نقد و بررسی انیمه ناروتو Naruto

نقد و بررسی انیمه ناروتو Naruto

در طول این سال ها فیلم و سریال های زیادی دیدیم. سریال هایی رو دیدیم که خیلیا اونا رو خوب قلمداد می ‏کنن و البته فیلم و سریال بد هم دیدیم. من به مرور زمان متوجه شدم و پذیرفتم که قرار نیست همه عالم یه ‏چیز رو دوست داشته باشن یا از اون متنفر باشن. فرقی هم نمی کنه انیمه باشه یا فیلم و سریال یا کتاب یا بازی ‏و غیره؛ همه چی تو ترجیحات شخصی خلاصه میشه. بنابراین سوال اینجاست که چطور میشه بفهمیم چیزی ‏که ندیدیم و فقط حرفش رو شنیدیم، دوست داریم یا نه؟ وقتی اولین بار شروع به تماشای ناروتو کردم، این ‏پتانسیل رو در این انیمه دیدم. از اپیزود اول، اونا یه دنیای جذاب و متمایز با شخصیت های متمایزتر و جذاب ‏تر ارائه کردن. مطمئناً الگوهای کهن و اساطیر ژاپن تو این انیمه دنبال می شن اما از همون اپیزود اول میشه با ‏احساسات و عمقشون در شخصیت اصلی و هر چیزی که خود ناروتو با اونا دست و پنجه نرم می کنه، همراه با ‏پویایی تعاملاتی که با بقیه شخصیت ها و ویژگی های عجیب و غریب اونا داره، همراه شد.‏ Naruto‏ ‏به همراه Bleach و One Piece تو دنیای مانگا و انیمه معروف به بیگ تری یا سه بزرگ هستن.

معرفی انیمه ناروتو Naruto

Naruto یک مجموعه انیمه و مانگای ژاپنی در ژانر فانتزی، اکشن، ماجراجویی، مهیج، کمدی و درامه که توسط ماساشی کیشیموتو نوشته و تصویرگری شده و روایت گر داستان ناروتو اوزوماکی، نینجای جوونیه که به دنبال کسب اعتماد اطرافیاشه و رویای تبدیل شدن به هوکاگه را در سر می پرورونه. دو مجموعه انیمه 220 (Naruto) و 500 قسمتی ‏(Shippuden ‏Naruto‏)‏ به همراه چندین فیلم سینمایی توسط استودیو Pierrot ساخته شده و از سال 2002 تا 2017 پخش می شده و الان از سایت قابل دانلوده.

پیش درآمدی بر داستان انیمه ناروتو Naruto

یه روباه عظیم الجثه و قدرتمند به اسم کیوبی یا 9 دم، به دهکده برگ پنهان (کونوها) در سرزمین آتش (یکی از ‏پنج کشور بزرگ شینوبی در جهان نینجایی) حمله می کنه. در پاسخ به اون حمله، رهبر کونوها و هوکاگه چهارم، ‏نامیکازه میناتو، روباه رو تو بدن پسر تازه متولد شده ش، اوزوماکی ناروتو، مهر و موم می کنه و ناروتو رو میزبان ‏اون جونور اساطیری خشن و بدخلق می کنه و این مهر و موم به قیمت جان پدر ناروتو تموم می شه و هوکاگه ‏سوم از بازنشستگی برمی گرده تا دوباره رهبر کونوها بشه. ناروتو اغلب توسط اهالی کونوها به دلیل اینکه ‏میزبان‎ ‎‏9 دمه، مورد تحقیر و تنفر قرار می گیره. با توجه به حکمی از هوکاگه سوم داده و هرگونه داستان گویی ‏در مورد این وقایع را ممنوع کرده، خود ناروتو چیزی در مورد‎ ‎کیوبی‎ ‎نمی فهمه تا اینکه 12 سال بعد، یه نینجای ‏مرتد، حقیقت رو برای ناروتو فاش می کنه. کمی بعد، ناروتو تبدیل به یک نینجا می شه و به اوچیها ساسکه، که ‏اغلب با اون رقابت می کنه و هارونو ساکورا، که علاقه سمی زیادی به ساسکه داره، می پیونده تا تیم 7 رو زیر ‏نظر سنسه جوون اما با تجربه، نینجای نخبه، هاتاکه کاکاشی، تشکیل بدن. مثل تموم تیم های نینجا از هر ‏دهکده، تیم 7 هم ماموریت های درخواستی اهالی رو انجام می ده، از انجام کارهای خانگی گرفته و تا ‏بادیگاردی و کشتار. همزمان با انجام این مأموریت ها؛ تاریخ و عوارض مرگبارش دست از سر صلح و صفای ‏دنیای ناروتو بر نمی داره و شخصیت های عجیب و غریب زیادی با انگیزه های پیدا و پنهان این دنیا رو با ‏تهدیدات جدی روبرو می کنن.‏

نقد و بررسی انیمه Naruto

حدوداً ده قسمت که دیدم، حس کردم طرح داستانی که داره دنبال می شه، خیلی برای طرح اصلی اهمیتی نداره. یه سری از قسمت ها جنگی بود و توشون یه نبرد رو به پایان رسانده بودن و من، از اول کار، این احساس رو داشتم که انیمه از اوناست که یه عده از یه منطقه به مناطق مختلف می رن و مهارت هاشون رو توسعه می دن و درس های اخلاقی و این چیز ها رو یاد می گیرن؛ ولی نه… پای یه طرح فوق العاده بزرگ در میونه، الان می دونم که شما قراره وارد یه دنیا با مختصات و ویژگی های مخصوص خودش بشین و برای این کار یه دایره المعارف خیلی بزرگ نیاز دارین. داستان که نه… بهتره بگم تاریخ دنیای ناروتو، چیزی در حدود 700 قسمت از این انیمه رو بهم گره زده. من اول کار نگران بودم که این یه انیمه معمولی باشه ولی بدون اینکه چیزی از دست بدم، تو پایان اون آرک (حدود 19 قسمت بعد)، به کلی نظرم تغییر کرد.

معایب و محاسن انیمه Naruto

من الان تمام انیمه رو تماشا کردم و حداقل می تونم به خودم بگم که در بهترین حالت، ناروتو انیمه ای خیلی عمیق تر از اون چیزیه که خیلیا اون رو به حساب میارن و می تونه کاملاً اعتیادآور باشه؛ چون هنوز وقتی یادش میفتم بدنم ضعف می کنه. تمرکز فوق العاده قدرتمندی روی شخصیت ها، فنون و پیش زمینه داستانی انیمه وجود داره که در طول سریال رشد می کنن و بهتون قول می دم لحظاتی رو شاهد خواهید بود از جوشش احساسات واقعی، تراژدی، سرسختی و حتی کمدی. البته نمی تونم قول بدم که این انیمه کامله، چون وقتایی هست که انیمه از نظر بصری و آرت دچار مشکله و تعداد زیادی هم قسمت فیلر و نامربوط به داستان اصلی داره و مشخصه که از این ترفند استفاده کردن تا بتونن قسمت های بیشتری از طرح اصلی بیرون بکشن و من نمی گم که در نهایت همه تون اون رو دوست خواهید داشت، ولی می تونم بگم به طور غیر منتظره ای تبدیل به یکی از انیمه های مورد علاقه من شده، جوری که تا یادم میاد بیشتر از دانش موجود دنیای خودمون دنبال کسب دانش تاریخی، ژنتیکی، فیزیکی و شیمیایی از دنیای ناروتو بودم؛ البته افتخار آمیز نیست اما پشیمون هم نیستم؛ در نهایت میشه گفت که تا خودتون شروع به تماشای این انیمه نکنین، وسعتش رو متوجه نمی شین.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل