نقد و بررسی انیمه Lv2 kara Cheat datta Motoyuusha Kouho no Mattari Isekai Life استراحت در دنیای دیگه با چیت لول 2

Chillin' in Another World with Level 2 Super Cheat Powers

توسط ErfaNEP

سیر و پیدایش انیمه استراحت در دنیای دیگه با چیت لول 2

«شل کردن تو یه دنیای دیگه با قدرتای تقلب سطح دو» یک سری رمان ژاپنی نوشته میا کینوجو (Miya Kinojo) و به تصویرگری کاتاگیری (Katagiri) می باشد. سریال در ابتدا بین سال های 2016 و 2019 در وبسایت انتشار رمان کاربر محور شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) منتشر می شد که بعد ها توسط اورلپ (Overlap) اتخاذ شد و در دسامبر 2016 در آن جا تحت نشریه رمان اورلپشان به عنوان یک رمان منتشر شد. تا 25 مارس 2024 هفده جلد از آن به نشر رسیدند و رمان ها در آمریکای شمالی توسط کلوب رمان ژاپنی (J-Novel Club) مجوز گرفتند. در ژانویه 2019 یک نسخه مانگا به تصویرگری آکینه ایتوماچی (Akine Itomachi) شروع به انتشار در وبسایت کمیک گاردو (Comic Gardo) اورلپ کرد که در ده جلد جمع آوری شد و مجوز انتشارش در آمریکای شمالی را سرگرمی هفت دریا (Seven Seas Entertainment) داد. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت شرکت جی سی ستف (J.C. Staff) و کارگردانی یوشیآکی ایواساکی (Yoshiaki Iwasaki) در آوریل 2024 روی آنتن ای تی اکس (AT-X) و شبکه های دیگر رفت. آهنگ تیتراژ آغازین انیمه «آهنگ عشقولانه با شوهرم» (Danna-sama to no Love-Love Love Song) به اجرای ریه کوگیمیا (Rie Kugimiya) که به عنوان شخصیتش خواند بوده و آهنگ تیتراژ پایانی اش «مقدمه مطالعات آرمانشهری» (Utopia Gaku Gairon) اثر دیالوگ پلاس (Dialogue+) می باشد.

 

نقد و بررسی انیمه Lv2 kara Cheat datta Motoyuusha Kouho no Mattari Isekai Life

چکیده داستان

سال های زیاد از اشغال شدن پادشاهی جادویی کلایرود (Klayrode) توسط شیطان ها می گذرد. برای مقاومت در برابر آن ها پادشاه تصمیم گرفته است که نه تنها یک بلکه صد ها قهرمان را از دنیا های دیگر احضار کند تا با استعداد های خاصشان از سرزمین های آن ها محافظت کند. یکی از آن ها بانازا (Banaza) است، یک بازرگان ساده که چیز قهرمانانه زیادی راجع به او وجود ندارد. وقتی توانایی های او مورد بررسی قرار می گیرند مشخص می شود که او در واقع هیچ قدرت به درد بخوری در دست نداد. در نتیجه از قصر بیرون می شود و مجبور می شود در یک جنگل دوردست و هیولازده زندگی کند. اما پس از آن، وقتی یک هیولا به او حمله می کند او به صورت اتفاقی شکستش می دهد؛ به مرحله ۲ صعود می کند و ناگهان های جادویی پنهانش عیان می شوند. او با استفاده از جادوی قدرتمند مقدسش تمام منطقه را پاکسازی می کند و سپس مسیر جنگل تا پایتخت را دورپیمایی می کند تا به عنوان ماجراجو «فلیو» یک زندگی جدید را آغاز کند. اما استعداد او ناآشکار باقی نمی ماند و او به زودی به جای یک زندگی پر از آرامش به عنوان یک ماجراجو خود را در ستیزی عظیم می یابد.

 

نقد و بررسی انیمه Lv2 kara Cheat datta Motoyuusha Kouho no Mattari Isekai Life

دیدگاه مخاطب

یکی از کاربران که پیش از ساخته شدن انیمه، مانگای انیمهLv2 kara Cheat datta Motoyuusha Kouho no Mattari Isekai Life را خوانده بود ضمن مقایسه اش با کار های دیگر در ژانر ایسکای گفت: «یک جور هایی به خواندنش افتادم چون می خواستم وقتم را پر کنم، اما وقتی شروع کردم ادامه دادم چون خوب چیزی بود. درست است که چیز شق القمری نبود اما هر قسمتی اش که می آمد لبخند به لبم می آورد. بسیار بسیار بسیار از کار عروس الف (Elf Bride) بهتر بود. جذبه اصلی داستان این است که شخصیت اصلی به طرز احمقانه ای قدرتش بیش از حد است، اما تمام تلاشش فقط بر این است که از یک زندگی متاهلی ساده لذت ببرد. شباهت زیادی به ایسکای نونبیری نوکا (Isekai Nonbiri Nouka) دارد، پس اگر از آن لذت بردید این کار را پیشنهاد می کنم».

شخصی دیگر می نویسد: «باید بگویم که با بیرون آمدن مدل دیگه رسانه این داستان به این نتیجه رسیدم که حالا بیش تر از قبل هم دوستش دارم. بخواهیم ساده بگوییم یک ایسکای تکه ای از زندگی (Slice of Life) است که کمدی زیادی برای حال دادن بهش اضافه شده است. بعضی بخش هایش جدی هستند اما نه آنقدر جدی که از جریان روانی که داستان دارد جدایش کند. خیلی خیلی دوست داشتم که کلوب رمان ژاپنی این کار و مانگایش را بردارند؛ وقتی که فهمیدم خیلی خوشحال شدم. فکر میکنم افراد زیادی از این داستان لذت ببرند».  فردی دیگر در دیدگاه خود از این انیمه می گوید: «اگر از داستان های شخصیت های بیش از حد قدرتی خوشتان می آید ایسکای خیلی خوبی است. بامزه است ولی داستانی هم برای گفتن دارد.

مخصوصا اگر از زوج های سبک و خوبی مثل زوج داستان «شل کردن در دهه ۳۰ ام زندگی ام پس از اخراج شدن از ارتش پادشاه شیطان» (Kaiko Sareta Ankoku Heishi (Sanjū-dai) no Surō na Sekando Raifu) که عملا نسخه دیگری از این داستان است خوشتان می آید، ببینیدش. گرچه داستانش چیز بی همتایی نیست، انیمه موفق می شود که به آن یک تلنگر منحصر به فرد بزند که به کمدی قضیه اضافه می کند. و گرچه هیچ کدام از شخصیت ها عمیق و معنوی نیستند تعادل خوبی بینشان ایجاد شده است و چیز ها را تازه نگه می دارد».  « kara Cheat datta Motoyuusha Kouho no Mattari Isekai Life از ابتدا یک انیمه به اندازه کافی درست و حسابی است. بله، یکی دیگه از آن داستان های ساده ایسکای با شخصیت اصلی پرقدرت است اما چیزی که به طرز تکذیب ناپذیری دل انگیز است آن را از بقیه جدا می کند و آن اکراه داشتن شخصیت اصلی از استفاده از قدرتش برای آسیب رساندن به دیگران است که یک نفس تازه است از تمام شخصیت اصلی ها که معمولا می خواهند جهان را به خاک سیاه بنشانند و به آن ها عادت کرده ایم. خب، به جز آن یک دفعه ای که یک جنگل را پوکاند.

اوپس. خب، حالا او به جای این که یک جور سفر پیچیده وحشتناک برود تا دنیا را به تصرف و تسخیر خود در بیاورد یا یک حرمسرا به اندازه یک کشور کوچک برای خودش روی هم بگذارد قانع است تا یک زندگی بی سر و صدا با دختر غیرانسانی که در کنارش است داشته باشد. کسی نمی داند که در آینده دختر هایی که کنارش دیده شوند تعدادشان چقدر زیاد می شود ولی خود او با همان یک نفر خوش است. چیزی که به طور به خصوص راجع به انیمه از آن لذت می برم حس و حال ریلکس و بی عجله اش است. بیش از حد تلاش نمی کند مخاطب را انگشت به دهن کند یا با نبرد های پر زرق و برق یا سیر داستانی پیچیده و گیج کننده دهان همه را باز کند. به جای این چیز ها یک سرعت متین برای خودش تعیین می کند و اجازه می دهد که تماشاچیان تکیه بدهند، ریلکس کنند و بدون این که لقمه ای بیش از مد سنگین در گلویشان گیر کند یا نگران شوند که نتوانند پیچیدگی بی مورد را هضم کنند از سفر لذت ببرند. پس اگر از این جور ماجراجویی های ایسکای لذت می برید و چیزی راحت الحلقوم و دلپذیر می خواهید این انیمه ممکن است بهترین انتخاب برای انیمه بعدی ای که می خواهید از اول تا آخرش را یک جا بنشینید ببینید باشد».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه انیمه Lv2 kara Cheat datta Motoyuusha Kouho no Mattari Isekai Life به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید