نقد و بررسی انیمه Ojou to Banken-kun یه دختر و سگ نگهبانش

پیدایش و سیر انیمه Ojou to Banken-kun

«دختر و سگ نگهبانش» یک سری مانگای ژاپنی نوشته و طرح زده شده توسط هاتسوهارو (Hatsuharu) است. این اثر از دسامبر 2018 در مجله مانگای شوجو (دخترانه) کودانشا (Kodansha) به نام بساتسو فرند (Bessatsu Friend) در حال انتشار بوده است و بخش هایش تا سپتامبر 2023 در 9 جلد تانکوبون جمع آوری شده اند. در ماه نوامبر 2020 کودانشا یو اس ای (Kodansha USA) اعلام کردند که این سری را برای انتشار یک نسخه دیجیتالی انگلیسی مجوز دهی کرده اند.  ساخت یک نسخه انیمه تلوزیونی به دست شرکت پروژه شماره 9 (Project No.9)، کارگردانی یوشیهیرو تاکاموتو (Yoshihiro Takamoto) و موسیقی به دست تسوباسا ایتو (Tsubasa Ito) در تاریخ 10 اکتبر 2022 اعلام شده و از ماه سپتامبر تا دسامبر 2023 به پخش رسید.

 

چکیده داستان انیمه Ojou to Banken-kun

وقتی ایساکو سناگاکی (Isaku Senagaki) پنج سالش بود، مرگ پدر و مادرش باعث شد او توسط پدر بزرگ رئیس یاکوزایش تاسوکه (Tasuke) بزرگ شود. او که اکنون برای رفتن به دبیرستان آماده می شود مصمم است تا با یک تلاش صادقانه برای داشتن یک تجربه عادی دوران دبیرستان آغازی تازه داشته باشد. تمام آنچه او می خواهد این است که بتواند بدون این که هویتش به داشتن ارتباط با یاکوزا کاسته شود با بقیه دوست شود و عشق را پیدا کند. اما وقتی مراقب بیش از حد محافظ کار بیست و شش ساله اش کیا اوتو (Keiya Utou) حرکت اضافه ثبت نام کردن در مدرسه او به وسیله رشوه ای که به معاون داده بوده را انجام می دهد؛ رویا های ایساکو بی نتیجه می مانند. ایساکو که به دنبال یک عشق دو طرفه است، در یک شیفتگی یک جانبه با کیا گیر افتاده است که او را چیزی بیشتر از نوه رئیسش که در بزرگ کردنش کمک کرده است نمی بیند. خواسته او برای یک زندگی عادی به یک مبارزه مداوم تبدیل می شود، و آزاد شدن از بند و زنجیر های قلبش چالشی سخت تر از آن چه به نظر می رسد است؛ چراکه مراقبت بیش از اندازه کیا و عدم ملاحظه اش برای حد و حدود هایی که باید درباره ایساکو رعایت کند فراموش کردن علاقه اش را تقریبا غیر ممکن می کند.

 

دیدگاه مخاطب به انیمه Ojou to Banken-kun

ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) از شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از انیمه می نویسد: «چیز خوب راجع به دختر و سگ نگهبانش این است که گرچه دختر یک خانواده یاکوزا بودن بدی های خودش را دارد و باعث می شود باقی بچه های هم سن شخصیت اصلی نخواهند با او دوست شوند (که خود چیز خوبی است چرا که انیمه یاکوزا ها که مجرم هستند را از آنچه هستند امن تر نشان نداده است)، مشکل اصلی ایساکو این نیست. گرچه شرایط دنیا آمدنش سدی برای راه و آرزو های او هستند که باید به آن ها غلبه کند؛ مشکل اصلی شخصیت اوست. از سنی پایین ایساکو برای تمام نیاز های اجتماعی اش از کیا استفاده کرده است. وی برای او پدر، مادر، دوست و برادر بوده است و او می داند که این برایش چیز سالمی نیست و او باید خودش قابلیت تامین این موارد را برای خودش پیدا کند. با این وجود او به طرز شدیدی به کیا وابسته است و حتی در مدرسه جدیدش خودش را در معرض توجه قرار نمی دهد. او خودش را به کلاس معرفی نمی کند و در بحث ها شرکت نمی کند و تنها سرش را روی میز می گذارد و غصه می خورد. تنها چیزی که باعث می شود او متوجه شود این مشکلات به خودی خود حل نمی شوند زمانی است که کیا بی اینکه تحت فشار زیادی باشد با بقیه اعضای کلاس ارتباط می گیرد. او متوجه می شود که اگر دوست میخواهد باید برایش تلاش کند و قدم بردارد، و به جای این که خودش یا وضعیت خانوادگی اش را مورد شماتت و سرزنش قرار دهد واقعا از لاکش بیرون بیاید و با سختی ها دست و پنجه نرم کند.»

«وقتی بچه های ورزشکار کلاسش می بینند که او چطور به خاطر تیم آن ها والیبال تمرین می کرده است بلافاصله رویشان را با او باز می کنند و یخشان آب می شود. برای آن ها مهم نیست که او در مقایسه با خودشان مهارت بالایی ندارد، چراکه به طور درست متوجه قدرت تلاش سخت و اینکه تازه وارد بودن چطور است هستند. این تلاش همچنین انگیزه آنان را برای کوشش بیشتر افزایش می دهد. تمام این ها داستانی است که برای تمام کسانی که از نظر ارتباطات اجتماعی با مشکل و چالش مواجه هستند نتیجه خوبی به همراه دارد: این که باید ریسک پذیرفت و خود را در معرض توجه قرار داد تا توانست فرصتی برای تغییر اوضاع داشت».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود برای دانلود انیمه Ojou to Banken-kun به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)