معرفی بهترین فیلم های رزمی کمدی

فیلم های رزمی کمدی

مطمئناً برخی از فیلم های اکشن وجود دارند که از داشتن خط داستانی جدی سود می برند. به هر حال، اگر بینندگان بتوانند از نظر احساسی درگیر داستانی با مبارزات و اکشن های عجیب و غریب شوند، به احتمال زیاد آن را هیجان انگیز و جذاب می دانند و فیلمسازان فیلم های اکشن در نهایت از طرفداران اکشن می خواهند که آنچه را که روی صفحه می بینند باور کنند و در تماشای آن چیزی که تماشا می کنند غرق شوند. طبیعی است که حتی جدی ترین فیلم های اکشن کمی تسکین کمدی در این سو و آن سوی خود داشته باشند، اما فیلم های قابل توجهی وجود دارند که به طور قابل توجهی پیش می روند. هر یک از این فیلم ها به عنوان یک فیلم کلاسیک هنرهای رزمی، با اکشن سرگرم کننده و به یاد ماندنی، واجد شرایط هستند، در حالی که وظیفه ترکیب اکشن با یک کمدی فوق العاده را نیز بر عهده دارند. برای طرفداران هنرهای رزمی که می خواهند صحنه های مبارزه سرگرم کننده را تجربه کنند و در عین یک دل سیر بخندند، انیمه لیست، فهرستی از بهترین فیلم های رزمی کمدی را تدارک دیده است.

 

  1. فیلم The Legend of Drunken Master (1994)

فیلم استاد مست 2 با بازی جکی چان، نه تنها بهترین ترکیب اکشن رزمی و کمدی است، بلکه ممکن است بهترین فیلم او نیز باشد. این فیلم دنباله ای بر استاد مست سال 1978 است و بر روی یک رزمی کار جوان تمرکز دارد که سبک مشت مست را تمرین می کند و با گروهی از شرورانی که سعی در قاچاق عتیقه های چینی به بازارهای بین المللی دارند، مقابله می کند. این یک فیلم اکشن است که باید دیده شود تا باور شود، چرا که هر صحنه مبارزه آن بهتر از صحنه قبل از آن است.

 

  1. فیلم Kung Fu Hustle (2004)

فیلم جنب و جوش کنگ فو یکی از واضح ترین و بهترین نمونه های یک فیلم رزمی ساده است که واقعاً خنده دار است. درست نیست که آن را تقلیدی از فیلم های هنرهای رزمی بنامیم. این فیلم آنقدر اغراق و زیاده روی می کند که تقریباً شبیه یک لایو اکشن می شود و سرعت و انرژی دیوانه واری را در تمام مدت اجرا حفظ می کند. طرح داستان شامل یک سری دعوای عظیم است که در دهه 1940 در یک محله فقیر نشین در چین اتفاق می افتد، با شخصیت های عجیب و غریبی که در هر دو طرف مبارزه هستند.

 

  1. فیلم Riki-Oh: The Story of Ricky (1991)

اگرچه فیلم داستان ریکی مطمئناً مورد پسند همه نخواهد بود، اما به راحتی می توان فهمید که چرا به یک فیلم کلاسیک تبدیل شده است. تمرکز فیلم بر روی ریکی است که خود را در زندانی بی رحم می بیند و سعی می کند خود را از آن رها کند، او رنج های زیادی را تحمل می کند و در این روند، درد و رنج زیادی را نیز به دیگران تحمیل می کند. این فیلم ممکن است یکی از حال بهم زن ترین فیلم های رزمی تمام دوران باشد.

 

  1. فیلم Everything Everywhere All at Once (2022)

به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2022، فیلم همه چیز در همه جا همه به یکباره با ارائه همه چیز از نظر ژانر، آن هم به یکباره، به شدت به عنوان خود پایبند است. این فیلمی است که از ایده تخیلی همیشه محبوبِ چند جهانی بهتر از هر چیزی که پیش از آن آمده است استفاده می کند و با ابعاد متعدد که فرصت های بی پایانی را برای اکشن و طنز فراهم می کند، پیش می رود. این که فیلم، زمانی را به داستانی صمیمانه و احساسی در مورد خانواده و یافتن جایگاه خود در جهان اختصاص می دهد، آن را حتی بهتر می کند.

 

  1. فیلم Kung Pow: Enter the Fist (2002)

یک فیلم پارودی از فیلم های قدیمی هنرهای رزمی که به شدت خنده دار و مضحک است و دلیل آن هم این است که همه چیز به طور تصادفی کنار هم قرار گرفته اند. فیلم کونگ پو: مشت وارد می شود، ممکن است برای همه مناسب نباشد اما نویسنده، کارگردان و ستاره فیلم به صورت دیجیتالی خود را وارد یک فیلم قدیمی هنرهای رزمی به نام Tiger & Crane Fists در سال 1976 می کند، فیلمی که شخصیت های آن فیلم نیز با طنز دوباره بازسازی شده اند.

 

  1. فیلم The Seventh Curse (1986)

فیلم هفتمین نفرین به طور تصادفی در همان سال با فیلم Big Trouble in Little China منتشر شد و به لطف داستان ماوراء طبیعی و ترکیبی از ژانرها، تا حدودی با آن قابل مقایسه است. با این حال، می توان گفت که حتی از فیلم کارپنتر در ترکیب ژانر فراتر می رود و به عنوان یک فیلم فوق العاده و غیرقابل پیش بینی، به نوعی جدید از فیلم تبدیل می شود. در این فیلم تیراندازی، هنرهای رزمی، ماجراجویی، صحنه های ترسناک، فانتزی و کمدی به صورت یکجا وجود دارند.

 

  1. فیلم Kung Fury (2015)

مانند فیلم کونگ پو، فیلم کونگ فیوری نیز به عنوان یک فیلم پارودی از ژانر هنرهای رزمی عمل می کند، اگرچه اکشن رضایت بخش تری نسبت به فیلم سال 2002 ارائه می کند. همانطور که گفته شد، داستان آن کاملاً مضحک است و مردی به نام کونگ فیوری را درگیر داستانی می کند تا در زمان سفر کند و نسخه ای از فیلم آدولف هیتلر را به دست آورد. این کمدی بسیار گسترده با مضمون علمی تخیلی هنوز هم ممکن است برای همه جذاب نباشد، اما با توجه به اینکه فیلم کوتاهی است، بینندگان چیز زیادی برای از دست دادن با تماشای آن ندارند.

 

  1. فیلم Miracles (1989)

فیلم معجزه یکی از دست کم گرفته شده ترین فیلم های جکی چان و همچنین یکی از منحصربه فردترین فیلم های اوست که در مجموعه آثارش برجسته است. این فیلم یک خط داستانی گانگستری را با نوعی از اکشن و کمدی که فیلم های جکی چان انتظار می رود ترکیب می کند، تنها تفاوت این فیلم با باقی آثار جکی چان این است که کمی آرام تر از حد معمول است و داستان آن چند لحظه جدی تر از حد انتظار می شود.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی