بررسی و تاریخ پخش فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning – Part One

معرفی و اعلام تاریخ انتشار فیلم ماموریت غیرممکن 7 – Mission: Impossible – Dead Reckoning – Part One

(ناوبری کوری یا روزشمار مرگ – قسمت اول)

«روزشمار مرگ» یک اصطلاح ناوبری است که از لحاظ علمی به آن ناوبریِ کور می‌گویند

ماموریت شما، اگر تصمیم بگیرید آن را بپذیرید، این است که مدتی پس از ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه 23 تير 1402)

فیلم مأموریت: غیرممکن روزشمار مرگ (قسمت اول) آخرین بازی کروز را در نقش اتان هانت، مامور نیروی مأموریت غیرممکن (IMF) روی پرده‌های سینما می‌برد و او قرار است عملیاتی را آغاز کند که همانطور که از عنوان فیلم برمیاید، خطرناک ترین عملیات اون خواهد بود.

معرفی سینمایی ماموریت غیرممکن 7

سینمایی Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One یک فیلم اکشن و جاسوسی رو به اکران آمریکایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر مک‌کوری است که در سال 2023 اکران خواهد شد. روزشمار مرگ دنباله‌ای بر فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت (۲۰۱۸) است و در مجموع هفتمین فیلم از مجموعه فیلم های مأموریت غیرممکن به‌شمار می‌رود. بعد از فیلم ملت سرکش و فال‌اوت، این سومین فیلم از مجموعه است که کریستوفر مک‌کوری آن را کارگردانی کرده که او را تبدیل به نخستین کسی می‌کند که بیش‌تر از یک فیلم این مجموعه را کارگردانی کرده‌است. تام کروز در نقش ایتن هانت نقش خودش را دوباره تکرار می‌کند و ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ و ونسا کربی هایلی اتول، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، نیکلاس هولت و هنری چرنی نیز دیگر بازیگران فیلم هستند.

نظر کروز و مک کوری در مورد فیلم Mission: Impossible 7 ماموریت غیرممکن 7

چندی پیش، کروز در خلال برنامه تبلیغاتی NFL در شبکه CBS ظاهر شد تا از تماشاگران سینما برای دیدن دنباله بلند دیگرش، فیلم Top Gun: Maverick تشکر کند. تام کروز به تماشاگران یادآوری کرد که او و کریستوفر مک‌کوری، فیلمساز (نویسنده ماوریک) سخت مشغول کار روی فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» در آفریقای جنوبی بوده اند.

چند روز پس از آن، پارامونت و اسکای‌دنس ویدئویی تقریباً نه دقیقه‌ای منتشر کردند که به وضوح نشان داد که بیرون پریدن از هواپیما، تنها نیمی از کاری نیست که کروز در این فیلم‌ها انجام خواهد داد.

کروز در مورد این بدلکاری که به عنوان “بزرگترین در تاریخ سینما” نامیده می شود، گفت: “این خطرناک ترین کاری است که ما تا به حال انجام داده ایم.”

برای تمرین این سکانس پیچیده، کروز بیش از 500 بار چتربازی کرده و حدود 13000 پرش با موتور کراس انجام داده است.

کروز توضیح داد: “من باید در این کار آنقدر خوب باشم که به هیچ وجه نتوانم کارایی ام را از دست بدهم.”

مک کوری افزود: «پیدا کردن این ترفند تنها یکی از چالش‌های فنی است. کار دیگر این است که دوربین را در مکانی قرار دهید که بتوانید تام را در حال انجام آن ترفند ببینید؛ لنز مناسب و پلتفرم مناسب را پیدا کنید. قسم می‌خورم دو سال پیش، دوربین‌هایی وجود نداشتند که به ما اجازه دهند کاری را که امروز می‌خواهیم انجام دهیم را انجام دهیم.”

از آنجایی که کروز می خواهد آن هیجان ناب را با چاشنی سکته‌ی قلبی به مخاطب هدیه دهد، دوربین باید تا حد امکان به او نزدیک باشد. البته تا آنجا که ما دیده‌ایم، مخاطب حتی یک قطره از عرقی که از پیشانی او می چکد را از دست نخواهد داد.

عنوانی با معنای دوگانه برای سینمایی مأموریت غیرممکن دد رکنینگ پارت وان

عنوان هفتمین فیلم مأموریت غیرممکن به صورت رسمی در CinemaCon در آوریل 2021 فاش شد و طرفداران بلافاصله تعجب کردند که این عبارت مرموز برای ایتن و واحد مأموریت‌های غیرممکن چه معنایی می تواند داشته باشد. مک‌کوری در مصاحبه‌ای با مجله امپایر، جایی که ارتباط بین این عبارت و طرح داستان را توضیح داد، اشاره کرد: «روزشمار مرگ» یک اصطلاح ناوبری است که از لحاظ علمی به آن ناوبریِ کور می‌گویند.

این فیلمساز به مجله گفت: «چیزهای زیادی از گذشته ایتن بیرون می‌آیند. ناوبریِ کور به این معنی است که شما یک مسیر را فقط بر اساس آخرین موقعیت شناخته شده خود انتخاب می کنید و این به استعاره ای نه تنها برای ایتن، بلکه برای دیگر شخصیت ها نیز تبدیل می شود.”

بررسی تریلر فیلم Mission: Impossible Dead Reckoning Part One

اولین تریلر فیلم نشان می‌دهد که دقیقاً کدام ارواح از گذشته ایتن ممکن است دوباره ظاهر شوند، با هنری چرنی، که برای اولین بار بعد از بیش از 25 سال، نقش خود را به عنوان رئیس واحد مأموریت غیرممکن بازپس گرفته و دوباره نقش یوجین کیتریج را تکرار می‌کند.

کیتریج در ابتدای تریلر به هانت می گوید: «روزهای مبارزه‌ت برای این به‌اصطلاح «خیر بزرگتر» به پایان رسیده».

با افزایش تنش، کیتریج یک اولتیماتوم به هانت می‌دهد: «این فرصت ما برای کنترل حقیقته. کنترل مفاهیم درست و غلط، برای همه تو قرن های آینده. تو برای نجات آرمانی که وجود نداره می جنگی. چیزی که هرگز وجود نداشته. تو باید یه طرفو انتخاب کنی.»

تام کروز همچنان در تب و تاب

کروز در تمامی قسمت های فیلم ماموریت غیرممکن که بر اساس یک مجموعه‌ تلویزیونی (که سال ۱۹۶۶ پخش می‌شده و توسط بروس گلر کارگردانی شده) ساخته شده‌ و بیش از ۳.۵ میلیارد دلار در باکس آفیس فروخته‌اند، هم بازی کرد و هم تهیه‌کننده آن بوده است. در حالی که در دنباله های (Mission Impossible II و Mission Impossible III) از اعداد رومی استاندارد برای متمایز کردن عناوین آنها استفاده می شد، چهارمین فیلم به کارگردانی برد برد، فیلم Mission: Impossible – Ghost Protocol محصول 2011، این سنت را شکست. مک‌کوری پس از آن با ساخت فیلم‌های پنجم و ششم، به ترتیب با نام‌های فرعی «ملت یاغی» و «فال اوت»، کارگردانی فرانچایز را بر عهده گرفت.

تاریخ انتشار فیلم فیلم مأموریت: غیرممکن ناوبری کور (قسمت اول)

بعد از موفقیت قسمت ششم فیلم مأموریت غیر ممکن در گیشه و از نقطه نظر منتقدان، پرونده ساخت قسمت هفتم از ژانویه ۲۰۱۹ باز شد. مأموریت: غیرممکن ۷ قرار بود در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ توسط پارامونت پیکچرز اکران شود. فیلم‌برداری فیلم به علت شیوع ویروس کرونا در جهان و عواقب آن با تأخیر مواجه شده‌است.

در حال حاضر قرار است این فیلم در ۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۳ (جمعه 23 تير 1402) اکران شود. دنبالهٔ این فیلم، مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم همچنین قرار است در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ (جمعه 8 تير 1403) منتشر شود.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)