ماجرای تشکیل گروه SAS در جنگ جهانی دوم

سریال SAS Rogue Heroesماجرای تشکیل گروه SAS در جنگ جهانی دوم

معرفی و دانلود سریال قهرمانان یاغی

سریال SAS Rogue Heroes یکی از مورد انتظار ترین درام های تلویزیونی بریتانیا برای فصل پاییز 2022 بود. این سریال که براساس رمانی به همین نام از مورخ و نویسنده مک اینتیر اقتباس و توسط خالق سریال پیکی بلایندرز استیون نایت نوشته شده، داستانی واقعی و باور نکردنی از چگونگی تشکیل گروه SAS در تاریک ترین روز های جنگ جهانی دوم رو روایت میکنه.

شش ماه بعد از با موفقیت پایان یافتن سریال پیکی بلایندرز نویسنده و خالق این اثر نایت با یک اثر تحسین برانگیز دیگه برگشت تا بهمون نشون بده هنوز هم برگ برنده های زیادی داره.

کتاب قهرمانان یاغی در سال 2016  منتشر شد. این رمان ماجرای واقعی درباره جنگ جهانی دوم در سال های 1940 تا 1950 رو روایت میکنه.

پخش این مینی سریال درام تلویزیونی پر حاشیه از اکتبر 2022 از شبکه BBC One آغاز شد و در قالب 6 قسمت به پایان رسید. این سریال تا الان مورد انتقاد بسیاری از منقدان قرار گرفته. امتیاز 100 درصد از طرق منتقدان راتن تومیتوز گواهی بر این ادعاست. همچنین با نمره 8.1 از کاربران Imdb این سریال نظر مخاطبین خودش رو به خوبی جلب کرده.

مینی سریال SAS: Rogue Heroes، روایتی متفاوت از تشکیل یک گروه ویژه در ارتش انگلستانه. در زمان جنگ جهانی دوم، استرلینگ تصمیم میگیره تیمی از بهترین سرباز هارو برای مقابله با دشمن جمع کنه. دانلود سریال SAS Rogue Heroes برای طرفداران ژانر تاریخی و جنگی واجبه!

گروهی که مسیر جنگ رو به نفع خودشون برمیگردونن.

سال 1941 در قاهره، دیوید استرلینگ (کانر سویندلز) یک افسر جوان و عجیب غریبه که بخاطر مجروحیت در یک تمرین آموزشی در بیمارستان بستری میشه. او که متقاعد شده واحد های کماندویی به سبک سنتی دیگه کاری از کار پیش نمیبرن و جوابگوی حملات دشمن نیستن نقشه رادیکالی رو ایجاد میکنه.

او برای گرفتن مجوز برای استخدام سخت ترین، جسور ترین و باهوش ترین سربازان برای یک واحد مخفی کوچک می جنگد که در پشت خطوط دشمن آشفتگی ایجاد کند.

تیم استرلینک که بیشتر شورشی بنظر میرسن تا سرباز به همان اندازه پر از نقص و بی پروا هستن که از شجاعت لبریزن.

 

بازیگران سریال اس ای اس قهرمانان یاغی

مینی سریال 6 قسمته قهرمانان یاغی شمال گروهی از ستارگان مناسبه. از دومنیک وست در نقش سرهنگ دوم رانگل کلارک شروع میکنیم که یکی از شناخته شده ترین بازیگران سریاله. این بازیگر در نقش یکی از افسران ارشد شرکت کننده در راه اندازی SAS بازی می کنه. او برای بازی در فیلم های The Wire، The Affair و Appropriate Adult شناخته شده.

جک اوکانل نقش پدی ماین رو برعهده داره. او درگذشته با بازی در Skins شناخته شده. همچنین در سریال های Godless و The north water نیز نقش آفرینی کرده.

کانر سونیدلز نقش دیوید استرلینگ رو بازی میکنه. این بازیگر نسبت به دیگر بازیگر ها تازه کار تر به حساب میاد. او در گذشته در سریال هایی نظیر Sex Euducation و Vigil بازی کرده.

استیون نایت خالق پیکی بلایندرز دوباره مورد تحسین قرار گرفت.

شش ماه بعد از با موفقیت پایان یافتن سریال پیکی بلایندرز نویسنده و خالق این اثر نایت با مینی سریال تحسین برانگی ز SAS Rogue Heroes برگشت تا بهمون نشون بده هنوز هم برگ برنده های زیادی داره.

داستانی که نایت نوشت اقتباسی از کتاب براساس واقعیت به همین نام بود. رمانی که شکل گیری شگفت انگیز و غیر قابل باور سرویس هوایی ویژه در تیره و تار ترین روز های جنگ جهانی رو به تصویر میکشه.

این داستان برای نایت از جنبه های دیگه نیز دارای ارزش های زیادی بود. به گفته نابت پدرش نیز در جنگ چهانی دوم در خدمت ارتش انگلستان بوده. “پدر من هیچوقت از جنگ چیزی به من نمی گفت. او بار ها مدال افتخار گرفته بود ولی هیچ وقت پاسخی به سوالات من درمورد گذشته اش نمیداد. ساخت این سریال بهم کمک کرد تا بیشتر درمورد گذشته ای که پدرم باهاش دست و پنجه نرم کرده بدونم.”

نایت که در سال 2002 برای بخش فیلمنامه غیراقتباسی اسکار برای فیلم “چیز های زیبای کثیف” نامزد جایزه میشه درمورد نقاطی از رمان که اون رو برای ساخت این سریال متفاعد کرده میگه: ” این مردان از لحاظ سنی واقعا جوون بودن و زمانی که ارتش بریتانیا در حال سقوط بود اونها هم خودشون رو در خطر غرق شدن می دیدن. انسان هایی از طبقات اجتماعی مختلف با هم در یک جبهه می جنگیدن. افراد نظامی که همزمان یاغی بودن و از فرمانده خودشون سرکشی میکردن. از آمرانسون نفرت داشتن. اونها با نافرمانی و ساخت شکل جدیدی از جنگ موفق شدن تا بازی رو به نفع خودشون برگردونن.به این ترتیب یکی از برجسته ترین دستاورد های نظامی قرن بیستم رو شکل دادن.”

سریال SAS Rogue Heroes یک موفقیت!

ضرب آهنگ سریال جذابیت خاصی داره و به قول معروف بعد از گایان رسوندن هر قسمت شما هم بهمراه سربازان به نفس نفس میوفتید. صحنه های اکشن واقعی و با کیفیت به تصویر کشیده شدن. سربازان یاغی افتضاح بودن شرایطشون رو خیلی خوب درک کردن و با آگاهی کامل خودشون رو در شرایط مرگبار قرار میدن. بازیگران سریال درمورد فیلمبرداری سریال در قاهره میگن که فضای فیلمبرداری 60 درصد از بازیگری رو انجام میداد. ما مثل سربازان واقعی از گرمای قاهره هلاک بودیم و محبور بودیم با اون لباس های ناراحت و لعنتی درحالی که آب بدنمون کم شده بود بازی کنیم. نیازی به بازی کردن نقش انسان های خسته و درمونده نبود. ما داخل شرایط به معنای واقعی کلمه قرار گرفته بودیم.

سخن آخر

درسته که سریال SAS Rogue Heroes همانند پیکی بلایندرز تبدیل به ترند و استایلی جدید نشد و به جایگاه محبوبیت این سریال نرسید ولی نایت از اول هم با ساخت این مینی سریال همچین هدفی رو دنبال نمیکرد. به گفته نایت دیدن اشک های افراد نظامی موقع تماشای این شش ساعت سریال به کل زحمت این سریال می ارزید. برای دانلود سریال SAS Rogue Heroes و تماشای این شش قسمت تعلل نکنین.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی