نقد و بررسی سریال لایو اکشن One Piece وان پیس

نقد و بررسی سریال لایو اکشن One Piece وان پیس

One Piece از نتفلیکس را به شما معرفی خواهیم کرد، تا با خیالی آسوده و اطمینان از کیفیت نادر آن به خصوص در ساخت لایو اکشن انیمه ها از وبسایت ما به تماشای آن بنشینید. پیش از این، دنیایی وجود داشت که در آن به دلیل اینکه فکر می کردید چنین پروژه ای شانس خوبی دارد، مورد تمسخر قرار می گرفتید. ساخت این لایو اکشن فوق العاده است جاه طلبانه است. این وان پیس است، یکی از پرفروش ترین عناوین Shonen Jump که نزدیک به 30 سال است که ادامه دارد. ناگفته نماند که هالیوود چندین دهه در تلاش برای اقتباس از مانگا و انیمه بوده و با تلاش های خود چندان موفق نبوده است. مطمئناً، چند استثنای خوب وجود داشته است (Edge of Tomorrow از داگ لیمان که اقتباسی از All You Need Is Kill یوشیتوشی آبه است) اما اکثر این لایو  اکشن های غربی افتضاح بوده اند. با این حال، پس از One Piece نتفلیکس… شاید طرفداران انیمه دیگر وقتی به آنها گفته می شود سریال مورد علاقه شان در حال دریافت اقتباس لایو اکشن است، ناامید نباشند. نترسید، این تکرار اتفاقی نیست که برای Cowboy Beboy و Death Note رخ داد.

 

خلاصه داستان سریال لایو اکشن وان پیس یا یک تکه

سریال One Piece اِئیچیرو اودا، داستان مانکی دی.لوفی، یک دزد دریایی نوجوان از ایست بلو را روایت می کند که در جستجوی گنج مشهور One Piece است. در طول راه، او رفقای همفکر خود را پیدا می کند و با هم گروه دزدان دریایی کلاه حصیری یا موگیوارا را تشکیل می دهند و با خدمه دیگر روبرو می شوند. مانگا، بدون اغراق، یکی از محبوب ترین عناوین رسانه است. با فروش بیش از 500 میلیون نسخه در سراسر جهان و انتشار بیش از 1000 قسمت انیمه، نمی توان انکار کرد که One Piece یک پدیده فرهنگی است. مت اوونز و استیون مائدا، مجریان نمایش، همیشه مجبور بودند انتظارات غیرممکن میلیون ها طرفدار در سراسر جهان را برآورده کنند، شاید به همین دلیل است که این سریال به همان اندازه که محبوب هست به طرز شگفت انگیزی تحقق یافته است. One Piece Netflix به وضوح توسط افرادی ساخته شده است که مطالب منبع را درک می کنند و از آن لذت می برند. حتی اگر نباید از نظر عقل سلیم و نسبت به تجربیات قبلی اینگونه باشد، اما لایو اکشن وان پیس یک نمونه نادر است.

 

معرفی سریال لایو اکشن وان پیس

این فصل اول توسط کارگردانان مارک جابست، اما سالیوان، تیم ساوتام و جوزف ولادیکا گرد هم آمده است و هر کدام دو قسمت را برای سرویس استریم نتفلیکس راه اندازی می کنند. چیزهای زیادی وجود دارد که این اقتباس از نتفلیکس با موفقیت انجام می دهد: اکشن هیجان انگیز، لباس های پر زرق و برق و طراحی های گسترده صحنه. کشتی های Going Merry، Miss Love Duck و Baratie سزاوار ستایش هستند؛ با این حال، بزرگترین نقطه قوت نمایش، بازیگران آن هستند. اگر One Piece را خوانده اید انیمه آن را دیده اید یا حتی تصور مبهمی از چیستی آن دارید، می دانید که شخصیت ها نه تنها در طراحی شان بلکه در نحوه نگارششان سرزنده هستند. هرکدام دارای شخصیت ها و رفتارهای منحصر به فردی بودند که تلاش برای یافتن بازیگرانی که بتوانند با این نقش متناسب باشند به نظر سخت می رسید. حتی خود اودا نیز گفته است که فکر می کند پیدا کردن کسی که بتواند به طور کامل لوفی را تجسم کند دشوار است.

 

معرفی بازیگران سریال وان پیس

این باعث می شود بازیگر مکزیکی ایناکی گودوی در واقع یک یافته نادر باشد زیرا او به راحتی یکی از بهترین تصمیمات بازیگری است که اخیراً توسط نتفلیکس گرفته شده است. هیچ کس دیگری نمی توانست ماهیت خوش بینانه، ساده و شوخ طبع لوفی را مجسم کند. به نظر می رسد که او به معنای واقعی کلمه از صفحه انیمه جدا شده و روی صفحه نمایش قرار داده شده است. گودوی تنها بازیگر فوق العاده نیست، دزدان دریایی کلاه حصیری توسط مکنیو مائدا در نقش رورونوآ زورو ی شمشیرزن، امیلی راد در نقش نامی ناوبر، جیکوب رومرو گیبسون در نقش اوسوپ تیرانداز و تیزبین و تاز اسکایلار در نقش سانجی به طرز شگفت انگیزی زنده می شوند. هر پنج بازیگر به شیوه های غیرمنتظره ای به شخصیت هایشان احساس زنده بودن می دهند. تماشای صحنه های خاص و فکر کردن به  اینکه “این لوفی است!” یا “این دقیقاً همان کاری است که زورو انجام می دهد!” از طریق شیمی غنی بازیگران است که مشخص می شود این سریال نتفلیکس واقعاً چیز خاصی است.

 

نقد و بررسی سریال لایو اکشن One Piece

از نظر اقتباس، One Piece نتفلیکس به صفحه داستان مانگا پایبند نیست. در عوض، سریال هوشمندانه تصمیم می گیرد داستان را به گونه ای ارائه کند که هم برای رسانه لایو اکشنی که در آن روایت می شود مناسب باشد و هم برای طرفداران جدید و قدیمی جذاب باشد. لحظات شخصیت اصلی را از مانگا اقتباس کرده و همچنین ضربات داستان کلیدی را حفظ می کند، اما آنها را به روشی جدید ارائه می دهد. گاهی اوقات ممکن است ترتیب رویدادها کمی تغییر داده شود، بنابراین شخصیت ها ممکن است زودتر یا دیرتر از آنچه که در مانگا ظاهر شده اند، پدیدار شوند. رویدادها همچنین اغلب به گونه ای فشرده و ویرایش شده ارائه می شوند که همگام با آنچه در این فصل اول 8 قسمتی و احتمالاً فصل های بعدی انجام می شود، روایت شده باشند. همه چیزهایی که در اقتباس لایو اکشن One Piece تغییر می کند، در روح مانگا انجام می شود.

سریال لایو اکشن ‏One Piece‏ نتفلیکس فقط چند ساعت عالی را برای شما به ارمغان می آورد. سریال لایو ‏اکشن کاملاً طنز و قلب مانگای اودا را به تصویر می کشد. فرقی نمی کند با مانگا اصلی آشنا باشید یا نه، چیزی ‏در اینجا وجود دارد که همه می توانند از آن لذت ببرند – یک بازیگر کاریزماتیک، یک ماجراجویی عالی در ‏دریاهای آزاد، و یک گروه به یاد ماندنی و از لحاظ بصری متمایز از نامناسب هایی که به راحتی می توان روی ‏آنها سرمایه گذاری کرد. با همه اینها، این واقعا می تواند نقطه عطفی برای اقتباس های انیمه های لایو اکشن ‏باشد. آیا هالیوود یا به عبارت دقیق تر پخش کننده ها، درس درستی را خواهند آموخت؟ چه کسی حدس می ‏زد که اگر تیمی از خلاقان پرشور را پشت یک پروژه قرار دهید و به آنها زمان و منابع بدهید، محصول نهایی ‏واقعاً می تواند فوق العاده باشد؟ یا اینکه آنها یک بار دیگر شاهد موفقیت خواهند بود و با ایده اشتباه کنار می ‏آیند؟ زمان نشان خواهد داد، اما بیایید به اولی امیدوار باشیم.‏

این لایو اکشن با لایو اکشن‌ های قبلی فرق دارد

شاید بپرسید در حالی که لحن و ویژگی های مهم شخصیت به خوبی از منبع منتقل می شوند، تصاویر بصری چطور؟ به هر حال، One Piece ممکن است مانگایی باشد که در هسته خود درباره دوستی، ماجراجویی و دستیابی به آزادی شخصی است، اما همچنین مجموعه ای است که دارای سکانس های اکشن بسیار پر زرق و برق و گاهی از لحاظ احساسی سنگین است. لحظاتی که اگرچه به طور کامل در مانگا تجسم می شوند، ممکن است در لایو اکشن به سختی به تصویر کشیده شوند. بنابراین چگونه One Piece نتفلیکس نمایش داده می شود؟ خوب، حداقل، قطعاً جا برای پیشرفت وجود دارد. برخی از کارهای بصری و VFX ممکن است گاهی اوقات مشکوک و ضعیف به نظر برسند، اگرچه، این اغلب با میزان سرگرم کنندگی و جاه طلبانگی کارگردانی در این صحنه ها جبران می شود. ارائه همه چیز این مجموعه است و نحوه نمایش One Piece نتفلیکس و عناصر خارق العاده تر آن، بخشش عیوب را آسان می کند – آنچه کم دیده شده است.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای