نقد و بررسی انیمه NANA نانا

معرفی انیمه NANA نانا

اگر مدتی است که انیمه تماشا می کنید، ممکن است نام NANA را شنیده باشید. اگرچه این سریال به اندازه بسیاری از انیمه ها و مانگا های دیگر در صحنه شوجو محبوبیت ندارد، اما این مجموعه حتی امروز نیز با وجود انتشار بیش از یک دهه پیش، طرفداران اختصاصی دارد. مانگا از نظر بصری خیره کننده است و حاوی برخی از جوهره های سبک هنری دهه 2000 و همچنین لمس های خاص خود نویسنده Ai Yazawa است.

نانا یک مجموعه مانگای ژاپنی نوشته و تصویرگری شده توسط Ai Yazawa است که در سال 2006 در یک مجموعه تلویزیونی انیمه اقتباس شد و در مجموع 47 قسمت داشت. تمام آهنگ هایی که در این نمایش ارائه شد توسط آنا سوچیا، که صدای آواز نانا اوساکی را ارائه کرد، و اولیویا لوفکین، که صدای خوانندگی ریرا سریزاوا را ارائه کرد، اجرا شد.

این سری برای انتشار در آمریکای شمالی توسط Viz Media مجوز دریافت کرده است که اولین بار در San Diego Comic-Con International 2007 اعلام شد. این مجموعه برای اولین بار در آمریکای شمالی در کانال Funimation در دسترس بود.

 

دوستی ای که به خاطر شهرت و عشق به چالش کشیده میشه

در 5 مارس 2001، نانا اوساکی و نانا کوماتسو (ملقب به هاچی) زمانی که هر دو پس از 20 سالگی به توکیو نقل مکان می کنند، با یکدیگر برخورد می کنند: هدف هر کدام متفاوت است. نانا او برای دنبال کردن یک حرفه موسیقی حرفه ای با گروه خود، بلک استونز و نانا ک. برای پیوستن به دوستانش و نقل مکان با دوست پسرش. این دو زن با وجود داشتن شخصیت ها و جاه طلبی های متفاوت، نقاط مشترکی با یکدیگر پیدا می کنند و به طور اتفاقی به یک آپارتمان نقل مکان می کنند. با این حال، همانطور که آنها رویاهای خود را دنبال می کنند، مشکلات شهرت و عشق شروع به آزمایش دوستی آنها می کند.

نانا، گزینه قطعی برای طرفداران انیمه های موسیقی

انیمه NANA برخلاف انیمه های موسیقی معمول است، علیرغم اینکه توسط تلاش های موسیقایی شخصیت هایش هدایت می شود. شخصیت های اصلی نانا کوماتسو و نانا اوساکی علیرغم داشتن نام یکسان، به بینندگان این امکان را می دهند که دنیا را با دو لنز متفاوت ببینند. نانا اوزاکی قهرمانی است که شما فوراً عاشق او خواهید شد. یک خواننده پانک پر زرق و برق با ظاهری سرد که اشتیاق شدید او به موسیقی را پنهان می کند و رابطه پر سر و صدای او با هم گروه سابقش رن هونجو. از طرف دیگر، نانا کوماتسو به شما کمک می کند دنیا را از منظری معمولی تر ببینید. او در ابتدا شبیه کهن الگوی “دختر آماده همسایه” با دیدگاهی ساده لوحانه در مورد عشق و در نتیجه به خود زندگی است.

جذابیت داستان NANA این است که هیچ یک از شخصیت ها دو بعدی نیستند. همه آنها چیزی برای ارائه دارند که به ظاهر خودشون و انتظارات بینندگان خیانت می کند. آنها شما را در سفری جاه طلبانه و دوستی که به طور باورنکردنی واقع بینانه به نظر می رسد، دور می کنند. می توانید ببینید که آنها به طور مکرر مرتکب اشتباهاتی می شوند که برخی از آنها به سختی قابل بخشش هستند و تمام تلاش خود را برای رسیدن به رستگاری می کنند.

انیمه NANA از کاوش در موضوعاتی که به طور کلی در ژانر شوجو اجتناب می شود، ابایی ندارد و آن را از سایر انیمه های موسیقی محور متمایز می کند. هر شخصیت قوس خاص خود را دارد و به همه آنها اهمیت مشابهی داده می شود. این کتاب در مورد موضوعات حساسی مانند بهداشت، زنان، مسائل مربوط به سلامت روان، سوء مصرف مواد مخدر، روابط دستکاری و وابسته، فحشای کودکان و بسیاری موارد دیگر توضیح می دهد. این یک شکست مبتکرانه در صنعت سرگرمی نیست، اما سعی هم نمی کند که باشد. بلکه واقعیت‌های افراد را روشن می کند، بدون اینکه مضامینی را که بررسی می کند را تجلیل کند.

مانند سایر انیمه های موسیقی، NANA دارای موسیقی متن فوق العاده ای است. به چهره های افسانه ای در صحنه راک اند رول اشاره می کند. رابطه نانا اوزاکی و رن هونجو از سید ویسیوس، نوازنده باس کس پیستولز و عاشقانه‌ای مخرب و وابسته به نانسی اسپانگن الهام گرفته شده است.

دانلود انیمه نانا

در وب سایت انیمه لیست می توانید به دانلود انیمه نانا بپردازید. همه قسمت های این مجموعه به طور کامل و با زیرنویس فارسی قرار گرفته است. امیدواریم از دانلود انیمه NANA و تماشای آن لذت ببرید.

 

انیمه NANA با هدف مخاطبان کمی بالغ تر از انیمه های معمولی شوجو، داستان های در هم تنیده افراد عمیقاً ناقص را بیان می کند. گرما و درد قلب را به همان اندازه ارائه می دهد. موسیقی فوق العاده و همچنین مد و استایل شگفت انگیزی دارد و باعث می شود با جنبه هایی از خودمان روبرو شویم که ترجیح می دهیم نپذیریم.

علاقمندان به دانلود انیمه NANA با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)