نقد و بررسی انیمه سینمایی My Oni Girl دوست دختر دیو من

معرفی انیمه سینمایی My Oni Girl

وقتی یک پسر ساده و کسل کننده با دختری که موهبتِ داشتن قدرت های ماوراءطبیعی را با خود دارد، آشنا می شوند، چه اتفاقی برای هر دوی آنها می افتد؟ آیا عشق بین آنها شکوفا می شود، یا موانعی سر راهشان سبز می شود که تکیه به یکدیگر را برایشان سخت می کند؟ حجم سریال ها و فیلم های انیمه ای که امسال منتشر می شود، حداقل برای روح و روان من خیلی ناسالم است. من آنقدر به سریال ها و فیلم های انیمه معتاد شده ام که به معنای واقعی کلمه تقریباً همه سریال ها و فیلم های انیمه را دنبال می کنم. خب، این اواخر من به طور مداوم سریال ها و فیلم های انیمه ای را تماشا می کنم که سرعت پایینی ندارند و اساساً پر از هرج و مرج هستند. اما خوشحالم که نتفلیکس اخیراً یک انیمیشن جدید منتشر کرده است که با طرح و صحنه های آرامش توجه من را جلب کرده است. فیلم My Oni Girl یک فیلم انیمیشنی است که به تازگی در نتفلیکس منتشر شده و مدت زمان آن تنها 1 ساعت و 43 دقیقه است. از لحظه ای که شروع به دیدن این فیلم انیمه کردم، از تماشای ادامه آن ابایی نداشتم. شاید بعد از تماشای این همه انیمه اکشن به یک فیلم انیمه ساده و زیبا مثل این نیاز داشتم.

 

درآمدی بر داستان فیلم انیمه مای اونی گرل

این فیلم روی دو فرد متفاوت و متضاد و نحوه زندگی آنها تمرکز دارد. داستان فیلم مای اونی گرل حول محور هیراگی و سوموگی می چرخد. هیراگی یک پسر بسیار کسل کننده است که برای برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد دوستی تلاش می کند. این یک مسئله بزرگ برای هیراگی است. هیراگی یک دانش آموز دبیرستانی است و به ندرت دوستان خوبی در اطراف خود دارد. تا این که با دختری مرموز آشنا می شود که در واقع یک دختر اونی است و از آنجا زندگی او ناگهان تغییری غیرمنتظره پیدا می کند. سوموگی یک دختر اونی است و فقط برای جستجوی مادرش وارد دنیای انسان ها شده است. در طول تابستان، او هیراگی را ملاقات می کند و وقتی هیراگی برای اولین بار با یک دختر اونی روبرو می شود، زندگی او تغییر می کند. این برخورد، جرقه یک ماجراجویی جادویی است که شخصیت های متضاد و دوستی رو به رشد آنها را برجسته می کند.

 

نقد و بررسی انیمه Suki demo Kirai na Amanojaku

دختر و پسر جوانی که بر اثر یک اتفاق کوچک یا یک حرکت حماسی از سوی دست بزرگ سرنوشت به هم چسبیده اند، با هم به ماجراجویی می پردازند. در طول راه، آنها از طریق ارتباط قدرتمندی که به اشتراک می گذارند، چیزهای کوچکی درباره خود و یکدیگر می آموزند. این چیدمان اولیه برای همه داستان ها مناسب است و طرحی است که انیمه ها به طور کلی در چند سال اخیر با تمام وجود از آن استقبال کرده اند. اما به ندرت ارتباط بین این دو شخصیت به اندازه فیلم انیمیشنی جدید نتفلیکس، یعنی فیلم My Oni Girl غیرقابل توضیح به نظر می رسد. هیچ یک از تقصیرها متوجه خود دختر اونی نیست، او یک دیو تک شاخ به نام سوموگی است که امنیت خانه خود را ترک کرده و از جامعه مخفی اونی ها به نام دهکده پنهان، به امید ردیابی مادرش در یک معبد ژاپنی در دنیای انسان پناه آورده است. سوموگی، با موهای رنگارنگ و عدم علاقه گاه به گاه به هنجارهای اجتماعی انسانی، به نظر می رسد که از یک رام کامِ کمی کلیشه ای بیرون کشیده شده است، جایی که او شخصیتی فوق العاده باحال برای دلدادگی قهرمان مردِ نسبتاً حساس داستان است. اما او کاملاً واقعی ترین شخصیت فیلم است. او ممکن است هدف محبت‌های کسی باشد، اما او یک شیء نیست.

 

بررسی شخصیت های فیلم انیمه دوست دختر دیو من

بنابراین مایه شرمساری است که اونی داستان ما با هیراگی، یکی از نامطلوب ترین قهرمانان تاریخ این نوع عاشقانه های فانتزی جادویی-رئالیستی، با یک همبازی کاملاً غیرقابل تحمل روبرو شده است. مقایسه کردن او با مثلاً تاکی از فیلم نام تو اثر ماکوتو شینکای مانند قرار دادن دیو باوتیستا در رینگ در مقابل یک ساندویچ است. البته اینطور نیست که هیراگی آدم بدی باشد؛ ویژگی مشخص کننده شخصیت او این است که هیچ آرزو یا خواسته ای از خود ندارد و هرگز در هیچ کاری ابتکاری عمل نمی کند. او هیچ دوستی ندارد، او داوطلبانه تکالیف همکلاسی‌هایش را برای آن‌ها انجام می‌دهد و در اوایل فیلم با پدرش دعوا می کند و از آنجا ترجیح می‌دهد زمان بیشتری را در مدرسه وحشتناکی بگذراند که در آن مورد ظلم قرار می گیرد. البته این بخشی از داستان است و طولی نمی‌کشد که سوموگی توضیح می‌دهد که انسان‌هایی که احساسات خود را برای مدت طولانی در دل پنهان می کنند، تبدیل به اونی می‌شوند، اما مشکل هیراگی این نیست که او در بیان خود مشکل دارد. چیزی که افراد عادی می توانند با آن دست و پنجه نرم کنند، این است که به سادگی هیچ اتفاقی در ذهن او نمی افتد که نیاز به بیان داشته باشد. غیر از این که او راه زیارتگاهی را که سوموگی به دنبال آن است می داند، حتی کاملاً مشخص نیست که چرا باید از خانه فرار کند و در این ماجراجویی به او بپیوندد؛ خوب، غیر از پدرش که روی اعصاب اوست. در واقع، به نظر می‌رسد که سوموگی اگر هرگز با هیراگی برخورد نمی‌کرد، کمابیش به همان شکل به تلاش خود ادامه می‌داد. هیراگی بدون ملاقات با سوموگی بی حرکت در اتاقش می‌نشست در حالی که ناامیدانه منتظر کسی بود که به او بگوید چه زمانی باید بخورد یا بخوابد.

 

تماشای انیمه Suki demo Kirai na Amanojaku، تجربه ی صرفاً بدی نخواهد بود

در مجموع، تماشای انیمه ‏My Oni Girl‏ تجربه خوبی بود. شخصیت های این فیلم بسیار زیبا و خوش نقش هستند. با ‏دیدن این فیلم خیلی احساس خوبی داشتم و خوشحال بودم. شاید برای بسیاری از دوستداران انیمه آنقدرها ‏هم ارزشی نداشته باشد، اما این فیلم آنقدرها هم بد نیست. طرح داستان، شخصیت ها، آهنگ ها، ‏فیلمبرداری و در نتیجه کل فیلم بسیار دقیق و خوب نوشته شده است. ‏My Oni Girl‏ توسط توموکاتا ‏شیبایاما و یوکو کاکیهارا نوشته شده است. این یک فیلم فانتزی به کارگردانی همین دو نفر است. طرح ‏داستانی آن بسیار زیبا است و من متوجه شدم که دوست دارم حتی ادامه آن را نیز تماشا کنم. ‏بنابراین، علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم My Oni Girl به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی