معرفی و تاریخ پخش فیلم Scream 6 جیغ 6 (اسکریم)

معرفی و تاریخ پخش فیلم Scream 6

 

سینمایی جیغ 6 یا Scream 6 یا Scream VI، فیلم بعدی این مجموعه نمادین، به کارگردانی مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت از گروه رادیو سکوت، اولین فیلم «جیغ» بدون دختر نمادین این فرانچایز نو کمپبل (Neve Adrianne Campbell) است، اما این همه‌ی داستان نیست. در حالی که شخصیت‌ها در سایر قسمتهای این مجموعه به خارج از محدوده شهر وودزبورو خیالی سفر کرده اند، این بار، گوست‌فیس از این هم فراتر می رود: او می خواهد یک گاز خونین از سیب های شهر نیویورک بزند.

فیلم Scream 6 دنبالهٔ یک مجموعه فیلم یا فرانچایز ژانر اسلشر آمریکایی در حال توسعه به کارگردانی تایلر گیلت و مت بتینلی-اولپین، به نویسندگیِ جیمز وندربیلت و گای بوسیک و با همراهی خالق اصلی کوین ویلیامسون است که به عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی بازمی‌گردد. این ششمین قسمت از سری فیلم‌های جیغ و دنبالهٔ مستقیم فیلم جیغ 5 (۲۰۲۲) خواهد بود و قرار است در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ منتشر شود.

 

بررسی تریلر و داستان فیلم اسکریم 6 Scream VI

در تریلر 1 دقیقه‌ای این فیلم اسلشرِ رو به اکران به کارگردانی مت بتینلی-اولپین و تایلر گیلت؛ ملیسا باررا، جنا اورتگا، میسون گودینگ و جاسمین ساوی براون به این فرنچایز بازگشته‌اند تا ایفای نقش کنند: چهار بازمانده فیلم جیغ 5 که تلاش می‌کنند پس از پشت سر گذاشتن وودزبورو راه خود را ادامه دهند. اما Ghostface سرِ تسلیم شدن ندارد، البته آنطور که تریلر وعده داده است، زیرا این چهار نفر در قطاری که به سمت بروکلین می رود در میان دریایی از نقابداران متروی نیویورک گیر افتاده‌اند.

توضیحی کوتاه در مورد ژانر اسلشر

فیلم سلاخی یا فیلم اسلشر (Slasher Film) ژانری از فیلم‌های ترسناک است که در آن، قاتلی که معمولاً دچار مشکلات روانی است با استفاده از ابزار تیغه‌ای یک یا چند قربانی را به قتل می‌رساند. اگرچه ممکن است اصطلاح «اسلشر» گهگاه به‌طور غیررسمی به‌عنوان یک اصطلاح عمومی برای هر فیلم ترسناکی که شامل قتل باشد، به کار رود، تحلیل‌گران فیلم به مجموعهٔ مشخصی از خواص اشاره می‌کنند که فیلم‌های اسلشر را از سایر زیرژانرهای ترسناک دیگر مانند فیلم‌های اسپلتر و وحشت روان‌شناختی متمایز می‌کند.

تاریخ اکران فیلم جیغ 6 و بازیگران آن

فیلم Scream 6 که در 10 مارس 2023 در سینماها اکران می شود، هسته‌ی گروه بازماندگان فیلم Scream 5 از جمله جنا اورتگا (Jenna Ortega)، ملیسا باررا (Melissa Barrera)، جاسمین ساوی براون (Jasmin Savoy Brown) و میسون گودینگ (Mason Gooding) را شامل می شود. هیدن پانتییر (Hayden Panettiere)، از فیلم Scream 4 در نقش کربی عشقِ فیلم بازمی‌گردد، در حالی که درموت مولرونی (Dermot Mulroney) اولین بازی خود را به عنوان یک افسر پلیس انجام می‌دهد و کورتنی کاکس (Courteney Cox) نقش خبرنگار گیل وترز را بازی خواهد کرد. فیلمنامه توسط جیمز وندربیلت و گای بوسیک از نویسندگان سینمایی Scream 5 نوشته شده است.

جنا اورتگا، بازیگری که چشم‌ها را به خود دوخته

ستاره فیلم جنا اورتگا، در اوایل سال جاری گفته بود که “خونین و خونین‌تر می‌شود” و من نیز فکر می‌کنم این احتمالاً تهاجمی‌ترین و خشن‌ترین نسخه از Ghostface است که تا به حال دیده‌ایم، و احساس می‌کنم دانلود فیلم جیغ 6 خالی از لطف نخواهد بود.

جنا ماری اورتگا (زادهٔ ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲) بازیگر آمریکایی و مشهور سریال ونزدی (Wednesday)، فعالیتش را به عنوان بازیگر خردسال آغاز کرد و به‌خاطر نقش جین جوان در مجموعهٔ کمدی-درام جین باکره (Jane the Virgin)(۲۰۱۴۲۰۱۹) از شبکهٔ سی‌دابلیو شناخته شد. او موفقیت خود را برای بازی در نقش هارلی دیاز در سریال گیر افتادن در وسط (Stuck in the Middle) (۲۰۱۶۲۰۱۸) از شبکه دیزنی به دست آورد، که برای آن جایزهٔ ایماجن را کسب کرد. او همچنین از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ صداپیشگی پرنسس ایزابل را در سریال النا آوالور به عهده داشت.

اگه از بازیگر عکس بالا خوشت میاد، سریال زیر هم ببین

معرفی سریال رکوردشکن ونزدی Wednesday

باررا، بازیگر نقش خواهر ناتنی اورتگا و دختر شخصیت اصلی Ghostface Slasher (اسکیت اولریش)، اضافه کرده که فرضیه ورود به شهر نیویورک فیلم ششم جیغ را “20 برابر وحشتناک تر” کرده است.

دیگر خبری از نِو کمبل نیست

کمپبل، ستاره همیشگی فیلم جیغ، در ژوئن 2022 اعلام کرد که پس از نزدیک به 30 سال در نقش سیدنی پرسکات از این فرنچایز خارج خواهد شد. کمپبل در مورد اختلاف دستمزدی که منجر به جدایی او شد، گفت: «احساس نمی‌کردم آنچه به من پیشنهاد می‌دهند برابر با ارزشی باشد که به مدت 25 سال برای این فرنچایز به ارمغان آورده‌ام. به عنوان یک زن در این تجارت، فکر می کنم بسیار مهم است که برای ما زن ها ارزش قائل شویم، راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم اگر من یک مرد بودم و پنج قسمت از یک فرنچایز بزرگ پرفروش را در طول ۲۵ سال بازی می‌کردم، این گونه با من رفتار می‌کردند.»

ایندی‌وایر اشاره کرد که کمپبل ۲۶ سال در این فرنچایز بازی کرده بود و آنرا «پایان یک عصر» نامید. دیوید آرکت اظهار داشت: «دوست دارم او بخشی از فیلم باشد. فیلم جیغ بدون سیدنی تاسف‌آور است، اما من تصمیم او را درک می‌کنم. همه اینها به نوعی یک تجارت است، آنها باید همه این عناصر را متعادل کنند تا با بودجه متناسب باشند و یک فیلم تولید کنند.» جاسمین ساوی براون، و همچنین بازیگران سابق جیغ، اما رابرتس، متیو لیلارد و جیمی کندی، نیز حمایت خود را از تصمیم کمپل ابراز کردند و از مشارکت او در سریال تمجید کردند.

مروری بر روند ساخت و توسعه فیلم ششم جیغ – Scream VI

فیلمبرداری فیلم اسکریم 6 در ۹ ژوئن ۲۰۲۲ در مونترآل کانادا آغاز شد و واندربیلت، پل نینشتاین و ویلیام شراک به عنوان تهیه‌کننده تحت نظر شرکت پراجکت ایکس انترتینمنت ایفای نقش کردند، در حالی که چاد ویلا، کتی کنراد، ماریان مدالنا و ویلیامسون به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی ایفای نقش خواهند کرد. تولید این فیلم در ابتدا قرار بود در ۶ ژوئن آغاز شود.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن