نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

توسط Alireza

معرفی سریال کره ای Moving

اگر رسانه های کره ای را به منحصربه فردترین ویژگی های آن ها تقطیر کنیم، به این نتیجه می رسیم که سازندگان آن ها اغلب راهی کیمیاگرانه برای ترکیب چند ژانر به طور یکپارچه پیدا می کنند. سریال بازی مرکب از نتفلیکس، ترکیبی از مفاهیم عالی بازی قتل با احساسات ضد سرمایه داری و درام خانوادگی را به طرزی جهان شمول تحت تأثیر قرار داد و سریال کره ای پر ستاره سال 2023، یعنی سریال متحرک نیز، همین کار را با ژانر ابرقهرمانی انجام می دهد. شک ندارم اگر این سریال پرطرفدار بدون هیچ تبلیغی در رسانه Hulu قفل نمی شد، افراد بیشتری درباره آن صحبت می کردند. دیزنی پلاس و هولو چند وقتی هست که محبوبیت تعدادی از انیمه های محبوب را نیز با همین روش سرکوب کرده اند.

 

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

بررسی ساختار سریال متحرک

سریال Moving داستان بلوغ پسر جوانی به نام کیم بونگ سوک را با داستانی ابرقهرمانی شبیه به The Boys، با تاکید بر صحنه های مبارزه وحشیانه و برخورد واقع گرایانه درباره چگونگی وجود ابرقهرمان ها در دنیای واقعی ترکیب می کند. در سریال متحرک، انسان های فوق العاده ای که قبلاً به عنوان مامورانی خاص برای آژانس های اطلاعاتی ملی مختلف در سراسر جهان خدمت کرده اند و از آن زمان بازنشسته شده اند، اکنون به طور وحشیانه و بی رحمانه ای توسط یک قاتل مرموز شکار می شوند.

 

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

سریال Moving دو بخش دارد، بالغانه و نوجوانانه

بونگ سوک بخشی از نسل نوجوانان فوق العاده با توانایی پرواز از زمان کودکی است. سریال مووینگ به جای داستانی درباره یادگیری بونگ سوک و تلاش برای کنترل قدرت هایش، با بررسی اینکه چگونه این قدرت بی ضرر می تواند به بدترین کابوس والدین تبدیل شود، می پردازد. با توجه به اینکه بونگ سوک در بچگی نمی تواند این قدرت را کنترل کند، تهدید به پرواز، روح و روان مادرش را تهدید می کند و او را مجبور می کند فرزندش را با وزنه به مدرسه بفرستد تا از یک تراژدی جلوگیری کند. زمانی که دختر جدیدی به نام جانگ هی سو (که او هم توانایی مخفی خود را نیز پنهان می کند) به دبیرستان بونگ سوک منتقل می شود، یک سری از مشکلات دوران نوجوانی بروز می کند. بونگ سوک به لطف علاقه ی تازه اش، هر وقت هی سو به او نگاه می کند، احساسی و شناور می شود. چیزی که سریال Moving را به کار می اندازد این است که در اصل دو نمایش ابرقهرمانی مختلف در یک نمایش گنجانده شده است. در حالی که دوران بلوغ بونگ سوک و عاشقانه های فوق العاده ای در حال رخ دادن است، بخش دوم و اکشن تر سریال در پس زمینه زمانی اتفاق می افتد که یک قاتل مرموز در حال شکار ابرقهرمانان بازنشسته در اطراف سئول است. در یک نبرد برجسته، جو وون، یکی از والدین، توانایی مرمت خود را دارد. این بدان معناست که او هیچ مشکلی ندارد که تمام استخوان های بدنش شکسته شود و می تواند قاتل مرموز را به زیر بکشد. مبارزه او باعث می شود که فیلم ولورین در مقایسه با آن تقریباً خوشایند به نظر برسد. فقط کافیست که قسمتی از صحنه دعوای او با قاتل مرموز را در سریال ببینید.

 

نقد و بررسی داستان سریال متحرک

ابتدا کمی از پس زمینه سریال متحرک صحبت کنیم. سریال ‏‎ Movingیک سریال ابرقهرمانی کره ای کاملاً ‏جدید است که بر اساس وبتون کانگ فول ساخته شده است، کسی که یکی از اولین سازندگان کمیک کره ای ‏است و با کمیک های متعددی که در نمایش ها و فیلم های کره ای اقتباس شده اند، شهرت خوبی در کره به ‏دست آورده است. آثار او شامل فیلم هیجان انگیز ‏The Neighbors‏ در سال 2012 است که چندین نامزدی در ‏جشنواره ‏Baeksang‏ به دست آورد که می توان آن را معادل جوایز آکادمی کره در نظر گرفت‎.‎‏ و البته، فتنه بین المللی همه اینها را کنار هم می چیند. مشخص می شود که دولت های خارجی و داخلی درگیر توطئه ای عمیق برای پرورش نسل بعدی کودکان ابرسرباز هستند و همانطور که هر زمان که دولت کره با یک کشور متخاصم روبرو می شود، کره شمالی نیز در توطئه ابرقهرمانان دخیل است. Moving همان نوع ترکیب بی دردسر ژانرهایی را نشان می دهد که بهترین فیلم ها و نمایش های کره ای با آن شناخته شده اند. عاشقانه نوپای بونگ سوک و هی سو در سطح مناسبی از شیرینی و طنز است، اما این امر همچنین باعث می شود که به طور کامل روی این زوج سرمایه گذاری کنید، زیرا مخاطب می داند که سرنوشتی احتمالاً خشن در انتظار آنها است، درست مانند والدینشان.

 

سریال مووینگ یک سریال پرفروش واقعی است

در کنار بودجه تاریخی، دیزنی به شدت این سریال را در کره تبلیغ می کند، زیرا این سریال دارای استعدادهای سطح بالای کره ای است. همانطور که در بازی Squid Game بازیگران معروف کره ای مانند لی جائه جونگ و لی بیونگ هیون حضور داشتند، Moving نیز سطح مشابهی از قدرت ستاره های کره ای را به نمایش می گذارد، از جمله بازیگر ریو سونگ ریونگ (که کمدی اکشن-جنایی Extreme Job از او، در حال حاضر دومین رتبه برتر فیلم های پرفروش تمام دوران در کره جنوبی است). یعنی در تعادل بین بودجه و بازیگرانش، سریال مووینگ فقط یکی دیگر از محصولات صادراتی کره جنوبی نیست که با عجله در ایالات متحده نیز مجوز پخش دریافت کرده است و  یک محصول پرفروش واقعی است. سریال Squid Game، که نتفلیکس بلافاصله شروع به تبلیغ آن کرد، زمانی که به نظر می رسید یک سریال موفقیت آمیز به نظر می رسد، به محض اینکه مخاطبان سریال را کشف کردند، اجتناب ناپذیر شد. اما انتشار خاموش Moving در ایالات متحده به طرز عجیبی در مقایسه با عرضه ای که نمایش در مناطق دیگر دریافت می کند، ضعیف است. چیزی که برای من به عنوان کسی که در طول سال ها داستان های کره ای زیادی را تماشا کرده ام، فوراً آشکار می شود این است که سریال کره ای Moving با دید خلاقانه روشنی در ذهن ساخته شده است. در گذشته مواردی وجود داشته است که خلاقان کره ای، مست از بودجه های هنگفت و رویاهای موفقیت جهانی، استعداد خود را برای ساختن فیلم و سریال هایی با جلوه های ویژه گرافیکی هدر داده اند، اما سریال متحرک به نظر تلاشی جدی برای پاسخ دادن به آنچه K-Dramas می تواند به ژانر ابرقهرمانی ارائه دهد، است. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Moving‏ به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید