نقد و بررسی انیمه One Room, Hiatari Futsuu, Tenshi-tsuki آپارتمان استدیو، نورپردازی خوب، با حضور فرشته

چکیده داستان انیمه One Room, Hiatari Futsuu, Tenshi-tsuki

شینتارو توکومیتسو که یک زندگی دبیرستانی عادی دارد روزی در بالکن خانه مجردی خود متوجه دختری غیرعادی میشود. او خود را یک فرشته معرفی می کند که از طرف خداوند برای برقراری ارتباط مثبت با زمینیان فرستاده شده است. شینتارو در ابتدا مشکوک است و از روی محبت به دختر جای می دهد تا که مبادا کسی از طبیعت معصوم او سوءاستفاده کند، اما به زودی شک او برطرف میشود. پنهان نگه داشتن هویت فرشته سخت است و دختران دیگری هم اضافه می شوند که روال عادی و آرام زندگی او را بر هم می ریزند…

 

بازخورد مخاطب

کانلن در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «تک خوابه، نور مناسب و دارای فرشته، یک حرمسرای رمانتیک کمدی با موجودات ماوراطبیعی است… بد نیست. از نظر من اگر ژانری باشه که به خاطر تعداد بسیار زیادی از زیرژانر هاش در ساختش زیاده روی شده باشه، بعد از ایسکای آن ژانر رمانس هست. این فصل سازنده مانگای «همانطور که خانم بیلزباب می پسندند»، مانگاکا ماتوبا با یکی دیگه از آثار رمانتیک کمدی خودش برگشته. میگن مرد های خوب تمام خانم ها رو می گیرن اما این برای مرد های اون سمت قضیه هم صدق می کنه. در این مورد شخصیت اصلی سریال شینتارو توکومیتسو که نمونه بارز یک پسر دبیرستانیه که تنها داخل یک طبقه آپارتمان زندگی می کنه و از کار کردن پاره وقت داخل یک رستوران خانوادگی حقوق ماهیانه می گیره و تازه از پدر مادرش هم باز پول تو جیبی می گیره.

از نظر تعداد دوست دختر ها که انیمش رکوردی رو نمی شکنه، اون رکورد برای «صد تا دوست دختری که خیلی x5 دوستت دارن» هست. اما نویسنده باز برای متفاوت کردن ایده داستان One Room, Hikari Futsuu, Tenshi-tsuki از نمونه های دیگه عناصر ماوراطبیعی بهش اضافه کرده. دختر های یکیشون تسوندرست، یکی یوکی-اوناست، یکی خون آشامه و یک کاپا هم داریم. حوصله مخاطب سر نمیره. تمام دختر ها گرچه خصوصیت های خاص خودشون رو دارن همگی دوست داشتنی هستن و به نحوی از شینتارو خوششون میاد، گرچه اون خودش می دونه که کی از اول دلش رو برده. این چیزیه که باعث می شه هر کس یا بشینه انیمه رو ببینه یا از همون اول شروعش نکنه، از احساس های بغلی گرفته تا این قضیه «فلان چیز اتفاق می افته، نمی افته؟» داستان. همه چیز های دیگه انیمه در حد عادی ان و چیز خاصی نیست که بخوام بهش اشاره کنم. به نظرم کارگردان ها اوکوروتو نوبورو و کنتا اوونیشی کارشون رو درست انجام دادن و تا جایی که می شد انیمه رو معصوم و دوست داشتنی کردن.

از نظرم کسانی که بیشتر از همه قرار هست از این انیمه خوششون بیاد کسانی هستن که از این ژانر خوششون می آد و در کل کار های این ژانر رو هر فصل دنبال می کنن».«در کل از نظر داستان، این انیمه ماجرای موجهی داره که یک فرشته معصوم و از دنیا بی خبر و یک شخصیت اصلی مرد دائما معذب با هم هستن و فرشته داره به مسائل عادی زندگی انسان ها عادت می کنه که پتانسیل خیلی زیادی داره. و همین که این دو شخصیت اینطور رام هستن هم جای زیادی برای صحنه های بانمک و جذاب ایجاد می کنه. یک ایرادی که بخوام به انیمه وارد کنم اینه که شخصیت اصلی مرد می تونست خیلی فعال تر و درگیر کننده تر باشه. به طور مثال داخل انیمه تونیکاوا (تونیکاکو کاوایی) شخصیت اصلی مرد یک فرد باهوش و سخت کوش هست که عمیقا همسرش رو دوست داره و این باعث میشه آدم هم درکش کنه و هم بخواد کار هاش رو تماشا کنه، اما شخصیت اصلی این انیمه به نظر می رسه خیلی ساده نوشته شده باشه برای این که هر کسی که انیمه رو می بینه بتونه باهاش همذات پنداری کنه. انگیزه ها و کار هاش می تونستن خیلی عمیق تر و قانع کننده تر باشن. اما باز این چیزی نیست که کم اتفاق بیفته.

بیشتر انیمه های حرمسرا همین مسئله رو با شخصیت اصلی دارن. خیلی هامون عادت کردیم».تویتسکمز می نویسد: «به نظرم One Room, Hikari Futsuu, Tenshi-tsuki به طرز سبکی سرگرم کننده بود، از اون نوع انیمه ها که حین تماشا کردنش لذت می برید و باعث می شه در زمان خودتون بهتون خوش بگذره اما احتمال زیادی نیست که بشینید و بعد از این که پخشش تموم شد دوباره بذارید و از اول ببینید. شخصیت ها سرگرم کننده و متنوع هستن و مخصوصا برای یک انیمه حرمسرا صحنه هایی که بخواد جنسی باشه تا بیننده ها رو جذب کنه خیلی زیاد نبودن. طراحی شخصیت ها مناسب هستن و با همدیگه فرق دارن، چیز خوبیه چون داخل بعضی از انیمه های دهه های اخیر واقعا شبیه هم در میارن هم از نظر رنگ مو هم صدا و هم خیلی چیز های دیگه. در کل به نظرم اگر انیمه های ژانر رمانس زیاد تماشا می کنید گزینه بدی نیست».

شخص دیگری می نویسد: «قدیم یک اصطلاحی می گفتیم که دختر همسایه فرشتست، الان فرشته واقعی پا شده اومده تو خونه. بعد می گن زندگی بهتر نمی شه. خدا رو شکر. من چهار تا جلد اول مانگا رو خوندم و به نظر می رسه که یک کمدی باشه که صحنه های رمانس خوبی هم بعضی جاهاش اضافه کردن و داستانش از اینجا همینطوری عجیب غریب تر میشه. اگه با چیز های عجیب غریب حال می کنید بد نیست ببینید.». دیگری اضافه می کند: «همین امروز قسمت آخر انیمه رو هم دیدم و باید بگم که خیلی خوش گذشت. از انیمه های خرکی ای که به آدم کیف می دن و ناز هستن خوشم میاد. کاش فصل دوم داشته باشه. خیلی پف پفی بود و حال آدم رو خوب می کرد. نسبت به ایده کلی ای که داشت خیلی کیفیت بالایی داشت و فکر نمی کنم که در کل طول انیمه جای خاصی بوده باشه انیمیشن خراب شده باشه یا از نظر تولیداتی آدم حس بدی بهش دست بده. به قیافه شخصیت اصلی هم که آدم عادت کنه بقیش همش چشم نوازه. انیمه شاید شاهکار نباشه ولی بیشتر کسانی که میشناسم که انیمه رو دیدن از دیدنش پشیمون نشدن».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه One Room, Hikari Futsuu, Tenshi-tsuki به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)