معرفی و دانلود انیمه Mashle

سیر و پیدایش انیمه Mashle

Mashle که نامش بازی با کلمات «مش»، «جادو» و «عضله» است یک سری مانگای ژاپنی به قلم و طرح های هاجیمه کوموتو (Hajime Kōmoto) می باشد. از ژانویه 2020 تا ژولای 2023 در مجلسه هفتگی پسرانه شوایشا (Weekly Shōnen Jump) منتشر می شد و قسمت هایش تا ژولای 2023 در 17 جلد تانکوبون (tankōbon) جمع آوری شدند. مانگا به زبان انگلیسی توسط رسانه ویز (Viz Media) و مانگا پلاس (Manga Plus) به صورت دیجیتالی به انتشار رسید. یک نسخه سریال تلوزیونی انیمه به ساخت A-1 Pictures از آوریل تا ژولای 2023 به پخش رسید و پخش فصل دومی نیز برای ژانویه 2024 اعلام گردیده است.

 

چکیده داستان انیمه Mashle

در این دنیای جادویی جایگاه اجتماعی هر فرد با قدرت و مهارتش در جادو، و جادوی هر فرد با علامتی که از بدو زادش روی صورتش است مشخص می شود. کسانی که نتوانند از جادو استفاده کنند به منظور حفظ ارزش های جادویی جامعه به سرعت حذف می شوند. مش برندد (Mash Burnedead) مرد جوانیست که در چنین دنیایی هیچ علامتی روی صورتش نداشته و متناسب با آن حتی یک مثقال جادو هم ندارد. او همراه پدرخوانده اش رگرو (Regro) در اعماق یک جنگل زندگی می کند تا از چشم مردم پنهان بماند و هرروز برای جبران کمبود جادوی خود عضلاتش را تمرین می دهد؛ اما طولی نمی کشد که این زندگی پر آرامش خراب می شود و مقامات از فقدان جادوی او خبردار می شوند. آن ها به مش دو راه می دهند: یا در دانشگاه جادوی معتبر ایستون که تنها شایسته ترین و با استعداد ترین دانش آموزان اجازه شرکت در آن را دارند برای تبدیل شدن به یک «بصیر مقدس» که باعث می شود همه او را بپذیرند رقابت کند؛ و یا او و خانواده اش برای همیشه مورد آزار و سرکوب قرار بگیرند. مش بی جادو با این وجود به مدرسه جادو می رود و مصمم است تا به جهان نشان دهد که ماهیچه می تواند جادو را شکست دهند.

 

از مانگا تا انیمه Mashle

خبر ساخت یک نسخه سریال تلوزیونی انیمه برای Mashle در ژولای 2022 عمومی گشت. کارگردانی این سریال که توسط A-1 Pictures تولید شده بر عهده تومویا تاناکا (Tomoya Tanaka) بوده؛ و فیلم نامه هایش را یوسوکه کورودا نوشته است. طراحی شخصیت ها به دست هیساشی توشیما (Hisashi Toshima) انجام شدند و موسیقی این اثر را ماسارو یوکوهاما (Masaru Yokoyama) ساخته است. این انیمه پس از اتمام ساخت از 8 آوریل تا 1 ژولای 2023 در توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر پخش شد. در 21 فوریه 2023، کرانچی رول (Crunchyroll) اعلام کرد که سریال را به صورت زنده پخش خواهد کرد و نسخه دوبله انگلیسی نیز 26 می همان سال به پخش رسید. لینک رسانه (Medialink) سریال را در نواحی آسیا – اقیانوسیه مجوزدهی و در Amazon Prime Video پخش کرد. تیتراژ آغازینش «ضربه فنی» (Knock Out) اثر تاییکو اوکازاکی (Taiiku Okazaki)، و تیتراژ پایانی اش Shū Cream Funk ساخت رقص فلسفه (Philosophy no Dance) می باشند. بنا بر گفته وبسایت رسمی سریال، این یک نسخه انیمه «کامل» خواهد بود.

 

بازخورد انیمه Mashle

در ژوئن 2020 گزارش شد که عملکرد جلد اول سری قدری خوب بود که به طور کامل فروش برود. تا آوریل 2021 مانگا بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نسخه در گردش داشت که تا آوریل 2023 به پنج میلیون رسید. در سال 2020 مانگا برای جوایز مانگای بعدی (Next Manga Award) نامزد شد و از بین 12,894 شرکت کننده رتبه یازدهم را به دست آورد. این سری در لیست داستان های مصور پیشنهادی کارکنان کتاب‌ فروشی سرتاسر کشور در سال۲۰۲۰ (Honya Club’s Nationwide Bookstore Employees’ Recommended Comics of 2020) کلاب هونیا، لیستی که با نظر سنجی از 1100 کارکن حرفه ای کتاب فروشی های ژاپن جمع آوری می شود رتبه سوم را از آن خود کرد. Mashle در سال 2021 نامزد شصت و هفتم جایزه مانگای شوگاکوکان (Shogakukan Manga Award) در ژانر پسرانه شد. سریال انیمه این اثر در نظرسنجی وبسایت رتبه بندی سیمیجی (Simeji Ranking) از ده انیمه برتر مورد علاقه نیمه اول 2023، پنجم شد.

 

دیدگاه مخاطب

تشکیلات ژاپن (Nippon Foundation) مانگا را در لیست «پنج مانگای پیشنهادی که به زبان انگلیسی موجود هستند» قرار داد و نوشت «خواندن صحنه های داستان مصور که در آن شخصیت ها به جان یکدیگر می افتند سرگرم کننده بود و هیچ حس نامطلوبی نداشت. داستان به طرز جالبی نشان می دهد که چطور پروراندن مهارت های خاص می تواند بر ناملایمات و مشکلات غلبه کند». کلمنس بالاندراس (Clémence Ballandras) از له فیگارو (Le Figaro) از سریال بازدید مثبتی داشت و نوشت که «جهان بسیار به خصوص خود مانگا را با هری پاتر ترکیب، و مقدار خوبی طنز نیز چاشنی اش می کند». ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) از شبکه اخبار انیمه (Anime News Network) به جلد یک نمره B+ داد. او سری را برای جنبه فکاهی اش تحسین کرد و او را «نسخه ای از هری پاتر با آثاری از مرد تک مشتی (One-Punch Man)» خواند. او اما در مقایسه این سریال با موب سایکو هیاکو (Mob Psycho 100) گفت که به جز مش، شخصیت های دیگر فراموش شدنی هستند و نسبتا جذاب نیستند. با این وجود در جمع بندی بازدیدش گفت «به چشم قشنگ نیست، اما نیازی هم ندارد که باشد؛ و این به یک اثر خوب دیگر در کتابخانه مانگا های طنز تبدیلش می کند». شینا مکنیل (Sheena McNeil) از تارت پیاپی (Sequential Tart) به جلد یک هفت از ده داد و او نیز به شباهت های مرد تک مشتی و هری پاتر اشاره کرد و ضمن تحسین داستان و نقاشی هایش گفت: «به خوبی از خواندنش لذت بردم. میتوان گفت مضحک است. نقص های خودش را دارد، اما پتانسیل هم دارد و من مشتاقم تا ببینم از این نقطه به بعد چه اتفاقی می افتد». مک نیل در بازدید دیگری از جلد دوم به آن نمره هشت داد و نوشت «اگر اکشن، طنز و جادو می خواهید، این داستان با هر سه شما را به وجد می آورد».

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان