معرفی و بررسی فیلم Shazam! Fury of the Gods شزم خشم خدایان

فیلم Shazam Fury of the Gods – معرفی و تاریخ انتشار فیلم شزم خشم خدایان

در حال حاضر فیلم‌های ابرقهرمانی در همه جا محبوب هستند و برای اضافه کردن به این ترکیب، فیلم سینمایی Shazam! Fury of the Gods  در سال 2023 منتشر خواهد شد. متأسفانه، Shazam محبوب ترین ابرقهرمان DC  نیست و بسیاری از مردم از این واقعیت که او در اصل بخشی از DC است بی اطلاع هستند. علی‌رغم رتبه‌بندی پایین باکس آفیس اولین فیلم  Shazam(2019)، این فیلم در طول سال‌ها مورد تحسین منتقدان و طرفداران وفادار قرار گرفته است. همه می خواستند درباره این ابرقهرمان بیشتر بدانند و این حس، ما را به سمت دانلود فیلم شزم! خشم خدایان سوق می‌دهد.

معرفی عوامل فیلم شزم خشم خدایان

فیلم شزم! خشم خدایان (فیلم Shazam Fury of the Gods) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت Shazam از دی سی کمیکس ساخته شده است. این فیلم که توسط New Line Cinema، DC Studios، و شرکت Safran تولید شده و توسط Warner Bros. Pictures برای توزیع در نظر گرفته شده است، قرار است دنباله !Shazam (2019) باشد و دوازدهمین قسمت در دنیای DC. این فیلم به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ (David F. Sandberg) سازنده‌ فیلم  Annabelle: Creation (2017) و نویسندگی هنری گِیدن (Henry Gayden) و دارن لمکه (Darren Lemke) است، که به عنوان هفتمین فیلم در دنیای سینمایی دی‌سی محسوب می‌شود. از بازیگران آن می‌توان به زکری لی‌وای (Zachary Levi)، مارک استرانگ (Mark Strong)، اشر آنجل (Asher Angel)، گریس فولتن (Grace Fulton)، جک دیلن گریزر (Jack Dylan Grazer)، ایان چن (Ian Chen) و جایمن هانسو (Djimon Hounsou) اشاره کرد. این فیلم اولین نسخه سینمایی بر اساس این شخصیت پس از فیلم ماجراهای کاپیتان مارول (نام اصلی شخصیت شزم!) محصول سال ۱۹۴۱ به‌شمار می‌رود.

وجه تسمیه Shazam

شَزم در اصل یک نام‌‌آوا است که در برای تعریف داستانی غافلگیرکننده عنوان میکنیم. مثل بنگ، ترق و… اما این اسم عجیب و غریب، یک اسم اختصاری از چند معناست:

=S دانش سلیمان – =H قدرت هرکول – =A بنیه اطلس – =Z نیروی زئوس – =A شجاعت آشیل – M= سرعت مرکوری

 

پوستر فیلم شزم 2، خود گویای هیجان است

ما فکر می کنیم که این پوستر غیرمعمول برای متقاعد کردن شما به تماشای این فیلم کافی است! چیزهای زیادی در خود پوستر جریان دارد، شخصیت های مختلف، چند طلسم جالب و رنگ های زیادی وجود دارد که برعکس پوسترهای معمولی تاریک و افسرده ابرقهرمانی است. اما جدای از این، قبل از اکران این فیلم بیشتر در مورد اینکه این فیلم درباره چیست، بازیگران کیست و سایر جزئیاتی که ممکن است برایتان جالب باشد صحبت خواهیم کرد.

 

داستان Shazam

نوجوانی به نام بیلی بتسون که یتیم است در جستجوی مادرش است، در این زمان خانواده‌ای سرپرستی‌اش را قبول و او را به یک خانه گروهی خانوادگی میبرند و آنجا با فردی فریمن که پسری همسن خودش است آشنا میشود. بعد از مدتی خیلی کوتاه توسط جادوگر بزرگ به غاری احضار میشود و در آنجا قدرت شزم را پیدا میکند. موازی با این ماجرا دکتر سیوانا ابرقدرت‌های شیطانی که از هفت گناه کبیره گرفته شده را بدست می‌آورد و ابر شرور داستان لقب میگیرد.

بررسی فیلم اول Shazam

اولین فیلم Shazam با دریافت قدرت شزم توسط برادرخوانده ها و خواهر خوانده های بیلی باتسون به پایان رسید و آنها را به خانواده بدنام مارول تبدیل کرد. طرفدارانی که به خوبی به کمیک ها آشنا هستند احتمالاً کمی در مورد خانواده مارول می دانند و انتظار بیشتری برای فیلم شزم! خشم خدایان می‌کشند. اگرچه داستان رسمی این فیلم هنوز فاش نشده، اما پوسترها، تریلرها و اطلاعیه ها به طرفداران کمک کرده اند تا نظریه هایی را در مورد آنچه که می توانند در فیلم ابرقهرمانی بعدی کاپیتان مارول ببینند، تدوین کنند.

 

آنچه باید از Shazam 2 انتظار داشت

فیلم دوم شزم نباید به اندازه Shazam اصلی غافلگیر کننده باشد، همچنین برای مواد مشابه دارای رتبه PG-13 شده. (برخی از مطالب ممکن است برای کودکان زیر ۱۳ سال نامناسب باشند. از والدین درخواست می‌شود احتیاط کنند. برخی از مطالب ممکن است برای کودکان پیش از نوجوانی نامناسب باشد.) ولی قطعاً می‌توانید از اولین تریلر فیلم Shazam 2 که اوایل امسال در San Diego Comic-Con منتشر شد، متوجه شوید که این دنباله همان لحن دیوانه‌وار را خواهد داشت.

فیلم شزم 1، علی‌رغم برخی شوخی‌های لب مرزی و تصاویر شیطانی تاریک، یک کمدی ابرقهرمانی خانواده محور با اکشن‌های بسیار خوب بود. این یکی از در دسترس ترین فیلم ها در مجموعه اصلی ماجراهای DCEU بود. حجم بی‌پایان اکشن دلیل اصلی امتیاز PG-13 بود، اما این رویکرد ساده‌، یکی از دلایلی بود که منتقدان و عموم تماشاگران سینما، آن را دوست داشتند. این فیلم همچنین کمک کرد که Zachary Levi به عنوان ابرقهرمان عملکرد درخشانی داشته باشد.

فیلم Shazam 2 یا فیلم شزم خشم خدایان، به دنبال آن است که هر چیزی را که در فیلم اول کارگر بوده را بگیرد و آن را به صورت بهتر به فیلم دوم منتقل کند. داستان این دنباله ابرقهرمانی بر روی خانواده Shazam متمرکز است که با نیمه خدایان Hespera و Kalypso که دختران الهه Atlas هستند، روبرو می‌شوند. راشل زگلر، ستاره نوظهور فیلم West Side Story، همچنین در قسمت دوم نقش کوچکترین دختر اطلس، Anthea را بازی خواهد کرد.

آیا شزم 3 در کار است؟

با معرفی رقیب این قهرمان، بلک آدام، با بازی دواین جانسون، که در ماه گذشته در میان تماشاگران سینما ظاهر شد، زمان مناسب و هیجان انگیزی بود که طرفدار Shazam باشید. با توجه به این پیشرانه الکتریکی، دیدن اینکه کارگردان David F. Sandberg و Levi در قسمت بعدی این شخصیت را به کجا می برند، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. همچنین جالب است که ببینیم آیا ارتباط یا تیزری برای رویارویی آینده با بلک آدام در فیلم جدید وجود خواهد داشت یا خیر.

 

تاریخ انتشار فیلم شزم خشم خدایان

بازاریابی فیلم Shazam Fury of the Gods کم کم در حال بهبود است. سندبرگ اخیراً تصویری از پشت صحنه فیلم را فاش کرده است تا پساتولید این فیلم را اعلام کند. اکنون که رتبه‌بندی رسمی فیلم را داریم، طرفداران دی‌سی باید خیلی زود منتظر تریلر جدیدی باشند زیرا Fury of the Gods در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ (جمعه 26 اسفند 1401) در سینماها اکران می‌شود.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن