نقد و بررسی انیمه Seiken Gakuin no Makentsukai استاد مدرسه شمشیر مقدس

پیدایش و سیر انیمه Seiken Gakuin no Makentsukai

«استاد شمشیر شیطان دانشگاه اکسکالیبور» یک سری رمان ژاپنی نوشته یوو شیمیزو (Yū Shimizu) و به طرح آساگی توساکا (Asagi Tōsaka) می باشد. از ماه مه 2019 تا نوامبر 2023 شرکت مدیا فکتوری (Media Factory) چهارده جلد از آن را تحت مجوز نشر ام اف بونکو (MF Bunko J) جی خود به انتشار رسانده است و این رمان در آمریکای شمالی توسط ین پرس (Yen Press) مجوز دارد. یک نسخه مانگا به تصویرگری آسوکا کیگن (Asuka Keigen) از نوامبر 2019 در مجله مانگای پسرانه ( شونن ) مانگای آس ماهانه در ژانر پسرانه (Monthly Shōnen Ace) کادوگاوا شوتن ( Kadokawa Shoten ) منتشر شده و در هفت جلد تانکوبون به جمع آوری رسیده است. در جشنواره ساکورا-کان (Sakura-Con) سال 2022، ین پرس اعلام کرد که مانگا را به زبان انگلیسی نیز منتشر خواهد کرد. یک نسخه انیمه تلوزیونی نیز به کارگردانی هیرویوکی موریتا (Hiroyuki Morita  ) و تولید Passione از اکتبر تا دسامبر 2023 روی آنتن تی وی توکیو ( TV Tokyo ) و بی اس فوجی ( BS Fuji ) رفت. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه یک هزار عشق ( Sen – nen Ai ) توسط شی‌آی فوجیکاوا (Chiai Fujikawa) و آهنگ تیتراژ پایانی این اثر با فراغ بال ( Yururi ) ساخت کاهو (  Kaho) است.

 

چکیده داستان انیمه Seiken Gakuin no Makentsukai

یک هزار سال پیش دنیا در جنگ بود. بشریت که توسط شش ارباب تاریک رهبری می شد نزدیک بود به مرز انقراض کشیده شود؛ اما بشریت امیدی در قالب شش قهرمان داشت. با قدرت آن ها، شش ارباب تاریک یکی پس از دیگری به مرگشان سقوط کردند تا اینکه بالاخره تنها یکی از آن ها باقی ماند. در سال 447 تقویم مقدس، پادشاه نمرده لئونیس دث مگنس (Leonis Death Magnus) نیز سقوط کرد؛ اما پیش از آن که پایتختش نکروزوا (Necrozoa) اشغال شود بدن خودش را با حصاری قدرتمند مهر و موم کرد و یک طلسم احیا روی خودش گذشت. او اعلام کرد که تنها این یک بار پیروزی را واگذار می کند اما یک هزار سال دیگر دوباره بر خواهد خاست تا بر بشریت غلبه کند؛ چراکه این ماموریتی است که الهه سرکشی به او اعطا کرده است. در زمان حال، دختری جوان به نام ریسلیا ری کریستالیا (  Riselia Ray Crystalia) به خرابه های باستانی مقبره لئونیس برخورد می کند. او که به طور اتفاقی مهر و موم را بر می دارد، باعث بیدار شدن لئونیس پس از خواب یک هزار ساله اش در بدن یک بچه انسان ده ساله می شود. ریسلیا که به اشتباه تصور می کند او یک پناهنده از دست خلا ها (  Voids) است او را زیر پر و بال خود می گیرد و لئونیس ماموریتش برای کشف آنچه در مدت نبودش در جهان اتفاق افتاده را آغاز می کند.

 

دیدگاه مخاطب در مورد انیمه The Demon Sword Master of Excalibur Academy

نیکولاس دوپری (Nicholas Dupree  ) از شبکه خبری انیمه (Anime News Network ) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «شرح انیمه نسبتا سنگین است، از حجم چیز هایی که از زمان مرگش تغییر کرده اند راضی ام. تقویم به طور کامل فرق کرده، جادو یا از بین رفته و یا انقدر پیشرفت کرده که او نمی تواند با دیدن بشناسدش؛ و حتی ظاهر هیولا ها از زمان او به شدت تغییر کرده است. این ها یک سری ایده های جالب هستند و نشان می دهند که فکر بیشتری از تعداد زیادی از سریال های یاروی قوی تناسخ پیدا کرده صرف این داستان شده. این یکی شبیه دنیایی است که وجود دارد و صرف نظر از این که شخصیت اصلی ما چه می شود به تغییرات خودش ادامه می دهد، و به همین خاطر همین اندازه غنی تر از بقیه است.»

ریچارد اینسبیس ( Richard Eisenbeis ) از همان سایت نیز می نویسد: «به طور ساده بخواهیم بگوییم با دنیایی رو به رو هستیم که سیستم جادویش به طور کامل عوض شده. تا جایی که اصلا می توان گفت لئونیس به دنیایی دیگر قدم گذاشته است. لئونیس هیچ چیز راجع به اشغال (( خلا )) ها یا همان (( شمشیر های مقدس )) نمی داند، اما جادو همچنان کار می کند، و هدف او برای پیدا کردن یک محفظه برای قرارگیری الهه سرکشی همچنان سر جای خود باقی است. تمام این ها برای آدم جالب توجه است. سِر ها و معما های زیادی در بستر جای داده شدند که جای اکتشافشان باقی است. چطور دنیا انقدر تغییر کرد که جنگ علیه شیاطین تقریبا فراموش شده است؟ چرا جادو برای مردم این جهان عملا ناشناخته است؟ این خلا ها چه هستند و از کجا می آیند؟ چرا وجود خلا ها باعث شده است انسان ها ابرقدرت به دست بیاورند؟»

ربکا سیلورمن ( Rebecca Silverman ) همچنین می نویسد: «این که لئونیس یک هزار سال پیش به نظر می رسد داشته به عنوان یک قهرمان می مرده و توسط رسلینا، یک جور موجود شرارت آمیز اغوا شده و به یک ارباب شیطان تبدیل شده قطعا بسیار جالب است. اینکه چرا یک حاکمِ نمرده است که به علت های ناشناخته به الهه سرکشی وفادار است. به همین خاطر اینکه داستان تصمیم گرفته بین گذشته و حال مانور دهد فکر خوبی است. می توان گفت ما از نظر دانش راجع به خلا ها و شمشیر ها و هر چیز دیگری که هست با لئونیس در یک سطح و قدم هستیم، و این شوک که طی هزار سال ژانرمان از فانتزی تخیلی به علمی تخیلی تغییر کرده خوب اجرا شده. این قضیه همچنین خیلی بیشتر از چیزی که اجازه داشت خوب به نظر برسد خوب به نظر می رسد! بی نقص نیست، اما یک حس بودن در زیرزمین در یک مقبره درش هست، و منظره بیرون حالت پس – از – آخرالزمان با یک پرتو امید در قالب شهری با دیوار های درخشان را دارد. دختر ها نسبتا جذاب هستند، و تغییر رنگ چشم Selia حدود سه چهارمی که از داستان گذشته نشانه های نهفته خوبی راجع به این که گذشته و حال چگونه برخورد خواهند کرد دارد.»

اگر شما نیز به دیدن این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Seiken Gakuin no Makentsukai به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)