نقد و بررسی سریال فرار از زندان Prison Break

معرفی و دانلود سریال فرار از زندان Prison Break

امکان نداره مخاطبی از نسل دهه 70 و 80 باشین و اسم سریال فرار از زندان به گوشتون نخورده باشه.

قطعا سریال Prison Break یکی از محبوب ترین و پرآوازه ترین سریال های قرن 21 ئه که در بین مخاطبین ایرانی هم به جایگاه بالایی از محبوبیت رسید. این سریال در ژانر های جنایی و اکشن قرار میگیره که توسط پائول تی شیورینگ ساخته شده.

سریال فرار از زندان از سال 2005 تا سال 2009 از شبکه Fox پخش شد که البته در سال 2017 یک بازآفرینی ناموفق نیز داشت.

وقتی که خبری از سرویس های عظیم استریم مثل نتفلیکس، آمازون پرایم و یا هولو نبود شبکه های تلویزیونی آمریکایی در رقابتی تنگاتنگ در ساخت سریال های با کیفیت، بدست آوردن محبوبیت و بیشترین مخاطب داشتند. یکی از موفق ترین شبکه های تلویزیونی Fox ئه که با سریال فرار از زندان به موفقیت بی حد و مرزی رسید.

پائول تی شیورینگ علاوه بر نویسندگی و خلق فرار از زندان نقش تهیه کننده اجرایی این سریال رو نیز برعهده داشته. رامین جوادی آهنگساز مطرح ایرانی به خاطر ساخت موسیقی متن این سریال در سال 2006 برنده جایزه بهترین موسیقی متن امی شد. گفتنی ست که رامین جوادی آهنگسازی سریال هایی از جمله گیم آف ترونز و خاندان اژدها رو نیز برعهده داشته.

اگر تابحال فرصت تماشای این سریال رو نداشتین و بدنبال دانلود سریال فرار از زندان هستید در ادامه مطلب باهام همراه بشین.

مایکل اسکافیلد برای نجات برادرش از زندان، به زندان میوفته!

داستان از جایی شروع میشه که لینکلن باروز بعد از انجام یک سری کار ها با گروهی خطرناک به قتل برادر معاون رئیس جمهور متهم میشه و به زندان میوفته. مایکل اسکافیلد که به بی گناه بودن برادرش مطمئنه برای اینکه اون رو از زندان نجات بده مرتکب جرمی میشه که اون رو به نزدیکی برادرش داخل زندان برسونه.

این شروع داستانی رو رقم میزنه که پنج فصل ادامه پیدا کرد. فصل اول سریال فرار از زندان تنش و هیجان زیادی رو از همون قسمت اول به تصویر میکشه. برادر مایکل منتظر اجرای حکم اعدامشه. مایکل فرصت زیادی برای فراری دادنش نداره. توی زندان با شخصیت های مختلفی آشنا میشیم. دوست داشتنی و یا کاملا خلاف اون. بهرحال نمیشه چشم از شخصیت های جذاب سریال برداشت.

نگاهی به داستان و معرفی فصل های سریال Prison Break

-فصل اول سریال فرار از زندان در شهریور سال 1384 شروع به پخش کرد و تا سال بعدش ادامه داشت. این فصل از سریال شامل 22 اپیزود میشه. قسمت اول سریال در سال 2005 تونست بیشتر از 10 و نیم میلیون بیننده رو به خودش جذب کنه. آماری که برای سریال اول هفته غیرقابل باور بود. از همون فصل اول سریال فرار از زندان تونست نظر مثبت منتقدان و مخاطبان رو جلب کنه.

-فصل دوم Prison Break نیز در 22 قسمت پخش شد که خیلی جزئی تر به ماجرای اتهام لینکلن میپردازه. فصل دوم ماجرای چند ساعت بعد از فرار از فاکس ریور رو روایت میکنه. این فصل به هیچ عنوان مثل سریال های هم رده خودش با کاهش بیننده مواجه نشد که حتی بینندگان این فصل نسبت به فصل اول افزایش چشمگیری داشتن.

-فصل سوم سریال فرار از زندان 13 قسمت به طول انجامید که در آن داستان فرار از زندانی در کشور پاناما روایت میشه. ایندفعه مایکل به زندان افتاده و لینکلن در تلاشه تا برادرش رو از زندان بیرون بیاره. هرچند ماجرا به همین سادگی ها هم نیست. قرار مدار هایی پشت پرده بهمراه تهدید وجود داره. مایکل حالا باید بخاطر نجات جون عزیزانش شخص دیگری رو از زندان فراری بده. نقد های مثبت زیادی از طرف مجله های مختلف روانه Prison Break شد.

-فصل چهارم دوباره 22 قسمتی برگشت. در حقیقت این فصل از سریال از ابتدا فصل آخر سریال درنظر گرفته شده بود اما پس از گذشت چندین ماه با دو قسمت ویژه بنام “آخرین فرار” در سال 1388 برگشت. در این دو قسمت شاهد اتفاقات تازه در ادامه ماجرا های قبل هستیم که یک کلمه بیشتر از این بخوام توضیح بدم داستان براتون اسپویل میشه.

شبکه فاکس در سال 2015 به ناگهان خبر از ساخت فصل پنجم داد و برای این فصل 9 قسمت در نظر گرفته شده. این فصل شامل پلات توییست ها و اتفاقات عجیبی بود که البته با نظرات منفی منتقدان مواجه شد. فصل پنجم سریال فرار از زندان کمترین بیننده رو در بین باقی فصل ها داشت.

نقاط قوت و تحسین شده سریال فرار از زندان

شخصیت پردازی حرفه ای یکی از نقاط قوت سریال فرار از زندان محسوب میشه. مایکل اسکافیلد با تتو های مرموزش یکی از معروف ترین شخصیت های سریال های تلویزیونی شد که حتی کسانی که سریال رو ندیدن هم اسم و رسمش رو میشناسن. پسر باهوش و نخبه ای که سعی میکنه همیشه در چارچوب اخلاقیات عمل کنه.

در سریال Prison Break با شخصیت های خاکستری زیادی مواجه ایم که کمک شایانی به جذاب تر شدن و غیرقابل پیش بینی بودن سریال کرده. حتی مزخرف ترین و شر ترین شخصیت داخل زندان هم میتونه لحظاتی ترحم برانگیز بنظر برسه. فیلمنامه سریال از فصل یک تا چهار بشدت پخته و تحسین برانگیز نوشته شده.

دیالوگ نویسی قوی ای از نویسنده شاهدیم. همچنین سیر رشد و تحول شخصیت های داستان بیننده رو پای تلویزیون نگه میداره.

جالبه بدونین فصل اول سریال فرار از زندان اقتباس نزدیکی از داستان زندگی “دونالد هیوز” ئه که در سال 1964 وارد زندان میشه تا بتونه برادرش رو از زندان فراری بده.

بازیگران سریال فرار از زندان

سریال فرار از زندان رو مخاطبینش اکثرا با چهره شخصیت مایکل اسکافیلد میشناسن. ونت ورث میلر بازیگر نقش مایکله. او در ایفای نقش پسری که شخصیتش در نبوغ مثال زدنی، فداکاری و کمک به هر عنصر در خطری خلاصه میشه بسیار موفق عمل کرد.

شخصیت لینکلن باروز مردی با اندامی ورزیده و بدن قوی که برادر مایکله و در ابتدا متهم به قتل و محکوم به اعدام میشه توسط دومنیک فورسل بازی شده.

سارا تانکردی پزشک مخصوص زندانه که با اینکه در ابتدا کاراکتر مهمی بنظر نمیرسید ولی کم کم بدلیل رابطه احساسی ای که با مایکل برقرار کرد تاثیر این شخصیت روی سریال فرار از زندان بیشتر و بیشتر میشه. این شخصیت توسط بازیگر سارا وین کالینز بازی شده.

سخن آخر

در اینکه سریال فرار از زندان سریالی با ارزش تماشای بالاست هیچ حرفی نیست. اگر احیای ناموفق سریال در سال 2017 رو نادیده بگیریم سریال فرار از زندان همچنان یکی از پرطرفدار ترین سریال های قرن بیست و یکمه. بسیاری از صحنه های این سریال داخل زندان های واقعی فیلمبرداری شدن. این سریال علاوه بر تیم ساخت اعم از نویسندگان و کارگردانی قوی شامل گروه بازیگران فوق العاده ایه که در نهایت نمایشی عالی و لذت بخش رو به تلویزیون آوردن. اگه هنوزم به این سریال فرصت ندادین وقتشه دانلود سریال فرار از زندان و تماشاش رو در لیست کار هاتون قرار بدین.

Related posts

نقد و بررسی فیلم چینی Polar Rescue نجات قطبی

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان