برترین فیلم های اکشن دهه گذشته بر اساس رأی منتقدین راتن تومیتوز + دانلود

ژانر اکشن مطمئناً در طول این سالیان دارای فراز و نشیب های مناسبی بوده است. با این حال، از سال 2014 به بعد، مسلماً در یکی از بهترین دوران های خود بوده است، دورانی پر از شاهکارهای هیجان انگیز که صحنه های تعلیقی را به مخاطبان سراسر جهان ارائه می کنند، شیرین کاری های خلاقانه ای که مرگ را به چالش می کشند و داستان های جذابی که همه آن را در کنار هم نگه می دارد. در طول دهه گذشته، بسیاری از فیلم های اکشن مورد توجه منتقدان سخت گیر سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes قرار گرفته اند. این فیلم های اکشنِ بسیار تحسین شده نشان می دهند که این ژانر امروزه در اوج خود قرار دارد، بنابراین ما در انیمه لیست علایق خود را کنار گذاشته و از منتقدان ارجح تر بزرگترین سایت انتقادی دنیا یعنی راتن تومیتوز و امتیازات آنها برای تهیه فهرست بهترین فیلم های اکشن دهه گذشته، کمک گرفته ایم.

 

  1. فیلم WolfWalkers (99%)

استودیوی انیمیشن ایرلندی Cartoon Saloon جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین تیم های صنعت انیمیشن امروز تثبیت کرده است و Apple TV+ خواسته که با آنها همکاری کند. آنها با هم فیلم ولف واکرز را ساختند، این فیلم داستان تکان دهنده یک شاگرد ‏شکارچی جوان و پدرش را دنبال می کند که به نابود کردن آخرین دسته گرگ های ایرلند کمک می کنند. با این حال، زمانی که دخترک با دختری آزاده از قبیله ای مرموز دوست می شود که شایعه شده است در شب به گرگ ‏تبدیل می شوند، همه چیز تغییر می کند. دلایل خوب زیادی وجود دارد که نشان می دهد چرا این فیلم همچین امتیازی را کسب کرده است.

 

  1. فیلم Godzilla Minus One (98%)

از زمانی که اولین فیلم گودزیلا در سال 1954 ساخته شد، این فرنچایز فیلمی به اصالتِ فیلم گودزیلا منهای یک ارائه نکرده بود، فیلمی که برخی حتی جرأت می کنند آن را بهتر از اولی بخوانند. در این فیلم ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را شاهد خواهید بود، زمانی که یک بحران جدید به شکل یک هیولای غول پیکر پدید می آید و یک خلبان کامیکازه ی شرمسار به آخرین شانس کشور برای بقا تبدیل می شود.

 

  1. فیلم Mad Max: Fury Road (97%)

30 سال از اکران آخرین فیلم مکس دیوانه می گذشت تا زمانی که Fury Road اکران شد و دنیا را گرفتارِ طوفان خود کرد. این فیلم اکشن استرالیایی، مجموعه ای از شخصیت ها را دنبال می کند که در حال فرار از یک حاکم ظالم در یک زمین بایر پسا آخرالزمانی هستند. جاده خشم موفق می شود داستانی ساده را بردارد و آن را به یک منظره اکشن با اکتان بالا و با سرعتی بی امان و کیفیت تولیدی فوق العاده به فیلمی تبدیل کند که بینندگان حتی نتوانند در طول فیلم پلک بزنند.

 

  1. فیلم Mission: Impossible – Fallout (97%)

برای کسانی که عاشق فیلم های اکشن پر از پیچ و تاب و صحنه های بزرگ هستند، تماشای فیلم ماموریت غیرممکن – فال اوت یک کار اجباری است. قسمت ششم از فرانچایز مأموریت غیرممکن، اتان و متحدانش را در یک مسابقه با زمان برای بازیابی سه هسته پلوتونیوم پس از انجام یک ماموریت می بیند. اکثر منتقدان راتن تومیتوز از هیجان انگیز و سرگرم کننده بودن Fallout شگفت زده شده اند و از داستان پر از چرخش آن حیرت کرده بودند.

 

  1. فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse (97%)

به سختی کسی انتظار داشت که فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse تبدیل به یک بلاک باستر تبدیل شود، اما اینگونه شد چون استحقاقش را داشت. در این فیلم، مایلز مورالس، نوجوانی است که تبدیل به مرد عنکبوتی می شود و باید به گروهی از مردم عنکبوتی بپیوندد تا با یک دشمن جدی و واقعی روبرو شود. این فیلم به طرفداران در سراسر جهان اطمینان داد که انیمیشنش بهتر از همیشه است و داستان های بی نهایتی برای گفتن دارد.

 

  1. فیلم The Mitchells vs. the Machines (97%)

سونی پیکچرز با این فیلم بالاخره متقاعد شده که باید فیلم های انیمیشنی بیشتری بسازد. فیلم میچل ها در برابر ماشین ها دنباله روی کیتی میچل، دختر خلاق و فیلم سازی است که در میشیگان زندگی می کند. رابطه او با خانواده ی عجیب و غریبش زیاد خوب نیست. او در دانشگاه مورد علاقه اش که در کالیفرنیا است پذیرفته می شود واز این که خانواده اش را ترک می کند و قرار است افرادی شبیه به خودش، که عاشق فیلم سازی هستند را پیدا کند، بسیار خوشحال و مشتاق است.

 

  1. فیلم Kubo and the Two Strings (97%)

استودیو لایکا به لطف فیلم های جادویی خود مانند فیلم کوبو و دو تار، خود را در خط مقدم انیمیشن سازهای مدرن آمریکایی قرار داده است. این فیلم اکشن ماجراجویی که از لحاظ جنایی دست کم گرفته شده است، درباره پسری به نام کوبو است که باید زره جادویی پدر مرحومش را پیدا کند تا یک روح انتقام جو را شکست دهد. این باعث می شود که انواع و اقسام اتفاقات برای او رخ دهد و خدایان و هیولاها به تعقیبش بیایند. برای آنکه کوبو زنده بماند، باید زرهی جادویی را بیابد که زمانی پدر مرحومش، یک سامورایی افسانه ای، آن را می پوشیده است.

 

  1. فیلم Black Panther (96%)

دنیای سینمایی مارول سهم مناسبی از ماجراجویی های اکشنِ مورد تحسین منتقدان داشته است، اما فیلم پلنگ سیاه همچنان بالاترین امتیاز این مجموعه را در راتن تومیتوز دارد. این فیلم داستان تچالا (چادویک بوزمن)، وارث تاج و تخت واکاندا را بیان می کند که سعی دارد کشورش را به سوی آینده ای جدید هدایت کند در حالی که با دشمنی از گذشته کشورش روبرو می شود.

 

  1. فیلم Top Gun: Maverick (96%)

سینمایی تاپ گان ماوریک که به عنوان یک فیلم ناجی برای باکس آفیس عمل کرد و تجربه سینما پس از همه گیری بیماری کرونا را احیا کرد، بسیار مورد تحسین واقع شد و زمانی که اکران شد فراتر از همه انتظارات بود. این فیلم برجسته تقریباً چهار دهه پس از تاپ گان اصلی اتفاق می افتد و ماوریک را دنبال می کند که به آنجا باز می گردد تا در حالی که گروهی از خلبانان جوان را آموزش می دهد، با گذشته اش مقابله کند. تام کروز در این فیلم به خودی خود یک شاهکار است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های اکشن به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی و بدون سانسور لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)