برترین هوکاگه در انیمه ناروتو چه کسی است؟

بهترین هوکاگه، کسی که شما فکر می‌کنید نیست

انیمه ناروتو یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین فرنچایزهای جهانی در دنیای انیمه ها است که طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارد. اقتباس لایو اکشن ناروتو از کارگردان دنیل کرتون قرار است این فرنچایز را در سال 2026 دوباره به مخاطبان بیشتری معرفی کند و اکنون زمان عالی برای گسترش دانش ما از دنیای شینوبی هاست. در ناروتو، عنوان هوکاگه فقط برای قدرتمندترین، تأثیرگذارترین و تواناترین شینوبی از دهکده پنهان در برگ محفوظ است. بنابراین، وقتی ناروتوی جوان اعلام می‌کند که می‌خواهد هوکاگه شود، یکی از بلندپروازانه ترین و عالی ترین آرزوها را کرده است که برای او دور از دسترس هم نیست. هوکاگه محافظ دهکده است. نگهبانی که هم به عنوان رهبر سیاسی کونوها و هم قوی ترین مدافع آن خدمت می‌کند. در طول تاریخ کونوها، تعداد کمی از نینجاهای مختلف وجود داشته اند که به مقام هوکاگه رسیده اند و هر کدام نقاط قوت و دستاوردهای منحصر به فرد خود را در دهکده داشته اند که قضاوت در مورد اینکه چه کسی بهترین و مؤثرترین رهبر در طول زندگی آنها بوده است را دشوار می‌کند. اما انیمه لیست با بررسی های خود بهترین هوکاگه در دنیای انیمه ناروتو را به شما معرفی می‌کند.

 

توبیراما سنجو، بهترین هوکاگه در تاریخ کونوها

نام های شناخته شده ای مانند هاشیراما سنجو، که به تأسیس کونوها کمک کرده و ناروتو اوزوماکی، که قوی ترین شینوبی ای بوده که تا به حال این عنوان را داشته است، اغلب به عنوان بهترین هوکاگه در تاریخ دهکده در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، هوکاگه دوم، توبیراما سنجو، شایسته شناخته شدن به عنوان موثرترین هوکاگه در تاریخ کونوها است. نفوذ توبیراما در سراسر کونوها قابل لمس است زیرا او نقش مهمی در ایجاد دهکده ایفا کرده و بسیاری از مؤسسات را ساخته که بستر فرهنگ و امنیت کونوها را مستحکم کنند. اگرچه سایر هوکاگه رزومه های درخشان تر و شاهکارهای عجیب تری دارند، مشارکت های سیاسی و سیستمی توبیراما در کونوها او را به مؤثرترین و تأثیرگذارترین هوکاگه کونوها تبدیل کرده است.

 

بررسی تاریخ کونوها و نقش انکار ناپذیر واقع‌گرایی توبیراما سنجو

وقتی به تاریخ کونوها نگاه می‌کنیم، سهم بزرگی از اعتبارات به هاشیراما سنجو و مادارا اوچیها داده می‌شود. دو نینجای ابرقدرتمند که رهبران خانواده های سنجو و اوچیها بوده اند، خانواده هایی که دو گروه ترسناک در طول دوره پرآشوب کشورهای متخاصم بودند. این دو شینوبی به دلیل موقعیت های رهبری منحصر به فردشان، سابقه دوستی مشترکشان و اشتیاق مشترکشان برای صلح، امنیت و اتحاد را برای گروه هایی به ارمغان آوردند که قبلاً سبب خونریزی قابل توجهی برای یکدیگر شده بودند. با این حال، علیرغم اینکه توبیراما ارشدترین سنجو نبوده، با این وجود یک چهره جدایی ناپذیر در تأسیس دهکده بوده است و بدون او، کونوها هرگز با موفقیت تأسیس نمی شد. توبیراما در طول دوران کودکی خطرناک خود یکی از مهم ترین متحدان هاشیراما بود که به شکست دادن بسیاری از خطرناک ترین مخالفان از جمله برادر کوچکتر مادارا، ایزونا کمک کرد.

در حالی که هاشیراما آرمان گرایی بود که می‌توانست الهام بخش مردم باشد تا با هم متحد شوند، توبیراما یک واقع گرای ضروری بود که تضمین می‌کرد که این پروسه می‌تواند به طور مسالمت آمیز و مؤثر انجام شود. یکی از اصلی ترین نمایشنامه های اولیه برای صلح که هاشیراما اجرا کرد، اهدای بیجوها به روستاهای دیگر نینجایی به عنوان نمادی از حسن نیت بود. با این حال، این توبیراما بود که برادرش را ترغیب کرد تا روستاهای دیگر را وادار به پرداخت هزینه بیجوها کند، تا ژست صلح برای هر دو طرف محکم و منصفانه باشد. بدون حمایت توبیراما و نظرات مخالف او، هاشیراما به احتمال زیاد بیش از حد ایده آل گرا می‌شد و اجازه می‌داد از محبت او سوءاستفاده کنند.

 

دوران تصدی قدرت توبیراما سنجو به عنوان هوکاگه

پس از اینکه توبیراما پس از مرگ برادر بزرگترش، جایگاه هوکاگه را پذیرفت، قدرت سیاسی و فرهنگی کونوها را به گونه ای تقویت کرد که رونق دهکده را در نسل های آینده تضمین می‌کرد. کونوها اولین دهکده بزرگ شینوبی بود که تأسیس شد و سابقه ای را برای دیگر دهکده های پنهان در سراسر جهان ایجاد کرد، نمادی که به آنها به عنوان الگویی برای موفقیت به آن نگاه می‌کردند. انتظاراتی که از هاشیراما به عنوان اولین هوکاگه می‌رفت، به دلیل جدید و غیر متعارف بودن سیستم دهکده نینجا در آن زمان، بسیار بالا بود. با این حال، دوران تصدی توبیراما به عنوان هوکاگه به دنیای شینوبی ثابت کرد که سیستم کونوها تنها یک آزمایش یکباره نبوده، بلکه راهی موفق و سازنده برای تضمین صلح در میان نینجاها بوده است.

تحت رهبری توبیراما بود که فرهنگ شینوبی برای همیشه تغییر کرد. قبل از تأسیس روستاهای پنهان، نینجاها فقط از خانواده های خود مراقبت می‌کردند. با این حال، توبیراما یک فرهنگ واحد را در کونوها القا کرد و ثابت کرد که کل دهکده یک خانواده است، نه فقط مجموعِ چندین خاندان منزوی. در عوض، خاندان های سنجو، اوچیها و همه خانواده های دیگر در درجه اول شهروندان کونوها بودند و فرهنگ واحدی را ایجاد کردند که اگرچه کامل نبود، اما کونوها را به خانه ای مهمان نواز و محافظت شده تبدیل کرد. آکادمی نینجا را ساخت که محیطی برای پرورش شینوبی های جوان و مشتاق فراهم کرد و به آنها مکانی داد تا مهارت های لازم برای بقا را بدون پرتاب کردن آنها به میدان جنگ قبل از آماده شدن، بیاموزند.

 

داستان شورش قبیله اوچیها و نقش توبیراما سنجو

در حالی که توبیراما به خاطر کمک های مثبت فراوانش به کونوها شناخته می‌شود، او همچنین در مورد پیامدهای منفی برخی از اقداماتش مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اولین انتقاد عمده به توبیراما به انتخاب او برای تفویض اختیار خانواده اوچیها به سمت پلیس نظامی کونوها مربوط می‌شود. خاندان اوچیها علیرغم قدرتی که در نیروی امنیتی دهکده داشتند، در نهایت نسبت به بقیه خاندان ها مجزا شدند. موقعیت آنها به طور ناخواسته خانواده را از سایر قبیله های نینجا در کونوها متمایز می‌کرد. پس از سال ها تنش و ناامیدی، بسیاری از افراد خاندان اوچیها گرد هم آمدند تا یک کودتا را طراحی کنند که در نهایت توسط ایتاچی اوچیها، که فداکاری زیادی برای حفظ روستا و برادرش انجام داد، از این کودتا جلوگیری شد. اگرچه برداشت عمومی از تصمیم توبیراما این بود که به اوچیها نقش سازنده ای در دهکده بدهد، دیگران آن را بقایای بی اعتمادی سنجوها به خاندان اوچیها می‌دانستند. اگرچه این ممکن است یک گام اشتباه در اقدامات سیاسی او باشد، اما هدف نهایی توبیراما همچنان حفظ ایمنی دهکده بود و او نمی توانست پیش بینی کند که خاندان اوچیها چند دهه پس از مرگ خود چگونه واکنش نشان می‌دهد.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)