نقد و بررسی فیلم Peter Pan & Wendy پیتر پن و وندی

معرفی فیلم Peter Pan & Wendy پیتر پن و وندی

اسم پیتر پن ما را به کودکی و لحظه های شاد و هیجان انگیزش می برد. درست است که در دنیای واقعی فرار از میان سالی و پیری امری اجتناب ناپذیر است اما تماشای دوباره ی یکی از اقتباس های این داستان جذاب و دوست داشتنی می تواند ما را مجازاً به دنیای کودکی و فانتزی های واقعیش ببرد. پس معطل نکنید و با سر زدن به سایت انیمه لیست، محصول جدید دیزنی را دانلود و با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

 

معرفی سینمایی Peter Pan & Wendy

پیتر پن و وندی یک فیلم ماجراجویی فانتزی آمریکایی به کارگردانی دیوید لوری بر اساس فیلمنامه ای است که او با همکاری توبی هالبروکز نوشته است. جیم ویتاکر به عنوان تهیه کننده در این تولید والت دیزنی پیکچرز خدمت می کند، این سینمایی اقتباسی لایو اکشن از انیمیشن والت دیزنی در سال 1953، یعنی پیتر پن است، به نوبه خود بر اساس نمایشنامه پیتر پن در سال 1904 ساخته شده است. یا، نمایشنامه پسری که بزرگ نمی شود (همچنین با نام پیتر و وندی شناخته می شود) اثر جی ام باری؛ در این فیلم الکساندر مولونی (در اولین فیلمش) و اور اندرسون در نقش های اصلی بازی می کنند. جود لاو، یارا شهیدی (دورگه ایرانی)، آلیسا واپاناتاک، جاشوا پیکرینگ، جاکوبی ژوپ، مالی پارکر، آلن تودیک و جیم گافیگان نیز در نقش های مکمل ظاهر می شوند. ساخت فیلم لایو اکشن پیتر پن در 13 آوریل 2016 با کارگردانی لوری آغاز شد. اعلام شد که لوری ‏این فیلمنامه را با هالبروکز می نویسد، در حالی که تیم سازنده به دلیل کار در فیلمنامه بازسازی، چهار سال آینده را توسعه دادند. عنوان فیلم در ۷ ژانویه ۲۰۲۰ اعلام شد. انتظار می رفت که تولید در آوریل ۲۰۲۰ آغاز شود و در آگوست همان سال به پایان برسد، اما به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد. فیلمبرداری در نهایت در مارس 2021 در ونکوور، بریتیش کلمبیا آغاز شد. ادامه فیلمبرداری همچنین در شبه جزیره Bonavista نیوفاندلند و لابرادور، در اوت 2021 رخ داد. فیلمبرداری مجدد در ونکوور، از 2 تا 8 فوریه 2022 انجام شد. فیلم پیتر پن و وندی در 28 آوریل 2023 در Disney+ نمایش داده شود.

 

خلاصه داستان فیلم Peter Pan & Wendy

وندی دارلینگ، دختر جوانی است که می ترسد خانه دوران کودکی خود را پشت سر بگذارد، با پیتر پن، پسری که می تواند پرواز کند و از بزرگ شدن امتناع می کند، ملاقات می کند. او در کنار برادرانش، مایکل و جان و یک پری کوچک، تینکر بل (یارا شهیدی)، با پیتر به دنیای جادویی نورلند سفر می کند. وندی در آنجا با یک کاپیتان دزد دریایی خبیث به نام کاپیتان هوک روبرو می شود و وارد ماجراجویی هیجان انگیز و خطرناکی می شود که زندگی او را برای همیشه تغییر می دهد.

 

بررسی شخصیت ها و بازیگران سینمایی Peter Pan & Wendy

جود لاو در نقش کاپیتان هوک، یک دزد دریایی و دشمن اصلی پیتر که به خاطر قطع دست راستش توسط پیتر و خوراندن آن توسط تمساح از اون کینه به دل دارد و دستش را با یک قلاب جایگزین کرده است. برخلاف نمایشنامه اصلی، اثر باری، «پیتر پن، یا پسری که بزرگ نمی شود» در سال 1904 و اقتباس های بعدی پیتر پن، که هوک بازیگری مشابه جورج دارلینگ دارد. نقش جورج دارلینگ را آلن تودیک بازی خواهد کرد. الکساندر مولونی در نقش پیتر پن، پسر جوانی که در نورلند زندگی می کند و بودن در آنجا به او اجازه می دهد پیر نشود تا مجبور نباشد بزرگ شود. اوور اندرسون در نقش وندی دارلینگ، دختری ماجراجو اهل لندن که با برادران کوچکش جان و مایکل و پیتر به نورلند سفر می کند. یارا شهیدی در نقش تینکر بل، پری بیش فعال و بهترین دوست پیتر است که به وندی حسادت می کند. جاشوا پیکرینگ نیز در نقش جان دارلینگ بازی می کند، برادر کوچک وندی و برادر بزرگتر مایکل که با آنها و پیتر به نورلند سفر می کند و جاکوبی جوپ نیز در نقش مایکل دارلینگ به ایفای نقش می پردازد، برادر کوچک وندی و جان که با آنها و پیتر به نورلند سفر می کند.

 

روند توسعه و ساخت فیلم سینمایی Peter Pan & Wendy

در آوریل 2016، اعلام شد که والت دیزنی پیکچرز در حال توسعه یک اقتباس لایو اکشن از انیمیشن سال 1953، پیتر پن است. دیوید لوری با فیلمنامه ای که با توبی هالبروکز نوشته بود به عنوان کارگردان قرارداد امضا کرد. این زوج قبلاً روی بازسازی اژدهای پیت (Pete’s Dragon) از دیزنی در سال 2016 با هم کار کرده بودند. جیم ویتاکر به عنوان تهیه کننده در این پروژه حضور خواهد داشت. گزارش شد که الکساندر مولونی و اور اندرسون به ترتیب در مارس 2020 برای بازی در نقش پیتر پن و وندی دارلینگ انتخاب شدند. تا جولای همان سال، جود لاو وارد مذاکرات اولیه برای بازی در نقش کاپیتان جیمز هوک شده بود.  یارا شهیدی برای بازی در نقش تینکر بل انتخاب شد. در اکتبر 2020، آلیسا واپانااتاک برای بازی در نقش Tiger Lily تایید شد. در ژانویه 2021، جیم گافیگان در نقش آقای اسمی به بازیگران پیوست. در 16 مارس 2021، آلن تودیک، مولی پارکر، جاشوا پیکرینگ و جاکوبی جوپ برای بازی در نقش آقای دارلینگ، خانم دارلینگ، جان دارلینگ و مایکل دارلینگ اعلام شد. تولید پیتر پن و وندی در ونکوور، بریتیش کلمبیا انجام شده است. در ابتدا قرار بود در 17 آوریل 2020 شروع شود و در آگوست 2020 به پایان برسد، اما فیلمبرداری به دلیل همه گیر COVID-19 به تعویق افتاد. فیلمبرداری در 16 مارس 2021 آغاز شد. فیلمبرداری اضافی در شبه جزیره بوناویستا در نیوفاندلند و لابرادور، در آگوست 2021 انجام شد. فیلمبرداری مجدد در ونکوور، از 2 تا 8 فوریه 2022 انجام شد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Peter Pan & Wendy با زیرنویس فارسی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان