نقد و بررسی انیمه Shangri-La Frontier Kusoge Hunter, Kamige ni Idoman to su (مرز شانگری-لا)

سیر و پیدایش انیمه Shangri-La Frontier Kusoge Hunter, Kamige ni Idoman to su

«خط مقدم آرمانشهر: شکارچی بازی مزخرف بازی سطح خدا را به چالش می کشد» یک رمان وب نوشته کاتارینا (Katarina) است. انتشارش در وبسایت شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) در ماه مه 2017 آغاز شد. یک نسخه مانگا به طراحی ریوسوکه فوجی (Ryosuke Fuji) از ژوئیه 2020 در مجله مانگای شونن (پسرانه) کودانشا (Kodansha) به نام مجله پسرانه هفتگی در حال انتشار بوده است و یک سریال تلوزیونی انیمه به تولید سی تو سی (C2C) و کارگردانی توشی‌یوکی کوبوکا (Toshiyuki Kubooka) و نمایشنامه های کازو‌یوکی فوده یاسو (Kazuyuki Fudeyasu) نیز اکتبر سال 2023 در بلوک برنامه نویسی نیچی-5 (Nichi-5) آغاز شد و در همان سال چهل و هفتمین دوره جایزه مانگای کودانشا در بخش پسرانه را از آن خود کرد.

 

نخستین آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه «بازی های خراب» (Broken Games) ساخت فاتومز (FZMZ) بوده، نخستین آهنگ تیتراژ پایانی این انیمه آس (Ace) اثر چیکو (Chico) است. دومین آهنگ تیتراژ آغازین کار «خطر خطر» (Danger Danger) فاتومز با هنرمندی آیسی (Icy)  و دومین آهنگ تیتراژ پایانی آن گاجومارو: بهشت در باران (Gajumaru: Heaven in the Rain) ساخت رئونا (Reona) می باشد.

چکیده داستان انیمه Shangri-La Frontier Kusoge Hunter, Kamige ni Idoman to su

دانش آموز دبیرستانی راکورو هیزوتومه (Rakurou Hizutome) سرگرمی عجیبی دارد؛ او بازی های بدساخت بازی می کند. آن هایی که تعادل خوبی در سیستمشان ندارند یا انقدر از باگ پر شده اند که تقریبا غیر قابل بازی هستند. معدود افرادی که در این سرگرمی با او شریک هستند ممکن است او را با نام درون – بازی اش سونراکو (Sunraku) بشناسند. به راکورو (Rakurou ) برای بازی بعدی اش به عنوان یک استراحت از بازی های افتضاحی که اخیرا بازی می کرده یک بازی واقعیت مجازی محبوب با بازخورد های مثبت تحت عنوان خط مقدم آرمانشهر پیشنهاد می شود. وقتی که او بازی را بارگذاری می کند تصمیم می گیرد بیشتر تجهیزاتی که در ابتدای بازی در اختیارش قرار داده شدند را برای گرفتن پول بیشتر بفروشد، و برای خودش تنها یک دست زیرشلواری، یک ماسک پرنده و سلاح های بیشتر باقی بگذارد. او همینطور که سطح آواتارش را با دقت زیاد بالا می برد بلافاصله در نخ بازی می رود. اما پس از برخورد با چند هیولای مخوف متوجه می شود که شاید چالش هایی که یک بازی معروف ارائه می دهد را دست کم گرفته است. همینطور که راکورو پیش می رود باید تمام مهارت هایی که از تجربیات گذشته بازی اش استاد شده را رو کند. پیش از مدت زیادی، سبک بازی غیرعادی سونراکو در خط مقدم آرمانشهر طوفان به پا می کند.

 

منابع الهام انیمه Shangri-La Frontier

نویسنده کاتارینا هنگامی که خارج از کشور بود از سایت شوستسوکا نی نارو «دانش آموز کم دستاوردِ دبیرستان جادو» (Mahōka Kōkō no Rettōsei) را خوانده بود و این رمان توجهش را جلب کرد. او بدین ترتیب از آن جا نوشتن رمان را برای نخستین بار در نظر گرفت. در آن زمان، داستان های تیپ تناسخ در وبسایت محبوب بودند و این نویسنده دوره ای داشت که در آن تنها ژانر فانتزی تخیلی مطالعه می کرد. او همچنین داستان های نوع واقعیت را بسیار عالی دید و از قدرت بازی های واقعیت مجازی که در آن ها می شود بار ها مرد تحت تاثیر قرار گرفت. او که از این کار انگیزه گرفته بود، نوشتن خط مقدم آرمانشهر را آغاز کرد.

 

بازخورد انیمه Shangri-La Frontier

سری مانگای این انیمه در «داستانهای مصور پیشنهادی کارکنان کتاب‌ فروشی سرتاسر کشور در سال 2021» Nationwide Bookstore Employees’ Recommended Comics of 2021 وبسایت هونیا کلاب رتبه یازدهم را از آن خود کرد. این اثر در جشنواره جایزه مانگای بعدی (Next Manga Award) سال 2021 در دسته پرینت پنجم شد و همچنین نامزد چهل و ششمین جوایز مانگای کودانشا سال 2022 در بخش پسرانه شد و در چهل و هفتمین دوره این جشنواره در سال 2023 در همان دسته برنده شد. در آمریکای شمالی کودانشا یو اس ای انتشار دیجیتال اثر به زبان انگلیسی را در نوامبر 2020 اعلام کرد و در نوامبر 2021، اعلام شد که قرار است نسخه پرینت کار منتشر شود و اولین جلدش در سپتامبر 2022 به چاپ رسید. انیمه این رمان نیز برای پخش بیرون از آسیا از کرانچی رول (Crunchyroll) و برای پخش در جنوب شرقی آسیا از میوز کامیونیکیشن (Muse Communication) مجوز دریافت کرده است.

 

 دیدگاه مخاطب به انیمه Shangri-La Frontier

جیمز بکت (James Beckett) از سایت شبکه خبری انیمه در دیدگاه خود می نویسد: «خط مقدم آرمانشهر جرات می کند این سوال را بپرسد که «اگر شخصیت اصلی یکی از این انیمه های واقعیت مجازی یک یاروی پرنده مسخره بود و بعد تصاویر برنامه را همینطوری الکی خیلی باحال می کردیم چی می شد؟». خب دوستان، نتیجه آزمایش مشخص شده و کاشف به عمل آمده که محصول آن در واقع به طرز خوبی سرگرم کننده است. این کار فقط می خواهد به قهرمان خوره بازی های آشغالش فرصتی بدهد که در یک زمین بازی واقعیت مجازی که ترکانده است مثل دیوانه ها بدود و هر هفته به مخاطبانش بیست و سه دقیقه عوض شدن حال و هوا و خوشی بدهد. از نظر من ماموریت با موفقیت انجام شده».

نیکولاس دوپری (Nicholas Dupree) از همان سایت اضافه می کند: «تماشای گب زدن راکورو و صاحب بازی فروشی راجع به باگ ها و اعصاب خردی های آخرین نکبتی که او خودش را مجبور به بازی کردنش کرده است جالب بود و گذر خاص و کمیابی به یک آینده تصور شده از صنعت سرگرمی واقعیت مجازی پرجزئیات زده است که درست به اندازه وضعیت فعلی خودمان توسط مشقت های توسعه بازی تهدید می شود. ایده یک برنامه راجع به قهرمانی که مسیر پر پیچ و خمش از بین داغانی های بازی ها را طی می کند تمام توجهم را داشت. به علاوه، آن جنگ ها خوب خفن بودند، و مقدار زیادی کارگردانی مبتکرانه و انیمیشن سرزنده سخت کار می کنند تا اکشن و چیزهای دیگر را به کرسی بنشانند. طراحی شخصیت های انسانش یک مقدار عادت کردن می خواهد، همینطور ترکیب رنگ کمرنگ دنیای واقعی که فکر می کنم تصمیمش برای این گرفته شده است تا با دنیای رنگارنگ و زنده بازی تضاد ایجاد کند. در کل تجربه اش حسابی کیف می دهد».

اگر شما نیز به این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Shangri-La Frontier: Kusoge Hunter, Kamige ni Idoman to su به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)