نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

اگر از شما بخواهند Resident Evil 4، تجربه‌ای که روش ساخت بازی‌های اکشن امروزی را تغییر داد را بازسازی کنید، چه کاری انجام خواهید داد؟ در بهترین حالت این چالش، یک چالش ناعادلانه و در بدترین حالت، یک کار غیر ممکن است. بنابراین، توسعه دهنده این بازی یعنی Capcom با عاقلانه‌ترین تصمیمی که می‌توانست بگیرد، به جای اختراع و ابداع مجدد این بازی با رویه‌ای متفاوت، درخشندگی و فاکتورهای موفق طراحی اصلی‌اش را دوچندان کرده است. نتیجه این تصمیم، یک بازسازی خیره کننده است که درخشش خودش را هم به ذهن طرفداران قدیمی‌اش برمی‌گرداند و هم نسل کاملا جدیدی را با یک کلاسیک مدرنیته شده و یکی از مهم‌ترین بازی‌های تمام دوران آشنا می‌کند.

هم‌اکنون، Resident Evil 4، بازی افسانه‌ای در سبک ترسناک و بقا سال 2005، در این بازسازی کاملا به‌روز شده است. شش سال پس از وقایع Resident Evil 2، لئون کندی، بازمانده‌ای از Raccoon City به یک دهکده دورافتاده اروپایی اعزام شده است تا درباره ناپدید شدن دختر رئیس جمهور ایالات متحده تقیق کند. با این حال چیزی که در آنجا کشف می‌کند با هرچیزی که قبلا دیده بود متفاوت است. در این بازسازی، تمام جنبه‌های نسخه اصلی برای نسل کنونی به‌روزرسانی شده است. از گرافیک گرفته تا دکمه‌های کنترلی مبتنی بر جوی استیک‌های مدرن، و همچنین خط داستانی بازسازی شده که ممکن است حتی طرفداران سرسخت بازی اصلی را شگفت‌زده کند.

چینش داستان بازی Resident Evil 4 Remake:

این بار، لئون صرفا یک فرد جذاب، با موی لخت و ژاکتی چشم‌نواز نیست که گاهی اوقات چیزهای جالب و گاهی اوقات نه‌چندان خوب می‌گوید و گاها کارهای فوق‌العاده خفن انجام می‌دهد. حالا اون بیشتر از این‌هاست: لئون الان یک شخص فوق‌العاده جذاب، با موهای جذاب است که کارهای جذاب و فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و رفتاری کاملا انسانی دارد. این همان لئونی است که آسیب‌های ناشی از حادثه Raccoon City را به دنبال نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 با خود حمل می‌کند، که وزن بیشتری به شخصیت پردازی او می‌دهد و به عنوان زمینه و منطقی قانع کننده برای انگیزه‌اش در نجات اشکلی گراهام عمل می‌کند. این بار، این صرفا یک ماموریت دیگر برای لئون نیست، بلکه فرصتی برای رستگاری زندگی‌هایی است که در Raccoon City نتوانست نجات دهد. این تداوم روایی و چینش داستانی قوی بازسازی شده، چیزی است که نسخه‌های بازسازی شده را از لحاظ احساسی کاملا به هم پیوند می‌زند و باعث می‌شود این نسل جدید از فرانچایز Resident Evil، قوی‌تر و متحدتر از نسخه‌های اصلی باشد.

اکشن و گیم‌پلی بازی Resident Evil 4 Remake:

رویارویی با گانادوها (انسان‌های ویروسی شده)، بیش از هر زمان دیگری استرس‌زا و حشتناک‌تر شده‌اند. حرکات جنون‌آمیز، خیزش‌های غیرمنتظره و حملات وحشیانه آن‌ها، همگی تشدید شده و هر رویارویی را باید با یک رویکرد استرس‌زا و وحشتناک، در حالی که دربه‌در دنبال موقعیتی برای نفس راحت کشیدن هستید و امیدوارید که مهمات کافی و سطح سلامت مناسب برای عبور از درگیری داشته باشید، مدیریت کنید. شما اغلب از همه طرف محاصره می‌شوید، چون گانادوها بدون توجه به هم و با رد شدن از روی بدن یکدیگر شما را به سمت داس و چاقوهایی که باقی اعضا دارند، هدایت می‌کنند. در حالی که در نسخه اصلی، گانادوها به همین صورت مشکل ساز بودند، این بار حرکات آن‌ها ملموس‌تر و شدیدتر به نظر می‌رسد و همین موضوع باعث می‌شود عواقب بالقوه عقب‌نشینی یا گرفتار شدن در یک گوشه، بسیار وحشتناک‌تر شود.

هر تقابلی مستلزم سازگاری مداوم و برنامه‌های تاکتیکی حین نبرد است. گاهی اوقات این موقعیت نیازمند هجوم شجاعانه شما به میان انبوهی از دشمنان است تا چاقوی خود را در قلب رهبر آن فرقه و دشمنان‌تان است، پیش از اینکه برای بار دوم به عنوان موجودی مرگبارتر و وحشی‌تر روبه‌روی شما بایستد. برخی دیگر به کمی خلاقیت نیاز دارند. مانند قرار دادن یک مین کنترل از راه دور که به خوبی در میان انبوه دشمنان قرار گرفته و بدون مصرف مهمات زیادی، آن‌ها را در حال انفجار ببینید. در هر حال، مکانیزمی مانند یک زمین بازی در این نسخه وجود دارد که شما می‌توانید حرکات دشمن را به نفع خودتان دستکاری کنید. مانند هدایت کردن دشمن به تله‌هایی که گذاشتید یا پرتاب کوکتل مولوتف به سمت یکی از آن‌ها و به آتش کشیدن کل جمعیت. البته این مکانیزم‌ها تا حد زیادی در نسخه اصلی هم بود، اما در نسخه بازسازی شده به لطف تنوع بیشتر دشمنان، که برخی از آن‌ها کاملا جدید هستند، این مورد بیش از پیش تقویت می‌شود.

Resident Evil 4 Remake مملو از تغییرات هوشمند در زمینه همه پسندتر کردن بازی است. یکی از بهترین مثال‌هایی که می‌توانیم بر اساس انقلابی که در گیمینگ ایجاد کرد بزنیم، قابلیت‌های رزمی اشلی گراهام است. خوشبختانه، اشلی دیگر نوار سلامتی ندارد که بتوانید آن را با منابع خود مدیریت کنید و هر لحظه او را همراهی کنید. در عوض، وقتی اشلی مجروح می‌شود، ناتوان شده و شما مجبور هستید که برای رسیدن به او و بلند کردنش، به دل دشمنان بزنید یا آز آن‌ها فرار کنید. این موضوع به بازیکن فشار کمتری می‌آورد، اما به مجبور کردن شما به تغییر ناگهانی در اولویت‌ها برای نجات اشلی، توازن در تنش و جذابیت بازی حفظ می‌شود. چون در همان حال باید مراقب باشید که دشمنان، او را با خود نمی‌برند.

نگاهی به نقدها و نظرات بازی Resident Evil 4 Remake:

  • بازسازی Resident Evil 4 دارای چندین انتخاب و تصمیم‌گیری هوشمندانه است که به این نسخه کمک می‌کند تا حس پیرو نسخه اصلی بودن را به ما القا کند، اما همچنین ماجراجویی پیش رو را به چیزی تبدیل می‌کند که به طور کلی منسجم‌تر، مدرن‌تر و هیجان‌انگیزتر از همیشه به نظر می‌رسد. این بازی مثالی واضح و روشن از چگونگی احیای یک کلاسیک است.
  • هیچ نقد منفی جعلی، این حقیقت را ثابت می‌کند که این بازی فوق‌العاده است و اکثر مردم آن را دوست دارند. Resident Evil 4 Remake بهترین بازی سال است.
  • Resident Evil 4 Remake گواه دیگری است بر اینکه Capcom دقیقا می‌داند چه جیزی این بازی‌ها را در وهله اول محبوب کرده و طرفداران دیرینه این فرانچایز، در این بازسازی درخشان از نسخه کلاسیک سال 2005 چیزهای زیادی را برای دوست داشتن پیدا خواهند کرد.

سخن پایانی:

Capcom با استادی هرچه تمام‌تر، نسخه جدیدی از یک بازی محبوب را خلق کرده است و همچنان با بازسازی‌های Resident Evil مسیر خود را ادامه می‌دهد. به‌مانند بازسازی Resident Evil 2، این استودیو از پیشرفت‌ها در فناوری و طراحی برای مدرن کردن یک بازی نمادین در سبک ترسناک و بقا و اکشن و با تاکید بر در بر داشتن روح اصلی فرانچایز و با احترام به برانگیختن همان حس و حال و فضای بازی که توسعه دهندگان اصلی آرزوی آن را داشتند، استفاده کرده است. در عین حال، این بازی به بازیکن با مکانیک‌های جدید و هیجان‌انگیز خود، قدرت بیشتری می‌دهد و همچنین با قرار دادن چالش‌هایی بر سر راه او، تسلطش را بر این قدرت‌ها آزمایش می‌کند. از این نظر، این بازسازی به جای اینکه تکرار گذشته باشد، تجسمی بهتر از آن است. با این روش، فرآیند بازسازی به خوبی پیش خواهد رفت و در عین حال، Resident Evil 4 را به عنوان تجربه‌ای که توصیف کننده ژانر خودش است و یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران، حفظ می‌کند.

Related posts

نقد و بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی نسخه بازسازی شده بازی Dead space remake

تحلیل و نقد بازی Forspoken