نقد و بررسی فیلم Sixty Minutes شصت دقیقه

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Sixty Minutes

فیلم اکشن آلمانی Sixty Minutes بینندگان را وارد یک مسابقه پرتنش با زمان در دنیای تاریک صحنه هنرهای رزمی ترکیبی برلین می کند. قهرمان داستان، اکتاویو، یک مبارز MMA بد شانس است که سعی می کند قبل از از دست دادن حضانت، به جشن تولد دخترش برود. اما زمانی که او از یک مسابقه بزرگ کنار می کشد، جنایتکارانی که روی آن پول زیادی شرط بندی کرده اند به دنبال بازپرداخت می گردند. آنچه در ادامه می آید یک تعقیب و گریز در خیابان های شهر است، زیرا اکتاویو در حالی که مدام ساعت را برای مهمانی دخترش چک می کند، اراذل و اوباش و پلیس فاسد را دفع می کند. فیلم Sixty Minutes با محیط شهری سخت و حرکت بی امان رو به جلو، بسیار هیجانی است. این یک فیلم مهیج است که با تمام مبارزات و سکانس های تعقیب و گریزش از ژانر اکشن انتظار دارید. منتقدان خاطرنشان می کنند که داستان خیلی عمیق نیست، اما اگر به دنبال سرگرمی های وقت پرکن هستید، فیلم شصت دقیقه، هیجان کافی برای ادامه تماشای فیلم را به شما می دهد. ممکن است که این فیلم جایزه ای برای فیلمنامه نویسی نبرد، اما فیلم شصت دقیقه، تنش کافی برای زمین گیرکردن مخاطبانش به ارمغان می آورد. بنابراین برای یک سواری هیجان انگیز پر از دست انداز در قسمت های تاریک پایتخت آلمان آماده باشید.

 

بررسی شخصیت اصلی فیلم شصت دقیقه

در نقش اصلی اکتاویو، بازیگر آلمانی امیلیو ساکرایا در نقش یک ضدقهرمان معیوب، اما در نهایت دوست داشتنی، بازی جذابی را انجام می دهد. اگرچه فیلمنامه از نظر عمق شخصیت به او امکان کار بیشتر را نمی دهد، اما ساکرایا موفق می شود تا به اکتاویو احساس پویایی و انسانیت بدهد. ساکرایا با هیکل تراشیده شده و پیشینه اش در هنرهای رزمی، مطمئناً یک مبارز MMA به نظر می رسد. اما او همچنین گرما و آسیب پذیری شگفت انگیزی را برای نقشش به ارمغان می آورد و به درگیری های درونی در زیر ظاهر سخت اکتاویو اشاره می کند. ما نگاهی اجمالی به مبارزات او به عنوان یک پدر جوان داریم که سعی می کند بین مسئولیت های پدرانه با خواسته های شغلی و فشارهای مالی اش تعادل برقرار کند و در حالی که او اغلب بی پروا و تندخو است، به نظر می رسد که این ویژگی ها از محل استیصال می آیند تا اینکه از بدخواهی واقعی ناشی شده باشند. در پایان، عشق او به دخترش واقعاً قابل باور است، حتی اگر راه او به سوی رستگاری، باورپذیری را ضعیف کند. ساکرایا با آشکار کردن نجابت اساسی پشت رفتار عجولانه اکتاویو، او را به فردی تبدیل می کند که بتوانیم علیرغم نقص های آشکارش ریشه یابی کنیم.

 

فیلم Sixty Minutes، فیلمی با هیجان بالا اما کم عمق از نظر داستانی

همانطور که اکثر منتقدان می گویند، فیلم Sixty Minutes پیچیدگی داستان سرایی را با حرکت رو به جلو با اکتان بالا عوض می کند. فرض به همین سادگی است: قهرمان داستان با زمان برای رسیدن به خانه در حالی که بر موانع غلبه می کند، مسابقه می دهد. ما قبلاً همه آن را در فیلم های هیجان انگیز مانند Run Lola Run، Speed و 24 دیده ایم. و مانند آن پیشینیان خود، فیلم Sixty Minutes با نشان دادن یک ساعت شمارش معکوس و نقشه ای که سفر اکتاویو را ردیابی می کند، تنش را افزایش می دهد. این یک روش مصنوعی برای تولید فوریت است، اما همراه با سرعت نفس گیر فیلم، بینندگان را به سمت این سواری سوق می دهد. با این حال، خطرات عاطفی کمتر از انرژی جنبشی متقاعد کننده هستند. انگیزه های اکتاویو کاملاً ترسیم شده است، هرگز مشخص نیست که چرا او سال ها یک پدر غایب بوده یا چه چیزی ناگهان او را به تغییر تشویق می کند. این تهدید که او برای همیشه حضانت دخترش را از دست می دهد، فوریت های سطحی را ایجاد می کند، اما این دستگاه طرح داستان با توجه به عدم وجود رابطه قبلی، پوچ است. در نهایت، سخت است که عمیقاً روی رستگاری پدرانه اکتاویو سرمایه گذاری کنیم، آن هم وقتی دخترش در بهترین حالت یک شخصیت طرح دار باقی می ماند.

 

بررسی فیلم سینمایی 60 دقیقه از نظر فنی

در سطح فنی، فیلم شصت دقیقه، متریال خود را برای طرفداران اکشن استفاده می کند. مبارزات، مهارت های واقعی هنرهای رزمی شخصیت پیشرو یعنی ساکرایا را با صحنه های مبارزات تن به تن بسیار معتبر به نمایش می گذارد. دعواها از نزاع های سنگین در کوچه پس کوچه ها گرفته تا مجموعه های شیک تر کلوپ شبانه را شامل می شود که علی رغم زیاده روی در برخی سکانس ها، جلوه های بصری را جذاب نگه می دارد. صحنه های اکشن در حالی که به اوج فیلم های کلاسیکی مانند The Raid نمی رسند، به اندازه ای هست که برای جلب رضایت طرفداران این ژانر، نوای غم انگیزی به ارمغان آورد. کارگردان Oliver Kienle با استفاده از شات های پویا و نورپردازی برای تقویت خلق و خوی شخصیت اصلی و فیلم، ارزش های تولید نسبتاً بالایی را به ارمغان می آورد. تصاویر ردیابی موبایل حس حرکت رو به جلو را با ساختاری آنی ایجاد می کنند، حتی اگر خط زمانی در اجرا مبهم باشد. تایمر شمارش معکوس و گرافیک نقشه به افزایش فوریت کمک می کنند، اگرچه گاهی اوقات تصنع آن ها غیرقابل قبول بودن طرح را برجسته می کند. فیلم Sixty Minutes با امتیاز الکترونیکی پیشران خود و پس زمینه شهری با نور نئون، تمام کاتالیزر های فنی را برای عملکردجنبشی به کار می گیرند.

 

پدرانه ای که در Sixty Minutes رنگ واقعیت نمی گیرد

در ظاهر، فیلم شصت دقیقه به مضامین عمیق تری درباره پدری، مسئولیت مردانه و رستگاری اشاره می کند. اما هر کاوش اساسی در میان صحنه های تعقیب و گریز و مشت ها گم می شود. ما نکاتی از آشفتگی درونی اکتاویو دریافت می کنیم، اما دیالوگ های پراکنده و رشد عجولانه شخصیت ها نمی توانند آرک پدرانه او را واقعاً معنادار کنند. این فیلم به فشارهایی می پردازد که مردان در ایجاد تعادل بین جاه طلبی های شغلی و وظایف خانوادگی با آن مواجه هستند، ایده ای جذاب که در اینجا به طرز ناامیدکننده ای توسعه نیافته است. انگیزه های اکتاویو به قدری نازک است که عزم ناگهانی او برای رسیدن به دخترش راحت تر از احساسات واقعی به نظر می رسد و با دخترش که به سختی شخصیتی فراتر از یک بچه ناز خندان توصیف می شود، رابطه آنها وزن کمی دارد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید