نقد و بررسی فیلم Moonfall سقوط ماه

رولند امریش پس از فیلم های گودزیلا و 2012 با Moonfall دوباره دنیا را ویران می کند، اما این بار قلب و روح او در آن نیست. این فیلمساز پرفروش پوچ گرای آلمانی، که به ندرت با تئوری توطئه ای مواجه شده است که دوستش نداشته باشد، با فیلم هایی مانند روز استقلال و حماسه گرمایش جهانی خودش، «روز پس از فردا» به استاد فاجعه تبدیل شده است. اما در حالی که فیلم دیگر او یعنی “2012” به ویژه در اشتیاق خود برای تبدیل مرگ دسته جمعی به یک ترن هوایی هیجان انگیز با دو کودک در صندلی عقب بود، اینجا “Moonfall” است که ثابت می کند یک فیلم آخرالزمان خسته کننده بدتر از یک فیلم تثبیت شده در مورد چگونگی آخرالزمان است. البته همه ما محکوم به فنا هستیم، پس دانلود فیلم سقوط ماه ضرری نخواهد داشت.

معرفی فیلم Moonfall‏ ‏

فیلم سینمایی سقوط ماه؛ یک فیلم علمی تخیلی فاجعه آمیز محصول ۲۰۲۲ به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی رولند امریش است. در این فیلم هلی بری، پاتریک ویلسون، جان بردلی، مایکل پنا، چارلی پلامر، کلی یو، کارولینا بارتچاک و دونالد ساترلند به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم دو فضانورد سابق را در کنار یک نظریه پرداز توطئه دنبال می کند که وقتی ماه زمین به طور ناگهانی از مدار خود خارج می شود، به حقیقت پنهان در مورد ماه پی می برند. این فیلم که در مونترال با بودجه 138 تا 146 میلیون دلاری فیلمبرداری شده است، یکی از گران ترین فیلم های مستقل ساخته شده تا به امروز است. این فیلم در 4 فوریه 2022 توسط Lionsgate و Summit Entertainment در آمریکای شمالی و در همان روز توسط توزیع کنندگان فیلم Entertainment در بریتانیا اکران شد. این یک بمب باکس آفیس بود که 67 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و نقدهای متفاوتی از مثبت تا منفی را از سوی منتقدان دریافت کرد.

 

درآمدی برداستان فیلم Moonfall

در سال 2011، فضانوردان برایان هارپر، جوسیندا “جو” فاولر و فضانورد تازه وارد آلن مارکوس در یک ماموریت شاتل فضایی برای تعمیر یک ماهواره هستند. یک فوج مرموز از فناوری بیگانگان به مدارگرد حمله می کند، آلن را می کشد و جو را قبل از تونل زدن به سطح ماه بیهوش می کند. برایان، تنها شاهد این فوج، شاتل فلج شده را به زمین باز می گرداند، اما داستان او نادیده گرفته می شود و از ناسا اخراج می شود.

ده سال بعد، نظریه پرداز توطئه، هاوسمن که معتقد است ماه یک ابرساختار مصنوعی است، مخفیانه از یک تلسکوپ تحقیقاتی استفاده می کند. او متوجه می شود که مدار ماه به زمین نزدیک تر می شود و سعی می کند یافته های خود را با برایان اخراج شده در میان بگذارد. ناسا نیز این ناهنجاری را کشف می کند، اما هاوسمن در رسانه های اجتماعی آن داستان را عمومی می کند و همین منجر به وحشت جهانی می شود. جو اکنون معاون ناسا است و یک فضاپیما را با موشک SLS Block 1 برای بررسی این ناهنجاری پرتاب می کند. همان فوج بیگانگان دوباره حمله می‌کند و آن حمله کشته شدن هر سه فضانورد قمری پس از انداختن یک کاوشگر در شفت مصنوعی که روی سطح ماه باز شده است را در پی دارد.

با بدتر شدن وضعیت مدار ماه، ماه بیشتر و بیشتر به زمین نزدیک می شود و باعث اختلالات لرزه ای و گرانشی می شود. جو با هولدنفیلد، مسئول سابق ناسا ملاقات می کند و او فاش می کند که برایان به دلیل سرپوش ناسا روی داستان آپولو 11، بی اعتبار شده است. در طول اولین فرود ماه، خاموشی دو دقیقه ای رادیویی به منظور پنهان کردن شواهدی از نورهای تپنده روی سطح آن بوده است. آپولو 12 همچنین نشان داد که ماه توخالی است و یک دستگاه EMP نظامی که برای از بین بردن این فوج ساخته شده بود به دلایل بودجه رها شده است.

جو با کمک همسر سابقش، ژنرال داگ دیویدسون، رئیس ستاد نیروی هوایی، EMP را درخواست می کند و شاتل فضایی بازنشسته اندیور را از یک موزه نجات می دهد تا ماموریت جدید را انجام دهد: تصحیح مدار ماه و نابود کردن فوج بیگانه. برایان، کی سی و جو با EMP پرتاب می شوند و در حالی که سونامی پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ را نابود می کند، به سختی به مدار می گریزند تا مأموریت را انجام دهند.

 

آشنایی با شخصیت ها و بازیگران فیلم Moonfall

هلی بری در نقش جوسیندا فاولر، فضانورد سابق ناسا که اکنون معاون مدیر ناسا و همکار برایان هارپر است که زمانی با هم در ماموریت شاتل فضایی اندیور پرواز می کردند. پاتریک ویلسون در نقش برایان هارپر، فضانورد سابق ناسا و همکار جو است که در مأموریت شاتل فضایی اندیور پرواز کرد. جان بردلی در نقش K.C. هاوسمن، یک محقق آماتور، که متوجه مصنوعی بودن ماه می شود و همچنین پس از تماس با یکی از مقامات رصدخانه ای در شیلی، برخورد ماه به زمین را کشف می کند. مایکل پنا در نقش تام لوپز، شوهر برنداست. چارلی پلامر در نقش سانی هارپر، پسر جدا شده برایان و برندا که به دلیل سرعت غیرمجاز دستگیر شده.

 

روند توسعه و ساخت فیلم Moonfall

در می 2019، رولند امریش به عنوان نویسنده و کارگردان این فیلم اعلام شد. این فیلم با بودجه 138 تا 146 میلیون دلاری( شامل 40 میلیون دلار از برادران Huayi، 15 میلیون دلار از Lionsgate Films و 15 میلیون دلار از آلمان یکی از گران ترین فیلم های مستقل تولید شده تاکنون است. امریش گفت که این پروژه قبلاً توسط یونیورسال پیکچرز خریداری شده بوده و زمانی که او حقوق را پس گرفت، امریش و شریکش هارالد کلوزر برای به دست آوردن حامیان مالی به جشنواره فیلم کن رفتند، عنوان ماهیت مستقل به امریش کمک کرد تا کنترل خلاقانه و 50 درصد سهم را به دست آورد. این ایده پس از خواندن کتاب کریستوفر نایت و آلن باتلر «چه کسی ماه را ساخت؟» که در مورد فرضیه ماه توخالیست، یک تئوری توطئه که در مورد ماه مصنوعی بحث می کرد ساخته شده و نگارش فیلمنامه به مدت چهار سال طول کشیده است. در نوامبر 2019، Lionsgate و Summit Entertainment حقوق توزیع آمریکای شمالی را به دست آوردند و AGC International حقوق توزیع بین المللی را به دست آورد. علاقمندان می‌توانند جهت دانلود فیلم Moonfall‏ به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای یکی از تئوری‌های آخرالزمانی امریش لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)