نقد و بررسی فیلم Renfield رنفیلد

معرفی فیلم Renfield رنفیلد

نیکلاس کیج در نقش دراکولا دقیقاً به همان اندازه که می خواهید در «رنفیلد» باشد، فوق العاده است. پس از دهه ها بازی استعاری ملودرام، کیج به معنای واقعی کلمه به عنوان شاهزاده تاریکی دندان هایش را به ما نشان می دهد. فوران او با آن چشمان وحشی پر از طغیان های حیرت انگیز و عطف غیرمنتظره است، با پاشیدن جذابیت هایی که ما را از خود دور نگه می دارد. این یک تکامل طبیعی 35 سال پس از فیلم Vampire’s Kiss است، زیرا او اکنون کاملاً در عطش فروننشستنی این هیولای اساطیری غوطه ور است. بازی کیج – یک چرخش حمایتی از آنجایی که این فیلم واقعاً در مورد شخصیت اصلی دراکولا است – به طور ‏مداوم سرگرم کننده است، حتی اگر فیلم در کل در سطح پایین تری باشد. به عنوان رنفیلد، نیکلاس هولت به ‏عنوان یک مرد رک و سرگرم کننده عمل می کند: او به طرز حیرت انگیزی در هیو گرانت قدیمی متلاطم می شود، ‏با جرقه های قاطعیت زمانی که از شخصیت اش خواسته می شود به لگد پرانی بپردازد و او باید این کار را زیاد ‏انجام دهد: فیلم رنفیلد کمدی خوددارانه ای را با خشونت گرافیکی دیوانه وار به گونه ای ترکیب می کند که ‏بیش از حد کارتونی می شود که تکان دهنده یا ترسناک باشد. ما از اعضای بریده شده، سرهای در حال انفجار و ‏سیلاب های خون صحبت می کنیم. در بیشتر موارد، این ترکیب کار می کند و خنده ها و نفس نفس زدن ها را ‏به یک اندازه الهام بخش می کند‎.‎

معرفی فیلم Renfield

رنفیلد یک فیلم کمدی ترسناک فانتزی تاریک آمریکایی به کارگردانی کریس مک‌کی و نویسندگی رایان ریدلی است که بر اساس طرح اصلی رابرت کرکمن ساخته شده‌است. در این فیلم، نیکلاس هولت در نقش رنفیلد، سرسپردهٔ کنت دراکولا که پس از عاشق‌شدن تصمیم می‌گیرد خط کار خود را ترک کند، بازی می‌کند. نیکلاس کیج، آکوافینا، بن شوارتز، آدریان مارتینز، شهره آغداشلو، بس روس و جیمز موزس بلک در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

خلاصه داستان فیلم Renfield

رنفیلد، دستیار دراکولا از آوردن قربانیان برای دراکولا و همچنین آزار و اذیت اربابش خسته و ذله شده است. آنها اخیراً تماس نزدیکی با تعدادی از شکارچیان خون آشام داشته اند، بنابراین این دو نفر برای بهبودی به نیواورلئان می روند. در آنجا، رنفیلد یک گروه خودیاری 12 مرحله‌ای را برای افراد دارای روابط وابسته پیدا می‌کند و قصد دارد عاشقان بدرفتار گروه را شکار کند تا بتواند آنها را بکشد و بدون احساس پشیمانی آنها را به دراکولا بدهد تا جشن بگیرد. اما داستان کمی پیچیده می شود.

 

درآمدی بر فیلم رنفیلد

اما فیلم کریس مک کی، برگرفته از فیلمنامه ای از رایان ریدلی و رابرت کرکمن از The Walking Dead، این لذت را با نقش آفرینی های پشتیبان و داستان های فرعی که تقریباً قانع کننده نیستند، تضعیف می کند. پویایی اصلی در این روایت معاصر از یک داستان آشنا این است که رنفیلد از اینکه در یک رابطه سمی و وابسته با رئیس خودشیفته خود گیر کرده است، ناخوش است. این یک ایده خنده دار از تصویر و تجسم ابتدایی است: نمای نزدیک از یک نام که می گوید: “سلام نام من رنفیلد است” در حالی که او در یک جلسه خودیاری به صورت دایره وار در یک جمع نشسته است و انسان سازی دنیوی این چهره های ماورایی طنز مرده «آنچه در سایه ها انجام می دهیم» را به یاد می آورد. اما موادی که قرار است این داستان را تقویت کند، آنقدر بی مزه و توسعه نیافته هستند که باعث می شود «رنفیلد» مانند یک طرح مفهومی باریک و طولانی به نظر برسد.

 

نقد و بررسی فیلم Renfield

هر چند این فیلم نوید بخش نیز هست. مک کی به طرز سرگرم کننده ای، تصویر کیج و هولت از این شخصیت ها را در نمونه های کلاسیک این ژانر وارد می کند، قبل از اینکه ثابت کند آنها اکنون در نیواورلئان زندگی می کنند و به دنبال قربانی هستند. آنها در یک بیمارستان متروکه مغازه راه اندازی کرده اند، زیرا رنفیلد به دنبال بدن های جدید برای تغذیه اربابش است و دراکولا در تلاش است تا قدرت کامل خود را بازیابد. گریم و جلوه های بصری در کل چشمگیر هستند، زیرا دراکولا قبل از بازگشت به شکوه پر زرق و برق معمولی خود در حالت های مختلف غم انگیز غوغا می کند. در طول راه، و با تشویق گروه حمایتی خود (به رهبری براندون اسکات جونز جذاب با زمان بندی دقیق)، رنفیلد متوجه می شود که یک زندگی متفاوت برای او امکان پذیر است – یک زندگی شاد برای خودش. جزئیات خنده دار در تولید و طراحی لباس فراوان است زیرا رنفیلد به دنبال شخصیتی شادتر و رنگارنگ تر است، به دور از زیبایی شناسی گوتیک که او را در قرن گذشته تعریف می کرده است.

اما سپس او درگیر یک داستان فرعی خسته کننده می شود که آکوافینا را به عنوان پلیسی تنها در نیواورلئان که فاسد نیست، درگیر می کند. شخصیت او، ربکا، به دنبال پاسخ و انتقام برای مرگ پدرش، یک افسر پلیس افسانه ای است. این تقریباً تمام چیزی است که در شخصیت او وجود دارد. کامیل چن، به عنوان خواهر مامور اف بی آی ، کارهای کمتری انجام می دهد. او یک فوران خشمگین و بیهوده دارد که نهایتاً سرگرم کننده است و او و Hoult شیمی تند و تیزی بین خودشان برقرار می کنند – آنقدر که آرزو می کنید ای کاش مشارکت او در این فیلم جالب تر بود. به همین ترتیب، بن شوارتز نفرت انگیز می شود، و به عنوان پسر مجاهد و قاچاقچی یک رئیس کارتل (شهره آغداشلو در نقشی کمرنگ و مجموعه ای از لباس های افسانه ای) بازی می کند. با حضور این بازیگران و این مفهوم، پتانسیل زیادی در اینجا وجود دارد. شناخت و کاوش فرا اکتشاف افسانه دراکولا اغلب کاملاً هوشمندانه است. و “رنفیلد” می تواند در انفجارهای پراکنده بسیار سرگرم کننده باشد. اما بررسی آن در نور شدید خورشید باعث چروک شدن آن و تبدیلش به گرد و غبار می شود. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Renfield با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان