نقد و بررسی انیمه Re:Monster پاسخ: هیولا

توسط ErfaNEP

سیر و پیدایش انیمه Re:Monster

«ری:مانستر» یک سری رمان ژاپنی نوشته کوگیتسونه کانکیرو (Kogitsune Kanekiru) است که تصویرگری آن را یامادا (Yamaada) انجام داده است. بین مه 2011 و 2018 به صورت آنلاین در سایت انتشار آنلاین رمان کاربر محور شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) منتشر شد و بعد ها توسط انتشارات آلفاپلیس (AlphaPolis) اتخاذ شد که آن را بین اوت 2012 و 2017 در قالب نه جلد از داستان اصلی، یک جلد داستان فرعی و یک جلد اضافه منتشر کردند. یک نسخه مانگا با تصویرگری هارویوشی کوبایاکاوا (Haruyoshi Kobayakawa) از مارس 2014 به صورت آنلاین از سایت مانگای آلفاپلیس شروع به انتشار کرد و تا کنون در قالب یازده جلد تانکوبون جمع آوری شده است. مانگا در آمریکای شمالی توسط سرگرمی هفت دریا (Seven Seas Entertainment) مجوزدهی شد.  رمانی در ادامه داستان رمان اول به نوشته کانه کیرو (Kanekiru) و تصویرگری ناجی یاناگیدا (Naji Yanagida) به نام Re:Monster: Ankoku Tairiku-hen انتشار خود از آلفاپلیس را در جولای 2018 آغاز کرد و تا کنون چهار جلد از آن منتشر شده است. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت استودیو دین (Studio Deen)، تولید گنکو (Genco) و کارگردانی تاکایوکی ایناگاکی (Takayuki Inagaki) از آوریل 2024 روی آنتن توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر رفت. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه «سمت دل آتش» (Into the Fire) اثر Chansung و AK-69 و به اجرای Changmin بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «سرنوشت» (Sadame) اجرای Everdream می باشد. مجوز پخش این سریال بیرون از آسیا توسط کرانچی رول (Crunchyroll) تامین شد و ارتباطات میوز (Muse Communication) آن را برای پخش در جنوب و جنوب شرقی آسیا مجوزدهی کرد.

 

نقد و بررسی انیمه Re:Monster پاسخ: هیولا

چکیده داستان انیمه پاسخ: هیولا

توموکویی کاناتا (Tomokui Kanata) یکی از آن افرادی بود که با قدرت های ویژه به دنیا آمده بودند. او از قرار داشتن خود در بالای چرخه غذایی لذت می برد تا این که چیزی پیش بینی نشده اتفاق افتاد: یک شخص که او را تعقیب می کرد و او وی را بی خطر می پنداشت او را سر یک سوتفاهم می کشد و به رویای او برای به دست آوردن یک دستاورد عظیم خاتمه ای آنی می دهد. اما سرنوشت باری دیگر او را محک می زند و به او فرصتی دوباره می دهد- به این طریق که او به عنوان یک گابلین، که بین تمام موجودات از ضعیف ترین و کم هوش ترین ها است تناسخ پیدا می کند! حتی به عنوان یک بچه او متوجه می شود که با دیگر یارانش متفاوت است؛ چرا که نه تنها هوش انسانی اش را حفظ کرده است بلکه تمام خاطرات زندگی پیشینش را نیز به خاطر دارد. گرچه شرایط او تغییرات اساسی کرده اند، او هنوز آماده تسلیم شدن نیست و تصمیم می گیرد تا به عنوان گابلین رو (Rou) جایگاهش در صدر را بازپس بگیرد.

 

نقد و بررسی انیمه Re:Monster پاسخ: هیولا

دیدگاه مخاطب

دیدگاه های مختلفی راجع به داستان وجود داشتند. از چیز هایی که مورد توجه قرار گرفت خارج شدن داستان از روند همیشگی یک شخصیت اصلی یا شخصیت منفی انسان و یا شبه انسان بود و کاربر ها از این که یک بار هم می توانند روی یک هیولا تمرکز کنند استقبال کردند. به این اشاره شد که نه تنها شخصیت اصلی پس از تناسخ به یک انسان دیگر و بهتر تبدیل نشد، بلکه تا به حال دیده نشده بود کسی مستقیم به اولین دشمن هر شخصیت اصلی ایسکای شده یعنی یک گابلین تبدیل شود. شخصی در دیدگاه خود از این می نویسد: «Re:Monster بدون کوچکترین شکی خالص ترین چکیده رسانه های قدرت اسکیپیست فانتزی است که تا به حال به تور من خورده است (اسکیپیزم (Escapism) به پدیده روی آوردن و غرق شدن در چیز های شیرین برای استراحت و فرار موقت و یا دائم از مسائل تلخ حقیقت گفته می شود).

این داستان عملا این است که «طرف در دنیای تخیلی ظاهر می شود و همه چیزش خوب است و هرگز و هیچوقت نمی بازد، به طرزی که اصلا مسخره است توانایی بیش از حد قوی در این دنیا می گیرد و تک تک داف های جذابی که در دیدرسش قرار می گیرد را شیفته می کند». و به خاطر این خصوصیت، خیلی دیدنش کیف می دهد و تماشا کردنش زمان خوبی است. در ضمن در داستان اصلی که مانگا باشد تک تک توانایی های جدیدی که به دست می آورد و هر حرکت استراتژیکی که می زند با جزئیات وحشتناک عمیق توضیح داده می شود. صفحه پشت صفحه توضیح. در کل ری مانستر به شدت متوجه داستان فانتزی قدرتی ای که هست می باشد، و از رک درباره آن رک تر است.

از تک تک جنبه های کاملا مسخره این شخصیت اشد استفاده و حظ را می برد و به خاطر این واقعا لذت بخش است».  کاربر دیگری می نویسد: «احتمالا چیزی که باور دارم نقطه قوت این کار باشد این است که تک تک شخصیت های جانبی رابطه و درگیری بسیار عمیقی با شخصیت اصلیمان دارند و همنوع های او همگی با وی رابطه ای خاص دارند و تماشای رشد کردنشان بسیار لذتبخش است. نویسنده به خوبی موفق شد تعداد بالای شخصیت ها و حتی بی ربط ترینشان را مجددا به داستان ربط دهد تا به جای این که بیهوده فقط معرفی شوند، هدفی را برآورده کنند.» کاربر دیگری به جنبه های تولید انیمه اشاره می کند و می نویسد: «انیمیشن کار نیز از نظر پیوستگی کیفیت خوب است. چیز شق القمری نیست، یک مقدار متوسط است؛ اگر بخواهیم با دست باز بگوییم قطعا با استاندارد های انیمه های امروزی یک امتیاز شش یا هفت می شود به آن تعلق داد. شوخی ها و بحث کمدی بودنش هم هستند، بعضی وقت ها هوشمندانه پیاده شدند.

با چیزی که در آن لحظه ها شخصیت ها درگیرش هستند جور در می آیند. بخواهیم بحث را ببندیم، باید بگویم که این انیمه یادم آورد که چرا قدیم انیمه های حرمسرا را دوست داشتم. یک انیمه اگر داستان سرایی و روابط بین فردی خوبی داشته باشد می تواند بدون این که چندش و حواس پرت کن باشد حرمسرای ایده آل را به تصویر بکشد. به نظرم انیمه اش در حد «آن دفعه ای که به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم» (Tensura) نیست، اما بدون شک شدیدا سرگرم کننده است و به نظرم اگر از ایسکای خوشتان می آید امتحانش کنید. به آن از ده هفت می دهم». اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه  Re:Monster به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید