یک دختر قاتل را روایت می کند که می خواهد او را بکشد اما در نهایت عاشق او می شود.

ولیعهد ساجو هیون یک شخصیت روشن‌فکر است که از حس هنری ذاتی برخوردار است. اون از این مهارت خود برای کار به عنوان یک طراح مد در یک بوتیک در مرکز شهر استفاده می کند و در عین حال هویت ولیعهدی خود را پنهان می کند. او از دوران کودکی به خاطر پدر ستمگرش ساجو سونگ زخمی در اعماق قلبش دارد. شخصیت دیگر ساجو هیون، آک هی، یک شخصیت جذاب است که می تواند به راحتی دیگران را اغوا کند، اما او نفرین شده است که وقتی با دیگران تماس فیزیکی برقرار می کند، درد شدیدی را احساس کند. مسیر زندگی او به زودی با مسیر یئون وول که از نوادگان انتقام‌جویانه یک خانواده نجیب سقوط کرده است، تلاقی می‌کند. او نیز هویت واقعی خود را پنهان می کند و در حالی که نقشه انتقام خود از پادشاه را می کشد، تبدیل به یک قاتل می شود…

اما سرنوشت باعث می شود یون وول حافظه خود را از دست بدهد. او به دربار سلطنتی می رسد، جایی که قرار است همسر ولیعهد شود. این تصمیم خشم گئوم هوا، همسر نخست و جاه‌طلب ولیعهد را شعله ور می کند. وقتی یئون وول شروع به برقراری ارتباط عاشقانه با ساجو هیون می‌کند، تنش ها بیشتر می شود.

 

نقد و بررسی سریال کره ای Love Song for Illusion آهنگ عاشقانه خیال

آهنگ عاشقانه خیال، سریالی ساخته شده به سبک دنیای کهن

سریال کره‌ای Love Song for Illusion سریالی ساخته شده بر اساس وبتون ناور با همین نام است که توسط لی جونگ ساب کارگردانی شده است. فیلم‌نامه این سریال هم توسط Yoon Kyung Ah نوشته شده است. داستان این سریال در ژانر تاریخی فانتزی و عاشقانه قرار می‌گیرد. فیلم‌نامه این سریال در اواسط مارس ۲۰۲۳ کامل شد و پس از انتخاب تیم بازیگران در اختیار آنها قرار گرفت. بازیگرانی از جمله پارک جین هو، جی وو. هوانگ هی، هیونگ یه چی، هان جانه سوک، لی کوان هو و شین کی هوان در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند. همچنین حضور بازیگران کارکشته و با تجربه‌ای مانند کیم ته وو در نقش‎‌های فرعی نیز به عنوان یکی از نقات قوت این مجموعه کره‌ای به شمار می‌آید.

 

امتیاز سریال کره‌ای Love Song for Illusion از نظر بینندگان و منتقدان

این سریال در سایت IMDB امتیاز ۱۰/۷/۸ را دریافت کرده است. همچنین در سایت MyDramalist منبع سریالهای کره‌ای و درام توانسته است امتیاز ۱۰/۸ را از ۱۲۵۰ نفر دریافت کند. نکته قابل توجهی که درباره قسمت‌های این سریال وجود دارد این است که امتیاز قسمت‌های این سریال کره‌ای سیر نزولی از دو قسمت اول تا قسمت‌های دوازدهم و سیزدهم دارد ولی با توجه به این موضوع که این سریال تازه منتشر شده و امتیازات کسب شده صرفا از تعداد کمی از بیننده‌ها هستند هنوز نمی‌توان به امتیازات قسمتهای جدید این سریال استناد کرد.

 

برخی از نظرات بینندگان و منتقدان درباره سریال کره‌ای آهنگ عاشقانه خیال

برخی از بینندگان از تعداد صحنه‌های زیاد فلش‌بک در این سریال نقدهایی کرده‌اند و گفته می‌شود که این صحنه‌ها و تکرار مکرر برخی از سکانس‌ها موجب خسته کننده شدن این سریال شده است.

تعدادی از بینندگان نیز با ذکر این موضوع که تیم بازیگران این سریال در کارهای مشترک قبلی خود چقدر توانسته‌اند به خوبی بدرخشند گفته‌اند که این بازیگران در این سریال کره‌ای اجبار به رعایت ساختارهای گفته شده در ویتون شده‌اند و این باعث افت کیفیت نقش آفرینی تیم بازیگری این سریال شده است.

یکی از نقات قوت این سریال که در نظر بینندگان قرار گرفته است موسیقی دلنشین و لذت بخش این سریال است. موسیقی متن این سریال توسط Sonny Kim Min و Lovely E – Chaeipapa ساخته شده است. Sohyang Kim Ye-ji و Klang هم خوانندگان موسیقی متنها در این سریال بوده اند.

برخی از منتقدان ایرادات بسیاری از این سریال درباره کم‌ کاری در جلوه‌های ویژه و گریم بازیگران و طراحی صحنه‌ها گرفته‌اند و گفته می‌شود که سعی در صرف هزینه حداقلی در این زمینه‌ها به چشم می‌خورد.

یکی از نکات قابل توجهی که درباره شخصیت اصلی داستان، ساجو هیون، وجود دارد تضاد ویژگی‌های درونی آن با شخصیت‌های مردی که تا کنون در اکثر سریال‌های درام تاریخی مشاهده کردیم بوده است. ساجو بر خلاف اکثریت شخصیت‌ها که به کارهایی مانند جنگ و سیاست علاقه‌مند بوده‌اند روحیه‌ای لطیف تر دارد و کار مورد علاقه اون طراحی لباس است. همین ویژگی باعث ایجاد مشکلات روحی او به دلیل تمسخر پدرش به خاطر علایق و احساساتش بوده است.

کلام آخر

اگر به سریال‌های تاریخی که در فضای کهن آسیای شرقی روایت می‌شوند و جهانی فانتزی و داستانی عاشقانه دارد علاقه‌مند هستید، تماشای این سریال کره‌ای می‌تواند برای شما لذت بخش و سرگرم کننده باشد.

برای دانلود سریال Love Song for Illusion به همراه زیرنویس فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید