تاریخ پخش فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre عملیات فورچون: ترفند جنگی

فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre – معرفی فیلم عملیات فورچون: ترفند جنگی

متهورانه، جسورانه با طنزی تاریک، بهترین سه کلمه‌ای هستند که فیلم جدید گای ریچی را توصیف می کنند و او همان انرژی را در کمدی-اکشن جاسوسی خود یعنی فیلم عملیات فورچون که نویسندگی و کارگردانیش را نیز بر عهده دارد به جریان می اندازد. آخرین پروژه او، سینمایی Operation Fortune: Ruse de Guerre  یکی دیگر از ماجراجویی‌های جاسوسی جهان سینما است که که با مأموریت نجات زمین به روی پرده می‌رود، اما این‌بار از راه های دیوانه‌وار گای ریچی…

فیلم عملیات فورچون، اثر گای ریچی با بازی جیسون استاتهام و دوباره زد و خورد

گای ریچی (Guy Ritchie) زاده ۱۹۶۸، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس انگلیسی است. آثار او شامل فیلم‌های گانگستری بریتانیایی و فیلم‌های سینمایی شرلوک هولمز با بازی رابرت داونی جونیور است. ریچی بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی مانند قاپ‌زنی (Snatch)، قفل، انبار و دو بشکه باروت (Lock, Stock and Two Smoking Barrels)، راکنرولا (RocknRolla) و شرلوک هلمز شناخته می‌شود. فیلم Operation Fortune خط طولانی میراث فیلمسازی ریچی و اکشن-کمدی هایش را دنبال می کند؛ بنابراین، طبیعی است که انتظار داشته باشیم فیلم اکشن جاسوسی کاملاً جدید او یک صفحه سرگرم‌کننده، مشابه با باقی صفحات کتاب ریچی باشد.

سناریوی فیلم عملیات فورچون: روسه د گوئر نیز توسط خود گای ریچی به همراه ایوان اتکینسون و مارن دیویس نوشته شده است. جیسون استاتهام بازیگر نقش اصلی نیز، به همراه ایوان اتکینسون و بیل بلاک به عنوان تهیه کننده نیز فعالیت می‌کند.

خلاصه داستان فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre 

مامور ویژه و جاسوس نخبه، اورسون فورچون (فورچون معنای شانس هم می‌دهد)، تیمی از ماموران مخفی را رهبری می کند تا نظم جهان را حفظ کنند. جیسون استاتهام (Jason Statham) نقش این مأمور را بر عهده دارد و توسط سازمان اتحاد اطلاعات جهانی به‌نام «فایو آیز» استخدام می‌شود تا سلاحی مرگبار و جدید که می‌تواند نظم جهانی را برهم بزند، پیدا و جلوی فروش آن را بگیرد. او برخلاف میل باطنی‌اش باید با یک متخصص فناوری پیشرفته از سازمان CIA برای این مأموریت جهانی که باید در آن به یک تجارت میلیاردی اسلحه نفوذ شود، همکاری کند. فورچون و گروهش بزرگترین ستاره سینمای هالیوود دنی فرانچسکو (جاش هارتنت) را به خدمت می گیرند تا در ماموریت مخفی برای نجات جهان به آنها کمک کند… بقیه‌ی داستان هم که باب طبع گای‌ ریچی خواهد بود…

بازیگران فیلم عملیات فورچون: ترفند جنگی

در حالی که منتظر اکران و دانلود فیلم Operation Fortune هستید، در اینجا خلاصه ای از داستان، تریلر، تاریخ انتشار، بازیگران و شخصیت ها و هر چیز دیگری که تاکنون درباره فیلم جدید جیسون استاتهام می‌دانیم، آورده شده است.

اورسون فورچون – با بازی جیسون استاتهام، فورچون یک پیمانکار/قاتل خصوصی است و عملیات فورچون را رهبری می‌کند.

سارا فیدل – با بازی اوبری پلازا، سارا یکی از اعضای تیم Fortune و یک عامل نفوذی ماهر است.

J.J.   با بازی Bugzy Malone؛ جی.جی نیز یکی دیگر از عوامل نفوذی ماهر و عضو تیم عملیات فورچون است.

گرگ سیموندز – با بازی هیو گرانت، گرگ سیموندز یک میلیاردر و دلال اسلحه است که دست خود را روی یک سلاح مسروقه گذاشته که می تواند دولت ها، نظم جهانی و حتی جان میلیون ها نفر را تهدید کند.

دنی فرانچسکو – با بازی جاش هارتنت؛ دنی یک فوق ستاره هالیوود است که توسط فورچون برای نجات جهان استخدام می شود.

کری الوز در نقش ناتان جاسمین – ناتان بخشی از تیم فورچون است. او کسی است که وظیفهها را به فورچون گوشزد می‌کند.

در مورد شخصیت‌های دیگر نیز باید اشاره کنم که لوردز فابرس در نقش امیلیا، مکس بیزلی در نقش بن هریس، ادی مارسان در نقش نایتون، و کان اورگانجی اوغلو در نقش کاسا بازی خواهند کرد.

بررسی تریلر سینمایی Operation Fortune

شرکت STX films تریلر فیلم عملیات فورچون را در دسامبر 2021 منتشر کرد. با اولین نگاه به تریلر این فیلم اکشن-کمدی، می‌توانیم بگوییم که این دقیقاً همان چیزی است که از فیلم های گای ریچی انتظار دارید – طنز تاریک، یک عالمه سر شکسته زیاد و لگد‌پرانی و زد و خورد شدید و شلیک زیاد… البته ناگفته نماند، انفجار و انفجار و انفجار…

با پخش آهنگ Sway از دین مارتین در پس‌زمینه، این ویدیوی سه دقیقه‌ای شامل اکشن‌های شدید، دیالوگ‌های تند قهرمان‌های اصلی، با لحن ثابتی از طنز است. این تریلر همچنین جیسون استاتهام را در نقش اورسون فورچون نشان می‌دهد که به بهترین شکل ممکن حق مطلب را در مقوله‌ی آدم‌کشی ادا می‌کند. همچنین نگاه‌های سریعی به دیگر شخصیت‌های اصلی که توسط Aubrey Plaza، Josh Hartnett، Cary Elwes، Bugzy Malone، Hugh Grant بازی می‌شوند، انداخته شده. اگر تریلر گزینشی نبوده باشد، فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre قطعا نوید یک فیلم بسیار سرگرم کننده و انفجاری را با خود آورده است.

همکاری دوباره گای ریچی و جیسون استاتهام

پس از موفقیت عظیم فیلم The Gentlemen، تعجبی نداشت که ریچی با برخی از این خدمه قدیمی برای یک ماجراجویی کاملاً جدید به دنیای سینما بازگردد. برای سینمایی عملیات فورچون: ترفند جنگی، این فیلمساز برجسته، جیسون استاتهام را برای پنجمین پروژه مشترکشان بازگرداند. استاتهام و ریچی قبلاً در Lock, Stock and Two Smoking Barrels ، Snatch، Revolver و Wrath of Man با هم کار کرده‌اند.

تاریخ انتشار فیلم عملیات فورچون: ترفند جنگی چه زمانی است؟

تاریخ انتشار فیلم عملیات فورچون چند بار به عقب و جلو کشیده شده؛ در ابتدا قرار بود این فیلم در 21 ژانویه 2022 اکران شود، اما به 18 مارس 2022 موکول شد. بعداً، کمپانی سازنده STX Entertainment با شایعاتی مبنی بر اینکه این تصمیم مربوط به تصویری از گانگسترهای اوکراینی در فیلم است، قرار شده که در تاریخ 12 ژانویه 2023 یعنی 22 دی 1401 در سینماها اکران شود. ما هم امیدواریم اکران این فیلم در این تاریخ محقق شود پس علاقمندان می‌توانند به محض انتشار،

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن