نقد و بررسی انیمه Ore dake Level Up na Ken تک رو

انیمه‌ Ore dake Level Up na Ken، انیمه‌ای با سبک اکشن، فانتزی و ماجراجویی که بر أساس رمانی به همین نام ساخته‌ی کره می‌باشد.

 

Solo Leveling، انیمه‌ای بر اساس رمانی به همین نام

Solo Leveling یک رمان وب کره‌ای نوشته چوگونگ است. این رمان در 25 ژوئیه 2016 در پلتفرم دیجیتالی کمیک و داستانی Kakao در KakaoPage پخش شد. اقتباسی از این رمان کره‌ای توسط استودیو A-1 Pictures ساخته و به نام خود رمان در ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شد. کارگردانی این مجموعه توسط Shunsuke Nakashige و فیلنامه آن توسط Noboru Kimura نوشته شده است. ساخت این مجموعه در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شد ولی با به تعویق افتادن آن در نهایت در ۷ ژانویه ۲۰۲۴ در شبکه Tokyo MX و سایر شبکه ها در سراسر دنیا به نمایش در آمد. اپنینگ این انیمه “Level” و اندینگ آن “Request” نام دارد. همچنین یک بازی ویدیویی نقش آفرینی از این داستان درحال ساخت می‌باشد. علاوه بر این عناوین یک اقتباس دراما و اسپین‌آف از این رمان، درحال توسعه و ساخت می‌باشد که در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

 

خلاصه داستان انیمه Ore dake Level Up na Ken

در دنیایی که برای حفاظت از نسل بشر در برابر نابودی حتمی، به دلیل پیدایش یک دروازه از دنیایی ناشناخته به دنیا انسان ها، شکارچیان که انسان‌هایی با توانایی‌های جادویی هستند، باید با هیولاهای مرگبار مبارزه کنند، یک شکارچی بدنام ضعیف به نام سونگ جین‌وو خود را در یک مبارزه‌ی به بی‌پایان برای بقا می‌بیند. اون با وجود توانایی‌ها و قدرت کم و  ضعف خود، در سیاه‌چاله های سطح پایین با مبارزه با هیولاها سعی در تامین هزینه های درمان مادر خود دارد. یک روز، پس از اینکه به سختی از یک سیاه‌چاله بسیار قدرتمند جان سالم به در می‌برد، یک برنامه مرموز به نام سیستم، او را به عنوان تنها بازیکن خود انتخاب می‌کند و توانایی بسیار نادری به وی می‌دهد تا از نظر قدرت، سطح خود را افرایش دهد. در ادامه سونگ راهی سفری می‌شود تا اسرار سیاه چاله‌ها و منبع واقعی قدرت‌های خودش را کشف کند اما در این راه باید با انواع دشمنان، اعم از انسان و هیولا، مبارزه کند.

داستان این انیمه در ژانر اکشن، ماجراجویی و فانتزی روایت می‌شود که مورد توجه بسیاری از بینندگان علاقه‌مند به این ژانرها است. فصل اول این مجموعه دارای 12 قسمت 23 دقیقه‌ای است که 2 قسمت اول آن تا چپتر 10 مانهوا را پوشش داده است. با توجه به سبک و ژانر داستان این مجموعه باید انتظار مشاهده مبارزاتی سنگین و خشن را در این انیمه داشته باشیم که در دقایق ابتدایی قسمت اول این مجموعه به خوبی شاهد آن بودیم. با توجه به این موضوع رده سنی این مجموعه +17 می‌باشد.

 

نظر بینندگان و منتقدان در مورد انیمه Solo Leveling

این مجموعه در سایت IMDB امتیاز 8.6 از 10 را دریافت کرده و رتبه 36 از 340 سریال پربیننده را دارد. در سایت My Anime List هم امتیاز 8.5 را از بینندگان دریافت کرده است.

 

نقات قوت انیمه Solo Leveling

در هر فصل که انیمه های جدید یا دنباله مجموعه ها منتشر می‌شود بعضی از عناوین به عنوان پیشتازان آن دوره به شمار می‌آیند که جز پربیننده ترین و محبوب ترین انیمه های فصل هستند. در دوران انتشار این انیمه هم نام Solo Leveling در میان پربیننده ترین انیمه های فصل به چشم می‌خورد. از دلایل محبوبیت این مجموعه می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

رمانی که این مجموعه از آن اقتباس شده است از شاهکار های داستان های مصور به شمار می‌آید و حتی قبل از انتشار انیمه هم خوانندگان زیادی را به خود اختصاص داده بود که اعلان خبر ساخت این انیمه موجب خوشحالی آنان شد. علاوه بر داستان زیبا و قوی این مجموعه، تصاویر خارق العاده آن که در رمان و هم‌اکنون در انیمه مشاهده می‌شود توجه بسیاری از طرفداران را به خود جلب کرده است. قبل از پخش انیمه بینندگان انتظارات بسیاری از استودیو سازنده آن داشتند که تصاویر و صحنه‌های مانهوا را بتواند به خوبی در انیمه به نمایش بگذارد که با پخش قسمت اول آن و نمایش صحنه‌های اکشن و مبارزات، رضایت بینندگان را به دست آورد.

موسیقی این مجموعه توسط هیرویوکی ساوانو ارائه شده است. آثار دیگر این هنرمند در انیمه‌های Kill la Kill و Attack on Titan پخش شده‌اند. اوپنینگ انیمه Solo Leveling دارای آهنگی جذاب است که با داستان همخوانی بسیاری دارد و می‌توان بازتاب داستان انیمه را در آن مشاهده کرد.

در آخر می‌توان گفت که اگر به سبک ماجراجویی و اکشن علاقه دارید این انیمه می‌تواند برای شما لحظات خوبی را به جا بگذارد.

برای دانلود انیمه Ore dake Level Up na Ken به همراه زیرنویس اختصاصی فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)