معرفی انیمه One Punch Man مرد تک مشتی

معرفی انیمه One Punch Man مرد تک مشتی

انیمه One Punch Man

مرد تک مشتی

برای قهرمان بودن چه چیزی لازم است؟

در بیشتر فیلم های تخیلی، قهرمان کسی است که دارای قدرت های مافوق بشری است و به دلیل رسالت بالاتر یا احساسی قدرتمندتر برای نیل به هدف یا برای عدالت می جنگد. با این حال، یک قهرمان واقعی برای مبارزه با شر و ناجی بودن به قدرت های مافوق بشری نیاز ندارد. گاهی اوقات تنها کار سخت، فداکاری و یک مشت لازم است.

معرفی انیمه One Punch Man

معرفی انیمه مرد تک مشتی

انیمه One Punch Man، یک مجموعه انیمیشن محبوب ساخته‌ی استودیو Madhouse است که به عنوان یک وب کمیک آنگویینگ به قلم Yusuke Murata (موراتا یوسکه) شروع شد و با ایده انقلابی خود در مورد آنچه برای یک قهرمان شدن نیاز است، دنیای انیمه و مانگا را تحت تاثیر قرار داد. با اولین پخش در اکتبر 2015، طی 12 قسمت در فصل اول انیمه، جهان با Saitama آشنا شد، جوانی معمولی با قدرت فیزیکی بسیار زیاد که فقط برای سرگرمی به دنبال قهرمان شدن است اما یک سری اتفاق ناگوار او را گرفتار می کند و او مجبور به ناجی بودن می‌شود.

مرد تک مشتی

روایتی از یک قهرمان که کسی اورا نمی‌شناسد

این اواخر ابرقهرمان های زیادی را در انیمه‌، فیلم و سریال ها مشاهده کرده ایم که که همیشه با مشکلات و سختی های پیش روی در حال جنگ هستند و از مصائب و سختی‌های قهرمان بودن می‌نالند. اما تا آنجا که من خبر دارم، هیچ کدامشان با One-Punch Man آشنایی ندارند و اگر از من بپرسند که «او کیست؟»، تنها یک جواب برای آنها دارم: فقط قوی ترین مرد جهان.

انیمه مرد تک مشتی صرفاً شرح حال مردی نابودنشدنی است که می‌تواند تنها با یک مشت، انسان های دورگه، هیولاهای کوچک و بزرگ، کوه، در و دیوار و هرچه که هست و نیست را نابود و شما را پای تماشای یکی از بامزه‌ ترین و پر زد و خورد ترین انیمه هایی که تا به حال دیده‌اید میخکوب کند.

معرفی انیمه One Punch Man مرد تک مشتی

سایتاما، مرد تک مشتی ما، همچون دیگر قهرمانان یک تاریخ را پشت سر یدک نمی‌کشد و هیچ عقبۀ جذابی ندارد، اما برعکس او، رقبایش همگی هزاران داستان را پشت سر گذاشته و چند نفر از آنها خیلی دوست دارند از گذشته‌ خود برای او و شما تعریف کنند.

اگر از Saitama در مورد گذشته اش بپرسید شاید یک داستان فوق‌العاده باورنکردنی، اما ساده برای شما تعریف کند: «یه روز تصمیم گرفتم که قوی ترین مرد دنیا بشم و اینقدر ورزش کردم تا موهام ریخت، همین».

One Punch Man

طنزیمات مرد تک مشتی

این داستان در اوج سادگی با نبردهایی بی‌نظیر از نظر ما و خسته کننده از نظر سایتاما همراه است، چرا که او تنها با یک مشت می‌تواند هر که روبرویش قرار بگیرد را نابود کند، یعنی علناً هیچ چالشی را سد راه خود نمی‌بیند و همین شخصیت کسل و خسته‌ One Punch Man است که این انیمه ساده از نظر داستان را بی‌ نهایت جذاب می‌کند.

فرضیه انیمه One-Punch Man اصلاً نباید با عقل جور در بیاید. اگر قهرمان اصلی قدرت بی‌نهایتی دارد و می‌تواند هر دشمنی را با یک مشت شکست دهد، چگونه می‌تواند داستانی متقاعدکننده را با موقعیت‌های سخت و احساس خطر همراه کند؟ پس درام کار کجاست؟ پاسخ این سؤالات در طنز این اثر نهفته است.

سایتاما دارای شخصیتی ناسازگار، منزوی و البته کمی شوت است؛ کار او جنگیدن با اشراریست که شهرک Z، محل زندگی او را تهدید می‌کنند؛ لباسی یک‌تکه به رنگ زرد می‌پوشد و به یک ملحفه (روکش تخت)‌ سفید به‌عنوان شنل، یک جفت چکمه‌ی پلاستیکی و یک جفت دستکش آشپزخانه ی قرمز مجهز است. علیرغم ظاهر مسخره اش، این قهرمان مدرن و غیرمعمول امروزی، مردیست ساده و بی‌آلایش که فداکاری قابل تحسینی نسبت به هنر خود دارد.

برخلاف همتایان غربی‌اش که استعدادها و قدرت خود را تصادفاً، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته یا بیگانه در بدو تولد به دست آورده اند، قدرت سایتما از سخت کوشی ناشی می‌شود و همیشه در پی آن است که برای مبارزه با فردی هم‌زور خود یا قوی‌تر مبارزه کند.

به عبارت ساده‌تر، سایتاما در اصل یک ابزار با قدرتی بی‌رحم و اراده‌ای استثنایی است. در طول سفر خود به سمت یافتن دشمن همسان خود، با قهرمانان مختلف دیگری ملاقات می کند که همگی دارای نوعی توانایی خاص هستند که از نظر فنی باید از توانایی او پیشی بگیرند. همینجاست که او با جنوس، یک سایبورگ فوق‌العاده قدرتمند که کاملاً تحت تأثیر سایتاما قرار گرفته، ملاقات می‌کند. رابطه‌ی استاد و شاگردی به وجود آمده بین این دو غالباً باعث خنده‌ی شما خواهد شد، چرا که نه Saitama به استادها می‌ماند و نهGenos  به شاگردها.

دانلود One Punch Man

One Punch Man با شخصیت ها و اغراق‌های روایی خود، دیگر انیمه های معروف اکشن و ماجراجویی را به سخره می‌گیرد. تمام قسمت‌ ها خنده‌دار و البته فاقد کشش احساسی هستند، زیرا حتی در صحنه های شبه‌احساسی، چیزی نسبتاً عجیب شما را شوکه کرده و گیج و حیران از خنده روی زمین می‌اندازد.

انیمه One Punch Man فقط طنزآلود نیست

اگر بدون توجه دقیق انیمه مرد تک مشتی را تماشا می کنید، جدی گرفتن One Punch Man برای شما دشوار خواهد بود. سبک انیمیشن بسیار شبیه به کمیک های وب و مانگا است، به این معنی که صحنه های خاصی وجود خواهند داشت که فقط خنده دار هستند. با این حال، با گوش دادن دقیق و تمرکز واقعی روی سایتاما، خواهید آموخت که درس بسیار عمیق تری وجود دارد که باید آموخت. برای شروع، سایتما نمونه خوبی برای تشویق مخاطبان به استقامت است. علیرغم تمام سدهایی که مانع پیشرفت شما می شود، سایتما به ما می آموزد که هرگز تسلیم نشویم و راه های حل مشکل را بیاموزیم. به عنوان مثال، او به ما می‌گوید: «اگر واقعاً می‌خواهید قوی شوید، دیگر به آنچه دیگران در مورد شما فکر می‌کنند، اهمیت ندهید. زندگی کردن ربطی به افکار دیگران ندارد.»

موسیقی انیمه وان‌پانچ‌من

نه تنها سبک انیمه وان پانچ من، شخصیت‌پردازی و معانی عمیق‌تر آن جذاب است، بلکه موسیقی متن نیز هیجان‌انگیز است و یک موسیقی جذاب حماسی در پس‌زمینه صحنه‌های کلیدی مبارزه پخش می‌شود. دیالوگ‌های خنده‌دار و صحنه‌های اکشن را به آن اضافه کنید تا فرمولی برنده‌ برای یک انیمیشن سرگرم‌کننده داشته باشید.

فصل سوم انیمه One Punch Man

 

تاریخ انتشار فصل سوم One Punch Man

انیمه مرد تک مشتی شامل دو فصل 12 قسمتی است و فصل سوم آن احتمالاً سال 2023 پخش خواهد شد.

One Punch Man مطمئناً انیمه‌ای بود که فکر نمی‌کردم از آن لذت ببرم، اما از آن لذت بردم. من اغلب تم آهنگ را در ذهنم مرور می‌کنم (عالی است) و تصور می‌کنم اگر روزانه 100 حرکت دراز و نشست، 100 بار شنای سوئدی، 100 اسکات و 10 کیلومتر دویدن انجام می‌دادم، الان چه حال و روزی داشتم…

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن