مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم! – پارت دو

توسط dante

دنیای مانگا وسیع و متنوع است و هزاران عنوان را در بر می‌گیرد که شامل ژانرها و تم‌های بی‌شماری می‌شود. در حالی که بسیاری از افراد خارج از ژاپن از اصطلاح “مانگا” برای اشاره به هر کمیکی که به‌طور اصلی در ژاپن منتشر شده استفاده می‌کنند، مانگا یک سبک هنری متمایز است که در اواخر قرن نوزدهم در ژاپن توسعه یافته است. در حالی که بیشتر مانگاها در ژاپن منتشر می‌شوند، تعداد روزافزونی از مانگاکاهای غیرژاپنی نیز در حال ایجاد آثار خود هستند. با وجود همه گیر شدن صنعت مانگا ، صنعت انیمه نمی‌تواند پا به پا و لزوما هم سو با مانگا پیش برود. در ادامه برای لیستی از مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم. با انیمه لیست همراه باشید.

پارت اول را می‌توانید از اینجا ، بخوانید!

&!Yotsuba

  • منتشر شده: 2003-اکنون
  • تعداد جلدها: 15+
  • دموگرافیک: شونن
  • ژانر: کمدی، زندگی روزمره

«یوتسوبا!»، که توسط خالق «آزومانگا دایوه» نوشته و تصویرگری شده است، یک مانگای دلگرم‌کننده و طنزآمیز در سبک زندگی روزمره که ماجراهای یوتسوبا کویوای، یک دختر پنج‌ساله با شخصیت عجیب و انرژی‌زا را دنبال می‌کند. کنجکاوی بی‌پایان و دیدگاه منحصر به فرد یوتسوبا نسبت به دنیای اطرافش منجر به موقعیت‌های خنده‌دار و بی‌پایانی می‌شود. چه اولین برخوردش با تاب بازی باشد، تلاش برای فهمیدن چطور زنگ در کار می‌کند، یا گذراندن از اسرار یک پله برقی، سادگی و شگفتی یوتسوبا، طنز را در زندگی روزمره به نمایش می‌گذارد.

این مجموعه داستان پیوسته‌ای ندارد؛ بلکه هر فصل نمایی مستقل از دنیای یوتسوبا را ارائه می‌دهد. داستان‌ها معمولاً در روزهای متوالی اتفاق می‌افتند و به خوانندگان این امکان را می‌دهند که رویدادهای جذاب و اغلب پرهرج و مرج را در زمان واقعی تجربه کنند. از دیدگاه یوتسوبا، حتی ساده‌ترین فعالیت‌ها به ماجراجویی‌های فوق‌العاده تبدیل می‌شوند. این داستان های بی پایان و خنده‌دار است که باعث می‌شود ما یوتسوبا از مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم باشد.

مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم

Magu-Chan: God Of Destruction

  • انتشار: 2020-2022
  • تعداد جلدها: 9
  •  دموگرافی: شونن
  •  ژانر: کمدی

صدها سال پیش، فرقه هرج و مرج موفق به احضار مگ منوک، خدای ترسناک و ویرانگر، یکی از خدایان باستانی و قدرتمند هرج و مرج شد. درست زمانی که او در حال آماده شدن برای نابود کردن همه چیز در مسیرش بود، شوالیه‌های مقدس وارد عمل شدند و مگ منوک را درون یک کریستال مهر و موم کردند. با گذشت زمان، آن کریستال فراموش شد و به تاریخ سپرده شد.

به زمان حال برمی‌گردیم، جایی که یک دانش‌آموز بی‌خبر به نام رورو میاناگی به طور تصادفی با آن کریستال برخورد می‌کند و خدای ویرانگر را از زندان قرن‌هاه‌اش آزاد می‌کند. اما به جای ایجاد هرج و مرج، مگ منوک که حالا مگوچان نامیده می‌شود، شروع به تشکیل دوستی غیرمنتظره‌ای با رورو می‌کند.

مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم

Red River

  • انتشار: 1995-2002
  • تعداد جلدها: 28
  • دموگرافیک: شوجو
  • ژانر: درام، فراطبیعی

«رود سرخ» که به عنوان «داستان آناتولی» نیز شناخته می‌شود، یک مانگای تاریخی عاشقانه است که خوانندگان را به امپراتوری هیتی در دوران سلطنت پادشاه Šuppiluliuma I در سال‌های 1350 تا 1322 پیش از میلاد می‌برد. داستان حول یوری سوزوکی، یک دختر دبیرستانی می‌چرخد که به طرز مرموزی به گذشته کشیده می‌شود.
بسیاری از افراد «رود سرخ» را به عنوان نسخه‌ای بالغ‌تر از «اینیوشا» توصیف می‌کنند. و شحصیت خود یوری احتمالاً الهام‌گرفته از پودوهپا، کاهنه ایشتار است که با پادشاه هاتوسیلی III ازدواج کرده است. پودوهپا زنی بسیار تاثیرگذار بود که نقش مهمی در مذاکرات دیپلماتیک با مصر ایفا کرد.

روایت با ملکه نکیه، سومین همسر پادشاه آغاز می‌شود که مصمم است پسرش، پرنس یودا، را بر تخت بنشاند. اما جاه‌طلبی‌های او با حضور پسر سوم پادشاه Šuppiluliuma، پرنس کایل، که مانع از تحقق برنامه‌هایش می‌شود، به خطر می‌افتد. نکیه که مسمم است تا این مانع را از بین ببرد، به جادوهای سیاه متوسل می‌شود و یوری را از آینده ربوده تا از او در یک مراسم قربانی استفاده کند.

خوشبختانه، یوری قبل از اینکه قربانی شود، توسط پرنس کایل نجات پیدا می‌کند. از آن نقطه به بعد، یوری خود را در دنیایی پر از توطئه‌های سیاسی، جنگ و عشق می‌یابد. در حالی که او در خطرات دنیای باستان حرکت می‌کند، هدف اصلی یوری یافتن راهی برای بازگشت به زمان خود است و در عین حال باید با نقشه‌های ملکه نکیه مقابله کند. داستان تاریخی و پیچیده این عنوان از مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم فراتر می‌رود.

مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم

20th Century Boys

  • انتشار: 1999-2006
  •  تعداد جلدها: 22
  • دموگرافی: سینن
  •  ژانر: معما، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

“پسران قرن بیستم”، نوشته و تصویرسازی شده توسط نائوکی اوراساوا، یک مانگای تحسین‌شده است که داستان کنجی اندو و دوستان دوران کودکی‌اش را دنبال می‌کند که روزی آرزو داشتند قهرمان باشند. به عنوان کودکان، آن‌ها داستانی به نام “کتاب پیشگویی” نوشتند و خود را در حال نجات دنیا از یک نیروی شیطانی تصور کردند. چند دهه بعد، کنجی متوجه یک فرقه مرموز می‌شود که توسط شخصیتی به نام “دوست” رهبری می‌شود. به طرز نگران‌کننده‌ای، اقدامات این فرقه با رویدادهای موجود در کتاب پیشگویی مطابقت دارد و این موضوع کنجی و دوستانش را وادار می‌کند تا دوباره با هم جمع شوند و با کابوسی که ناخواسته در کودکی پیش‌بینی کرده بودند، روبرو شوند.

این داستان که تقریباً 50 سال را در بر می‌گیرد و از دیدگاه‌های مختلف روایت می‌شود، به خاطر طرح پیچیده، شخصیت‌های چندبعدی و نحوه ادغام بی‌نقص زمان‌های مختلف مورد ستایش قرار گرفته است. و در صدر مانگاهایی که به اقتباس انیمه آن نیاز داریم قرار می‌گیرد. این مجموعه به خاطر توانایی‌اش در جمع‌بندی هم روایت اصلی و هم زیرداستان‌های مختلف، به پایان رضایت‌بخشی می‌رسد که جایگاه آن را به عنوان یکی از مانگاهای برجسته تاریخ تثبیت می‌کند.

20th Century Boys

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید