نقد و بررسی فیلم Reverse the Curse نفرین را معکوس کن یا Bucky F*cking Dent

معرفی فیلم Reverse the Curse

فیلم نفرین را معکوس کن موفق می شود یک داستان تند و زننده پدر و پسری را در حاشیه فصل 1978 بیسبال بسازد. دوکاونی کارگردان مهارت خود را در برانگیختن شوخ طبعی از دیالوگ های مرسوم بین یک پدر و پسر را نشان می دهد و در عین حال به موضوعات عمیق تر از اشتیاق، پشیمانی و پیچیدگی پیوندهای خانوادگی ضربه می زند. در حالی که این فیلم بدون نقص نیست، از طریق اجراهای ظریفی که به آرامی جادوی خود را انجام می دهند پیروز می شود. برای هر کسی که امیدوار است پیوندهای از دست رفته را دوباره کشف کند یا به دنبال آرامش عاطفی در زمین بیسبال باشد، فیلم نفرین را معکوس کن، یک فیلم سینمایی تاثیرگذار ارائه می دهد.

 

درآمدی بر داستان فیلم نفرین را معکوس کن

تابستان 1978 است. در حالی که نیویورک یانکیز و بوستون رد ساکس برای تاج قهرمانی لیگ بیسبال آمریکا در شرق می جنگند، یک خانواده ی پدر و پسری آرامش و شفا را در این لیگ آمریکا می یابند. دیوید دوکوونی در سال 2018 با اقتباس از رمان سال 2016 خود، «باکی فاکینگ دنت» را کارگردانی کرد. این فیلم داستان مارتی، یک طرفدار چند آتیشه ی رد ساکس در ماه های پایانی زندگی اش و پسرش تدی را روایت می کند. مارتی هرگز با تدی صمیمی نبوده است، اما وقتی مرد جوان از تشخیص سرطان پدرش مطلع می شود، برای کمک به مراقبت از او به خانه مارتی در نیوجرسی نقل مکان می کند. اتحاد مجدد آنها کار آسانی نیست. مارتی در حالی که سلامتی اش رو به افول می رود، سرسخت و کله شق باقی می ماند، در حالی که تدی در کار خود سرگردان و ناکام مانده است. اما آنها نقطه مشترکی در دنبال کردن فصل بیسبال 1978 پیدا می کنند. روحیه و استقامت مارتی ارتباط نزدیکی با کیفیت تیم رد ساکس محبوب او دارد. همانطور که تدی برای مراقبت از پدرش می آید، تمام تلاش خود را می کند تا مارتی را از هر گونه ضرر و زیان رد ساکس، حتی مقالات جعلی روزنامه و طوفان های تندری در امان بگذارد. در آن تابستان خاطره انگیز، بیسبال پایه و اساس رابطه تدی و مارتی را فراهم می کند تا دوباره به هم متصل شوند. در حالی که با بیماری لاعلاج مارتی روبرو می شوند، شروع به درک یکدیگر می کنند و زخم های گذشته را التیام می بخشند. رابطه آنها و نحوه انتخاب آنها برای به یاد آوردن یکدیگر، هم با اوج هیجان فصل و هم حقایق شخصی که بین آنها ظاهر می شود شکل خواهد گرفت.

 

بررسی شخصیت های فیلم Bucky F*cking Dent

شکی نیست که دیوید دوکاونی در نقش مارتی پرخاشگر و در عین حال روح انگیز نمایش را می دزدد. به نظر می رسد که مارتی تحت تأثیر بازی ماهرانه دوکاونی قرار است در روابط خود چیزی جز زمین سوخته باقی بگذارد. کنایه های اسیدی او با دقت دقیقی فرود می آیند و زخم هایی را که عمیق هستند می پوشانند. اما به تدریج مردی را در زیر هیاهو می بینیم، یک رمانتیک حساس که هرگز جرات زندگی کامل را پیدا نکرد. دوچونی حتی گزنده ترین خطوط مارتی را با هوای مالیخولیایی القا می کند. درد محسوسی در زیر دلاوری او وجود دارد و ما در لحظات آرام ترش، آسیب پذیری بیشتری برای این روح زخمی احساس می کنیم. در مقایسه، لوگان مارشال گرین کار سخت تری را برای نقش آفرینی در نقش تدی روی صفحه نمایش دارد. جایی که مارتی با انرژی عصبی وزوز می کند، تدی اغلب احساس بی تحرکی می کند و روزهایش را در سردرگمی می گذراند. مارشال گرین او را به عنوان یک تنبل همیشگی بازی می کند و ما هیچ وقت احساس واقعی از آتش درونی تدی یا چیزی که او را به حرکت در می آورد، نمی یابیم.

 

بررسی مضامین فیلم Reverse the Curse

کارگردانی دیوید دوکاونی به رابطه طنز بین پدر بدخلق مارتی و پسر بی هدف تدی کمک می کند. بگومگوهای آن ها از تفکرات برهنه در رختکن گرفته تا شوخی های پیش پا افتاده، درست به نظر می رسد. دوکاونی تضمین می کند که صحنه های اصطکاک خانوادگی احساس سر زندگی کنند و به بازیگرانش اجازه می دهد با چرخش چشم ها یا آه هایی که به خوبی می کشند، در دل فیلم جا خوش کنند. وقتی درام در مرکز صحنه قرار می گیرد، همه چیز اجباری می شود. ملاقات مجدد با عشق از دست رفته مارتی به طول می انجامد و افشاگری های اوج تاثیری ندارند. با این حال دوکاونی این را به طرز ماهرانه ای متعادل می کند و ما را به راحتی مملو از کریکت راحت می کند. کمدی تاریک لحظه های معمولی و منفعل را دفع می کند، مانند مارتی که برای ترساندن تدی رو به روابط جعلی می آورد. به طور کلی، دوکاونی اثرات هماهنگ بیسبال را درک می کند. سرگرمی ملی آمریکا این دو نفر جدا شده را به هم پیوند می دهد و به عنوان نقطه تماس مشترک عمل می کند. اما وقتی به درام متمایل می شویم، طرح های ساختگی پایه های فیلم را متزلزل می کنند. داستان های فرعی درباره مشکلات ناشر به جای اینکه تدی را بیشتر جلوه دهند، ظاهری ندارند. آرک شخصیتی او برای یافتن هدف مراقبت از مارتی صمیمانه تر از طریق کار صحنه ای ظریف بیان می شود.

 

نقد و بررسی فیلم نفرین را معکوس کن

فیلم باکی فاکینگ دنت اثر دیوید دوکاونی در بررسی صمیمیت پدر و پسری که به آرامی پیوند آسیب دیده شان را ترمیم می کنند، برتر ظاهر می شود. در ظاهر، این فیلم مارتی و تدی فولیلوو را دنبال می کند که در طول فصل 1978 بیسبال دوباره به هم متصل می شوند. با این حال، در زیر کاوش عمیق تر مردانگی، ریشه های خانوادگی و یافتن صلح با گذشته نهفته است. دوکاونی و گرین مارشال شخصیت های خود را با پیچیدگی های باورنکردنی آغشته می کنند. همانطور که مارتی با مرگ و میر روبرو می شود، می بینیم که غرور جای خود را به آسیب پذیری می دهد. تدی تلاش می کند تا از زیر سایه پدرش فرار کند، در حالی که در هوس تاییدی است که هنوز از او دور است. نیش و کنایه های پر جنب و جوش آنها صدمات واقعی را می پوشاند. در اینجا، دوکاونی بهترین کار خود را ارائه می دهد. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Reverse the Curse با زیرنویس فارسی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)