معرفی و دانلود بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی

توسط Alireza

بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی

شاید بتوان گفت در وهله اول برای دریافت هیجان به سینما می رویم. میل به تجربه داستان های جدید ما را سر ذوق می آورد و رویدادهای هیجان انگیزی را تجربه می کنیم که در دنیای امروزی غالباً از طریق فیلم ها و سریال ها و بازی ها ممکن است. اما این چیزی نیست که تریلرهای روانشناختی به آن توجه کنند. فیلم های هیجان انگیز روان شناختی کمتر بر ماجراجویی و تهدیدات بیرونی تمرکز می کنند و بیشتر بر دنیای درونی قهرمانان و تبهکارانی تمرکز می کنند که درک آنها از واقعیت به طرز خطرناکی نزدیک به فاجعه است. مشخص کردن اینکه کدام فیلم ها هیجان انگیز روان شناختی هستند و کدام فیلم ها فقط هیجان انگیز هستند، دشوار است، به همین دلیل است که ما روی فیلم هایی تمرکز می کنیم که 100% هیجان انگیز و 100% ریشه در اضطراب روانی دارند. از فیلم حالا نگاه نکن تا فیلم روانی، اینها بهترین فیلم های هیجان انگیز روان شناختی هستند که انیمه لیست برای شما رده بندی کرده است.

 

  1. فیلم The Silence of the Lambs

معرفی و دانلود بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی

با یکی از پرتعلیق ترین فیلم نامه هایی که تا به حال به نمایش درآمده است، یعنی فیلم سکوت بره ها اثر جاناتان دمی، از بازی خارق العاده و برنده اسکار آنتونی هاپکینز در نقش یک آدم خوار که به یک مأمور جوان F.B.I کمک می کند، سود می برد. کادت (جودی فاستر) قاتل زنجیره ای دیگری را دنبال می کند که پوست قربانیانش را می کند. فیلم دمی که هنوز هم پس از گذشت بیش از 30 سال وحشتناک است، هویت و دگرگونی را به شیوه ای جذاب بررسی می کند، در حالی که برخی از نقل قول های به یاد ماندنی و روایتیِ تکان دهنده می پردازد.

 

  1. فیلم Pyscho

معرفی و دانلود بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی

مانند دیگر آثار کلاسیک ذکر شده در این فهرست، فیلم Pyscho برای هر کسی که عاشق درام های روانشناختی است، ضروری است. این فیلم که ترکیبی از ژانرهای ترسناک، معمایی و هیجانی است، منشی (جانت لی) را دنبال می کند که 40000 دلار از مشتری کارفرمایش اخاذی می کند و متواری می شود تا وارد متل دورافتاده ای شود که توسط یک مرد جوان شومِ (آنتونی پرکینز) تحت کنترل مادرش اداره می شود. در حالی که پیچ و تاب داستان، تکان دهنده است و فیلمبرداری باورنکردنی ای دارد، فیلم شاخص آلفرد هیچکاک پتبدیل به یک فیلم کلاسیک شده که باید حتما ببینید و پیام آن در مورد هویت ها، فضول بودن و انزوا است.

 

  1. فیلم Parasite

معرفی و دانلود بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی

انگل اولین فیلم خارجی زبان بود که برنده بهترین فیلم در طول 92 سال تاریخ اسکار شد و درک دلیل آن دشوار نیست. فیلم بونگ جون هو با امتیاز تقریباً بی عیب و نقص 99٪ از راتن تومیتوز، داستان دو خانواده را روایت می کند: کیم ها و پارک ها. کیم ها تلاش می کند تا با پارک ها کار کنند و موفق شود. با این حال، وقتی خانواده ثروتمند به یک سفر می روند و کیم ها خانه را تصاحب می کنند، مجموعه ای غیرمنتظره از اتفاقات ناراحت کننده رخ می دهد.

 

  1. فیلم Taxi Driver

معرفی و دانلود بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی

راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، طبیعتاً الهام بخش فیلم های مهمی از جمله جوکر با بازی خواکین فینیکس بوده است. فیلم اسکورسیزی با موسیقی برجسته و فیلمنامه ای نمادین، رابرت دنیروی نمادین را در نقش اصلی بازی می دهد و یک کهنه سرباز ناپایدار ذهنی را دنبال می کند که شبانه در خیابان های شهر نیویورک راه خود را طی می کند، جایی که به عنوان راننده تاکسی کار می کند. راننده تاکسی تصویری جذاب از فرود شخصی به یک کابوس با فضایی باورنکردنی و بد خلق است.

 

  1. فیلم Zodiac

این فیلم محصول 2007 با دو بازی شایسته اسکار از جیک جیلنهال و رابرت داونی جونیور بر اساس کتاب های رابرت گریسمیت، دو کتاب غیرداستانی است که داستان قاتلی را شرح می دهند. این فیلم بین سال های 1968 تا 1983 اتفاق می افتد و حول محور یک فرد ناشناس می گذرد که کالیفرنیای شمالی را با یک قتل عام به وحشت می اندازد. دیوید فینچر ثابت کرده است که استاد ژانر نئو نوآر و هیجان انگیز روانشناختی است و فیلم زودیاکِ دیالوگ محور یک بار دیگر این را ثابت می کند.

 

  1. فیلم Vertigo

فیلم سرگیجه از آلفرد هیچاک که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم های تمام دوران شناخته می شود، یکی از شاهکارهای این فیلمساز است. با بازی کیم نواک و جیمز استوارت، داستان حول محور یک افسر پلیس سابق سانفرانسیسکو می گردد که با شیاطین درونی خود دست و پنجه نرم می کند و شیفته زن زیبایی می شود که برای همراهی او گماشته شده. فیلم سرگیجه با جلوه های بصری خیره کننده و کارگردانی استادانه ، مطمئناً یک تریلر روانشناختی است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

 

  1. فیلم Fight Club

بخشی از جذابیت Fight Club در پیچش داستانی فراموش نشدنی آن نهفته است و اینکه چگونه بیننده را به زیر سوال بردن چیزها، به ویژه جنبه های مربوط به جامعه کنونی تحریک می کند. علیرغم اینکه فیلم یک کتاب درسی و اخلاقی است، نمی توان انکار کرد که این فیلم هیجان انگیز روانشناختی چقدر شاهکار است. داستان فیلم یک کارمند اداری بی خواب (ادوارد نورتون) را دنبال می کند که با یک صابون ساز (پیت) پیوند برقرار می کند و این پیوند باعث خلق یک باشگاه مشت زنی می شود.

 

  1. فیلم Oldboy

تصور کنید: ربوده شده اید و در یک متل زندانی شده اید که چیزی جز تلویزیون و پیراشکی برای صبحانه، ناهار و شام ندارد. شما هرگز اجازه ندارید بیرون بروید، هرگز کسی را ندارید که با او صحبت کنید و هرگز نمی دانید که چرا زندانی شده اید و 15 سال بعد به طور غیرقابل توضیحی آزاد می شوید و به شما گفته می شود که باید معمای این که چرا مجازات شده اید را حل کنید. فیلم باورنکردنی پارک چان ووک دارای صحنه های جهنمی است، به طور همزمان خاص است و غرق در ناشناخته هاست.

 

  1. فیلم Se7en

از آنجایی که این فهرست نمی تواند به اندازه کافی، فیلم های فینچر را در خود جای دهد، Se7en نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم های هیجان انگیز روان شناختی در تمام دوران و مسلماً دومین فیلم برتر این فیلم ساز قابل ذکر است. فیلم هفت با یک طرح خیلی خوب ساخته شده، این فیلم حول محور دو کارآگاه با بازی برد پیت و مورگان فریمن می چرخد که برای یافتن یک قاتل سریالی که از هفت گناه مرگبار به عنوان انگیزه خود استفاده می کند، تحقیقاتی را آغاز می کنند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های تریلر روانشناختی به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید