نقد و بررسی انیمه Seiyuu Radio no Uraomote دو روی دیگۀ صداپیشه رادیو

The Many Sides of Voice Actor Radio

توسط Alireza

چکیده داستان انیمه Seiyuu Radio no Uraomote

صداگذار مجرب یاسومی اوتاتانه سخت تلاش میکند تا تصویرش به عنوان یک آیدل معصوم و دلپاک را برای راضی نگه داشتن طرفدار هایش حفظ کند، اما در واقع او یک دختر دبیرستانیست که لباس های گشاد و جواهرات پر زرق و برق دوست دارد. او با وجود تلاش هایش پیشنهاد کاری کمی دریافت میکند، اما یک روز فرصتی هیجان انگیز برای مجریگری یک برنامه رادیویی در کنار صداگذار مشهوری که ستایشش میکند، یوهی، به او داده میشود. یوهی در چشم او ناز است و تبلور تمام آن چیزیست که یک صداگذار باید باشد. اما او به محض ورود به استودیو میفهمد که یوهی همان همکلاسی پکرش است. این دو قرار است فضایی دوستانه و نزدیک ایجاد کنند، اما به هیچ وجه حوصله ریخت همدیگر را ندارند و این کار را مقداری دشوار میسازد…

 

نقد و بررسی انیمه Seiyuu Radio no Uraomote دو روی دیگۀ صداپیشه رادیو

بازخورد مخاطب

النویچ در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «این انیمه یک درامای پر پیچ و خمه که دو سر یک سکه رو نشون میده و پیامش هم همینه. یک نفر ممکنه در همه کار هایی که انجام می ده بی نقص باشه، اما باز نقص ها و نگرانی های خودش رو داشته باشه. در عین حال ممکنه کسی به نظر سرد و بی روح باشه اما در واقع بلند پروازی ها و امید و آرزو های خیلی بزرگی داشته باشه که به کسی نشون نمیده. این چیزیه که انیمه رو جلو می بره و فعال نگرش می داره. برای یک انیمه دوازده قسمتی ایده کافی ایه. یک چیز دیگه هم که هست اینه که انیمه واقع گرایی و صداقت داره، که اگر برای دیدن یه داستان ناز و خوشحال کننده میاید ببینیدش به نظرم جای اشتباهی دارید میاید.

درسته که انیمه پر از چیز های ناز و خوشگل هست، ولی داستان یک سری حقیقت های سنگین صنعت رو نشون میده. یک چیزی که راجع به این انیمه دوست دارم اینه که هر دو سمت قضیه رو نشون میده. فقط با یک سری تغییر داخل ظاهر، نورپردازی، هر کسی می تونه به یک آدم کاملا متفاوت تبدیل بشه. حتی داخل رادیو، فقط می تونیم چیز هایی رو بشنویم که باور داریم درستن. حرکت جالبی داخل انیمه بود، و طراحی صداش هم به قدر کافی خوب بود که حمایتش کنه. Seiyuu Radio no Uraomote با طوری که تصورات اشتباه رو به هم می زنه خیلی قلب رو فشار می ده، اما برای این که یکی از انیمه های خوب این فصل باشه کفایت می کنه. قطعا تماشا کردن داره». نیدهاردتو اضافه می کند: «به محض این که قسمت اول شروع شد می خواستم اشاره کنم که دیدید آهنگ پس زمینه چقدر خوبه؟! انقدر به طرز غافلگیرکننده ای خوب بود که یه مقدار حواسم رو از خود انیمه پرت کرد، انتظار یک چیز بی شاخ و برگ تر داشتم؛ بعد که رفتم توییتر رو چک کردم دیدم موناکا کار موسیقی پس زمینش رو انجام داده که توضیح میده چرا انقدر خوبه.

نقد و بررسی انیمه Seiyuu Radio no Uraomote دو روی دیگۀ صداپیشه رادیو

در کل میشه گفت که بودجه مناسبی صرفش کردن و کار رو ول ندادن». سیکس در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «این انیمه شاهکار یا چیزی مثل اون نیست اما یک برنامه جالبه که برای هر کسی که ژانر هاش رو دوست داره پیشنهاد می کنم. از نظر انیمیشن چیز خاصی نداره، رنگ هاش روشنن که به لحن سبک انیمه می خوره، شخصیت ها به چشم آسون می گیرن. برای کاری که برنامه سعی داره انجام بده خوبه. شخصیت های اصلی هم از نظر بصری هم شخصیتی قابل دوست داشتن هستن. شخصیت هاشون با هم تضاد داره ولی با این وجود به شیوه های خاص خودشون غم همدیگه رو می خورن. ژانر این انیمه کمدی و عشق دختران هست و شخصیت هاش برای چیزی که این ژانر ها نیاز داره مناسب هستن. شخصیت های دیگه انیمه خیلی به یاد موندنی نیستن اما خب، وظیفشون رو انجام میدن.

از نظر داستانی با توجه به این که هر قسمت بخش متفاوتی از دنیای صداگذار ها داشته و این که شخصیت های اصلی چه احساسی راجع به همدیگه دارن، باید گفت که سرعت جلو رفتن سیر داستانیش خوبه و استفاده درستی از وقتش می کنه. البته با وجود این که انیمه زیرمایش رو ارائه می ده، بحثی که خیلی تفکر برانگیز باشه نمی بینم. انیمه مسیر رام تر رو برای مطرح کردن مسائل در پیش گرفته. در کل برنامه خوبیه، اگر انتظار شاهکار ندارید بد نیست ببینید». نیکلاس دوپری از سایت شبکه خبری انیمه می نویسد: «وقتی انیمه ای راجع به صنعت سرگرمی می سازن همیشه خطر این هست که طوری در بیاد که همش برای خودش دست می زنه و خودش و می گیره. این بزرگترین نگرانی من موقع دیدن این انیمه بود، مخصوصا با وضعی که انیمه هایی از این قبیل معمولا قربون خودشون میرن. خوشبختانه این انیمه تا اینجا خیلی از نقد خدشه دار کننده از صنعت سرگرمی دوره، و متوجهست که بخشی از چیزی که هنرنمایی و بازیگری رو جالب می کنه، اینه که یک شغله. این حرکته که یک شخصیت ساختگی رو برای پول اشغال می کنی؛ و Seiyuu Radio no Uraomote متوجهست که دراما و کمدی زیادی داخل این مسئله هست که میشه درو کرد. همچنین متوجهست که وقتی قراره برنامه ای راجع به صداگذار ها بسازه، صداگذاریش باید دقیق و درست باشه.

چیزی که هم میکو ایتو و هم موه تویوتا به خوبی براش مجهزن. تقریبا شوکه کنندست که چطور شخصیت های اصلیمون هر وقت که سر کارشونن صداهاشون رو با چیزی کاملا متفاوت عوض می کنن، و به هنرنمایی نسیم طور پر انرژی ای که فقط میشه داخل برنامه های تبلیغاتی که خیلی ریزبینانه مدیریت شدن شنید تغییرش میدن. این تفاوت تیز بین شخصیت هایی که بیش از حد مودبن و شخصیت های دنیای واقعی خیلی خیلی دیوانه تر شخصیت اصلی هامون کمدی خیلی خوبی رو بیرون می کشه و نقد ساکت اما منظور داری راجع به توهم شهرت، حتی شهرت خیلی کم به همراه داره. احتمالا سعی نداره چیز عمیق یا بیش از حد پیچیده ای رو درباره این که ساتو و واتانابه چطور مجبورن خودشون رو ناز جلوه بدن که کارشون بگیره بگه. با این وجود کمدی طبیعی ای داخلش هست. احتمالا ضعیف ترین بخش کار جنبه بصریش باشه، که میشه گفت فقط نسبتا اوکیه. طراحی شخصیت ها خوبن، و خوب تونستن ظاهر دختر ها رو با ظاهر هرروزشون متفاوت و قابل تشخیص بکنن. از چیزی که معمولا نمونه های مشابه این ژانر سعی دارن انجام بدن بهتره. انیمیشن متوسطش هم برای انیمه ای که چنین شخصیت های جذابی داره کاملا کافیه، و در کل این انیمه ایه که بخواید باهاش همراه بمونید». اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Seiyuu Radio no Uraomote به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید