نقد و بررسی سریال Maxton Hall: The World Between Us مکستون هال: دنیای بین ما

معرفی سریال Maxton Hall: The World Between Us

روبی بل و جیمز بوفورت که در کلاس هایشان در ماکستون هال مستقر می شوند، اندکی هم خیال نمی کنند که زندگی هایشان چقدر درهم تنیده خواهد شد. روبی رویای آینده ای درخشان در آکسفورد را در سر می پروراند، اما از امکاناتی فروتنانه برخوردار است و برای تحصیل در مدرسه شبانه روزی نخبگان به بورسیه تحصیلی متکی است. در همین حال، به نظر می رسد که جیمز قرار است روزی امپراتوری منسوجات خانواده ثروتمند خود را به ارث ببرد. هنگامی که یک برخورد تصادفی منجر به کشف رازی در مورد خواهر جیمز، لیدیا و معلم آنها آقای ساتون می شود، زنجیره ای از اتفاقات رخ می دهد که انتظارات را به چالش می کشد. جیمز سعی می کند به روبی حق السکوت بدهد، آن هم بدون اینکه متوجه شود که او برای صداقت بیش از پول ارزش قائل است. مدیر مدرسه آنها به زودی تصمیم می گیرد که تنها راه حل جمع کردن یک رسوایی در مدرسه این است که دانش آموزان درگیر در قضیه را مجبور به برنامه ریزی مشترک برای یک جشن کند. همانطور که جرقه های تفاهم بین روبی و جیمز از طریق تقسیم مسئولیت برای این رویداد ایجاد می شود، حقایق عمیق تری ظاهر می شوند. آنها با شناختن یکدیگر، یک ارتباط دور از ذهن و عاشقانه بالقوه پیدا می کنند که به دلیل طبقات اجتماعی آنها پیچیده می شود. با نزدیک شدن به فارغ التحصیلی، روبی و جیمز باید تصمیم بگیرند که آیا دنبال کردن قلب هایشان ارزش پیمایش در جهان های مخالف در مکستون هال را دارد یا خیر.

 

درآمدی بر داستان سریال مکستون هال: دنیای بین ما

مدرسه شبانه روزی معتبر ماکستون هال مملو از تنش است، زیرا روبی بل، دانشجوی بورسیه شده، در دنیایی مملو از ثروتمندان حرکت می کند. روبی مصمم است که یک توصیه نامه برای آکسفورد بگیرد اما به طور تصادفی رازی رسواکننده را بین لیدیا بوفورت و معلمشان آقای ساتون کشف می کند. وقتی جیمز وارث قدرتمند بوفورتها و برادر لیدیا سعی می کند روبی را ساکت کند، درگیری بین این دو نوجوان با اراده، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. روبی به تحصیلات خود متعهد است، اما حاضر نیست توسط قلدرها با پول مرعوب شود. به نظر می رسد که جیمز مظهر غرور اشراف است، اما نکاتی از لایه های پنهان شروع به نمایان شدن می کند. واضح است که این دشمنان ممکن است به گونه ای یکدیگر را درک کنند که هیچ کس انتظارش را ندارد. با افزایش تنش ها با لیدیا، روبی موانع بیشتری را پیش جاه طلبی های خود می بیند. در همین حال جیمز با فشارهای پدر تاجر سرد و جاه طلبش روبرو می شود. وقتی تلاش برای ترساندن روبی اشتباه پیش می رود، به نظر می رسد جیمز مایل است برای اولین بار خواسته های خانواده اش را به چالش بکشد.

 

بررسی شخصیت های اصلی سریال Maxton Hall: The World Between Us

دنیاهای روبی بل و جیمز بوفورت، نمی توانند متفاوت تر از این باشند. روبی مهربان، سخت کوش و عاشق تحصیل است و امیدوار است بتواند جایگاهی در آکسفورد داشته باشد. او باید جایگاه خود را در تالار انحصاری مکستون به دست آورد و از طریق برتری آکادمیک بورسیه تحصیلی دریافت کند. در همین حال، جیمز در ثروت به دنیا آمده است. هریت هربیگ-متن و دامیان هاردونگ این تنش را به زیبایی به تصویر می کشند. به عنوان روبی، هربیگ-متن گرما را به ارمغان می آورد و به طور ماهرانه ای هوش و انگیزه شخصیت خود را از طریق حالات جدی صورتش منتقل می کند. هنگامی که جرقه های عشقی برای اولین بار بین او و جیمز به پرواز در می آیند، چشمان او به گونه ای می درخشند که منقلب می شویم. هاردونگ به عنوان جیمز، به لطف ارائه دیالوگ های ظریفی که به اشتیاق عمیق تر اشاره می کند، لحنش را از گستاخانه به دلسوزانه تبدیل می کند و ارتباط آن ها باعث می شود که عشق آشکارشان لذت بخش باشد.

 

نقد و بررسی سریال مکستون هال

سریال مکستون هال به عنوان منظره ای مجلل و در عین حال پر از حسرت زنده می شود. فیلم برداری زیبا، چشم ها را محسور می کند، دوربین در میان مزارع سرسبز می چرخد و بر فراز محوطه های سنگی پراکنده اوج می گیرد. گارگویل ها با آن چهره های سنگی شان که قرن ها راز را در خود جای داده است، مانند نگهبانان ساکت از بالا نگاه می کنند. دوربین در مسیرهای سنگفرش شده حرکت می کند و نگاهی اجمالی به زندگی شخصیت های داخل سریال دارد: بحث های پر جنب و جوشی که با شوخ طبعی گره می خورند یا لحظات صمیمی که با شمع احساسات می سوزند. گذرگاه های تاریک زمزمه گرِ رسوایی هایی است که پایه های اشرافیت را می لرزاند در حالی که طاقچه های فرسوده، رویاهایی را در سر می پرورانند که جرأت پرواز دارند. در میان همه اینها، موسیقی متن روح انگیز سریال پخش می شود. ترکیب بندی های کلاسیک در صحنه های سبکتر، با رقصیدن نت ها بر روی نسیم، روح را نوازش می کنند. وقتی تنش و مصیبت پیش می آید، ملودی های مدرن در گوش هایمان زمزمه می کنند.

 

مضامین اصلی سریال Maxton Hall: The World Between Us

محیط مدرسه شبانه روزی مکستون هال، فرصت کافی برای کشف پویایی های ظریف بین دانش آموزان از طبقات مختلف اجتماعی را فراهم می کند. روبی از یک پیشینه فروتن می آید، اما هوش و اخلاق کاری او توسط همسالان ثروتمند نادیده گرفته می شود. جیمز نیز تحت انتظارات پدر قدرتمند خود احساس فشار می کند. عاشقانه دور از ذهن آنها بینشی را در مورد دنیای دیگری ارائه می دهد. خانواده روبی علیرغم چالش های مالی، در پیوندهای خود احساس اصالت می کنند. همکلاسیشان، لین دیدگاه دیگری را از طریق دوستی با روبی ارائه می دهد. چشمان شما دوباره به اقدامات آرام روزانه بین گروه های به حاشیه رانده شده باز می شود. هیچ کدام احساس تک بعدی بودن یا تعریف شدن با صفات واحد را ندارند. روشن می شود که جامعه ناعادلانه است، اما شفقت و درک می تواند شکاف ها را پر کند. مکستون هال در حالی که بر عشق جوانان تمرکز می کند، پیام های متفکرانه ای را به اشتراک می گذارد. مردم را چند وجهی می بیند و نه کلیشه ای. وقتی برای ادراک، به همدیگر گوش می دهیم، تعصب از بین می رود. شاید با چنین تصویرهایی، ادراکات در دنیای خودمان به آرامی به سمت دیدگاهی عادلانه تر از انسانیت مشترک ما تغییر کند.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی