معرفی و بررسی سریال Reacher ریچر

معرفی و بررسی سریال Reacher ریچر

Prime Video تمام 9 قسمت اول ریچر را به نمایش گذاشته، مجموعه ای که بر اساس مجموعه کتاب های محبوب جک ریچر نوشته لی چایلد (نام مستعار نویسنده بریتانیایی جیمز گرانت) ساخته شده است. برخلاف فیلم های چند سال پیش تام کروز، این تکرار با اقتباسی از اولین رمان جک ریچر، The Killing Floor آغاز می شود.

معرفی سریال Reacher

سریال ریچر، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر اکشن و جنایی است که توسط نیک سانتورا برای شبکه پرایم ویدئو ساخته شده است. این مجموعه بر اساس مجموعه کتاب های جک ریچر نوشته لی چایلد ساخته شده و آلن ریچسون نقش شخصیت اصلی جک ریچر، یک افسر پلیس نظامی سابق که در طول سفر با جنایتکاران خطرناک مبارزه می کند، را ایفا کرده است. فصل اول بر اساس رمان قتلگاه در ۴ فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد. فصل دوم سفارش داده شده است و بر اساس «بد شانسی و مشکل» ساخته خواهد شد.

پیش درآمدی بر سریال Reacher‏ ریچر

اگر با کتاب یا فیلم آشنا نیستید، شخصیتی که نام او در عنوان ذکر شده، یک افسر کلّه خراب سابق نظامی است که در سراسر ایالات متحده (و گاهی اوقات دیگر نقاط جهان) سرگردان است. جک ریچر، از شهر خیالی روستایی مارگرو در جورجیا بازدید ‏می کند و به جرم قتل دستگیر می شود. پس از آزادی، او با اسکار فینلی و روسکو کانکلین همکاری می کند تا یک ‏توطئه بزرگ با افسران پلیس، سیاستمداران و تاجران فاسد را بررسی کنند.‏ در حالی که این روش زندگی ممکن است برای اکثر مردم یک روش عجیب و غریب به نظر برسد؛ دلیل او برای زندگی به عنوان یک خانه به دوش نسبتاً مرفه، یک شیفتگی به سفر غیرقابل انکار است. در ذهن خود او، ریچر با افراد و فرهنگ های دیگر در طول تاریخ که نمی توانستند یک جا ساکن بمانند، رابطه خویشاوندی دارد. حتماً خود شما پیش بینی کرده اید که سفرهای او منجر به درگیریش در بسیاری از موقعیت های مرگبار و مهیج خواهد شد. خوشبختانه، ریچر مجموعه وسیعی از دانش، مهارت های کارآگاهی و آموزش های رزمی برای کمک به مردم محلی مقاصد ماجراجویی اش را دارد و برای این ماجراجویی، او نهایتاً درگیر قتلی در شهری کوچک می شود که ریسک هایی بسیار بالاتر از آن چیزی که هر کسی تصور می کند، هم برای دولت ایالات متحده و هم شخص ریچر خواهد داشت.

نقاط ضعف سریال Reacher

یکی از اولین چیزهایی که ریچر پس از ظاهر شدن روی صفحه نمایش می گوید این است که «جزئیات مهم هستند». اما متأسفانه، این باور کاملاً با نحوه اجرای روایت ریچر در تضاد است. پیش فرض و افشای نهایی راز پشت قتل همه نوع جذابیتی را داراست، اما نحوه آشکار شدن آن پر از تناقض است. جدای از جهش های متعدد در استنتاج، داستان سریال اغلب دارای شرایط و رویدادهای پوچ است که نادیده گرفتن آنها تقریباً غیرممکن است. تیراندازی در مقابل هتل ها بدون حضور هیچ گونه پلیسی، اصلاً جای بحث ندارد. قتل در وسط متروی شلوغ، شاهد عینی ندارد یا دوربین ها آن را ضبط نمی کنند و شخصیت های عصبی که قبلاً هرگز اسلحه در دست نگرفته اند، به محض آشنایی با اسلحه هدشات می کنند. در حالی که همه این ها در جریان است، سرنخ هایی که باید به طور نامحسوس پیش نمایش می شد، بی رحمانه بر سرمان کوبیده می شوند؛ البته درست است، بر نام این سریال مُهر درام، جنایی و مهم تر از همه اکشن خورده و نمی توان انتظار داشت که همچون سریال پوآرو، شرلوک هلمز و یا انیمه کارآگاه کونان، همه چیز بر طبق استنتاج کارآگاهی پیش برود.

اکشن، نقطه ی قوت سریال Reacher‏

همه این مسائل ذکر شده را کنار بگذاریم، فیلمبرداری صحنه های اکشن ریچر بالاتر از عالی است و علاوه بر این، چیزی که همه ما واقعاً دیدیم جک ریچر در چند سکانس اکشن عالی بود؛ من نمی گویم که هر سکانس مبارزه باید مانند دعواهای فیلم Old Boy باشد، اما صحنه های مبارزه در ریچر ویرایش ها و برش های بیشتری نسبت به موزیک ویدیوهای اواخر دهه ۹۰ دارند و این هیجان کار را بالا خواهد برد. البته ریچر، همچنین مهارت های مبارزه ای را نشان می دهد که به سختی می توان با آنها همراه شد. تقریباً گویی نویسندگان سریال به این نتیجه رسیده اند که با آخرین اراذل باقی مانده در هر نزاع باید مانند یک رئیس بدجنس و قدر یک بازی ویدیویی رفتار شود و خوشبختانه برای خود جک ریچر، او آن قدرت مافوق بشری را دارد که کمی قبل به آن اشاره کردم. شخص می تواند از یک ضرب و شتم شدید با دو زخم گوگوری مگوری سرافراز بیرون بیاید. دوام خارق العاده ریچر بسیار فراتر از هر سطح قابل باوری از چغریت و بد بدنی است. او در مقابله با چیزهایی مانند ضربه مغزی و استنشاق دود شیمیایی فقط شانه های خود را بالا می اندازند، در حالی که همه اطرافیانش از بار سنگین اندوه های واپسینشان به خود می پیچند. به عنوان مثال در قسمت دوم، تقریباً غیرممکن است که نگران سلامتی او باشید، مهم نیست که شرایط چقدر وخیم باشد.

 

نقد و بررسی و امتیازات سریال Reacher

وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes در مورد سریال Reacher بر اساس 73 نقد منتقد، 92% امتیاز تایید با میانگین امتیاز 7.30/10 را گزارش کرده است. اجماع منتقدان این وب سایت می گوید: «ریچر بخش عمده ای از علامت تجاری قهرمان خود را در حالی که برخی از تعریف هایش را مبادله می کند به تصویر می کشد، اما طرفداران رمان  علاقه زیادی به این اقتباس وفادار پیدا خواهند کرد.» سریال ریچر، در سایت Metacritic، که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس نظر 18 منتقد، امتیاز 68 از 100 را به خود اختصاص داد که نشان دهنده “بررسی های عموماً مطلوب” است. لوسی مانگان از گاردین گفته “این اقتباسی بی دغدغه و مهیج از داستان لی چایلد است که بسیار سرگرم کننده است و مملو از ضربه های مشت و لگد و بسیار بهتر از تلاش های فیلم کروز.” مایکل هوگان از تلگراف نوشته “سریال ریچر، عالی، سرگرم کننده و بسیار باکلاس تر از چیزیست که ممکن است انتظار داشته باشید.” جاشوا آلستون از ورایتی نقد ظریفی نوشته که اگرچه در مورد انتخاب بازیگران ریچسون با نگاه مثبت به مسئله نگاه کرده است. دن فینبرگ از هالیوود ریپورتر نیز، سریال را “به طرز ناامیدکننده ای بیش از حد به منبع منبع وفادار” معرفی کرده و گفته “فصل های بعدی برای من مهم نیستند اما احتمالاً هنوز ترجیح می دهم رمان این داستان را بخوانم.”

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای