Snowpiercer – معرفی، نقد و بررسی سریال برف شکن

 

چهار سال از اولین رویارویی ما با سریال برف شکن می گذرد، قطاری که همیشه در حال حرکت است و بشریت را روی یک زمین بایر یخ زده منتقل می کند. در طول سه فصل جذاب، ما شاهد مبارزات شدید طبقاتی و معضلات اخلاقی بودیم که شخصیت های جذابش در داخل دیوارهای آن با آنها روبرو بودند. اکنون، در فصل آخر این درام علمی-تخیلی پیشگامانه، بازماندگان گامی جسورانه به سوی ناشناخته برمی دارند و در جستجوی پناهگاهی خوش و خرم در زمین یخی خارج از قطار دست به اعمال متبهرانه می زنند.

با تقسیم شدن بین دو گروه، یعنی کسانی که در راهروها و محفظه های قابل تشخیص برف شکن باقی می مانند و دیگرانی که شروع های جدیدی را در محله ای که نیو ادن نامیده اند آغاز می کنند، فصل 4 سریال Snowpiercer دنیای جذابی را که برای اولین بار به ما معرفی شد، گسترش می دهد. بشریت در آستانه بازسازی خارج از محدوده قطار، امید و فرصت به وجود می آید. با این حال، خطر نیز در این سرزمین ناآشنا نهفته است و درگیری های داخلی، جامعه شکننده آنها را تهدید می کند. برای معرفی، نقد و بررسی سریال برف شکن با انیمه لیست همراه باشید.

درباره فصل چهارم سریال برف شکن

این فصل نتیجه گیری از سفر حماسی و مخاطرات بقا را در آب و هوای سرد آن به تصویر می کشد. پیوندهای شخصی که در طول سال ها جعل شده اند مانند گذشته مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. چهره های آشنا با چالش های جدیدی روبرو می شوند و دیگران به محدودیت های اخلاقی خود رانده می شوند. از طریق همه اینها، مسائل رهبری، عدالت و طبیعت انسانی با پیچیدگی های زیادی مطرح می شود.

اکنون که سرنوشت مسافران بار دیگر به طور چشمگیری آنها را در مقابل هم قرار می دهد، سفر آنها ادامه دارد… سفری که به این زودی ها فراموش نخواهیم کرد. در آخرین فصل سریال Snowpiercer، بازماندگان بزرگترین جهش خود را انجام می دهند زیرا داستان دوگانه آنها بسیار فراتر از محدوده قطار مشهور گسترده می شود. با تقسیم بشریت بین کسانی که در قطار برف شکن باقی می مانند و دیگرانی که تازه در شهرک مرزی نیو ادن زندگی خود را شروع کرده اند، خطرات و احتمالات جدیدی در این مرز جسورانه بوجود می آیند.

ورود به ساختار سریال Snowpiercer

مردم نیو ادن با داشتن یک منطقه بالقوه قابل سکونت در خارج از قطار، برای ایجاد یک خانه جدید تلاش می کنند. اما از آنجایی که آب و هوای سخت همیشه یک تهدید است، بی اعتمادی در میان جمعیت پرتنش شروع می شود زیرا رهبری جمعیت در چنین منظره خطرناکی چالش برانگیز می شود. چالش های آنها با فرصت های موجود مقابله می کند، اما حفظ صلح یک کار دشوار است. در دالان های آشنای قطار برف شکن، مجموعه ای از چالش ها تحت نظارت یک مقام جدید و با ابهت پدیدار می شوند. همانطور که بازی های قدرت به روش های غیرقابل پیش بینی توسعه می یابند، غرایز وفاداری و بقا برای کسانی که هیچ دنیای دیگری را نمی شناختند، به طرز بی سابقه ای آزمایش می شود. خطوط موازی، پس از فصولی که در دیوارهای قطار دفن شده اند، تغییری طراوت بخش از مناظر ایجاد می کنند.

با این حال، با شخصیت هایی که اکنون از هم جدا شده اند، خط داستان شروعی از هم گسیخته دارد.  رفت و برگشت بین دو شهرک، شخصیت های کلیدی در یافتن انسجام در مواقعی نادیده گرفته می شوند. با این حال، همانطور که قسمت ها می گذرند، یک ریتم ثابت بین این جوامع تقسیم شده ایجاد می شود. ما شروع به دیدن سرنوشت گره خورده آنها در برابر نیروهای تهدید کننده ای می کنیم که بر هر دوی آنها همگرایی دارند. در میان همه اینها، پیوندها و آشفتگی بین چهره های جدید و آشنا به طرز هیجان انگیزی کشف می شود، زیرا بزرگترین نبرد بشر برای بقا در پیش است.

بررسی شخصیت های اصلی سریال برف شکن

در هر داستانی، شخصیت ها هستند که ما را به آن تجربه داستانی متصل می کنند. سریال برف شکن نیز در این مورد ما را ناامید نمی کند، آن هم به لطف اجراهای قدرتمندی که این بازماندگان را زنده نگه می دارد. دیوید دیگز در نقش آندره لیتون همچنان به عنوان درخشان ترین بازیگر می درخشد و راه را با کارهای ظریفش روشن می کند و شما را سرحال نگه می دارد. سپس روت واردل با بازی آلیسون رایت را داریم، شخصیتی که قدرت آرامشش، مدت ها بعد با شما باقی می ماند. دیگز مدتهاست که این نقش لیتون را در اختیار داشته است.

یک مرد که به اندازه زنده ماندن به دنبال پاسخ است و اکنون که در سرزمین جدید مستقر شده است، انگیزه او باقی مانده است، با این حال پدر بودن لایه های جدیدی را برای او به ارمغان می آورد. او تضمین می کند که شما بالا و پایین داستان را احساس می کنید. پویایی او با روت نیز عالی به نظر می رسد. در جایی که برخی ممکن است با صدای بلند صحبت کنند، روت حرف هایش را با صدای خفیف می گوید، صدایی با عصبانیت، متفکر و دردناک. او فقط با محکم ایستادنش شما را جذب می کند.

نقد و بررسی سریال Snowpiercer فصل چهارم

در شروع، فصل 4 سریال برف شکن، کمی زمان می برد تا صحنه داستانش را آماده کند. نیو ادن به عنوان یک پناهگاه شکوفا می شود، اما در زیر دردهای در حال رشد شکاف هایی ایجاد می شود. جدا شدن گروه با توجه به بازیگران گسترده سریال منطقی است. اما دیدارهای مجددی را که هواداران هوس کرده بودند به تاخیر می اندازد. با این حال، صبر به ما پاداش می دهد. لحظه های معنادار می آیند و می درخشند. کم کم فضای وهم انگیزی بر سر بیننده فرو می ریزد. رویدادهای عجیب و غریب، از صداهایی در طبیعت گرفته تا پیشگویی های تاریک اوز، ساکنان را پریشان می کند. صدای یک شیطان بزرگتر در کلنی نفوذ می کند.

این تهدیدهای زیرکانه احساس ناخوشایندی را ایجاد می کنند. هنگامی که درگیری کامل شروع می شود، تنش برای قسمت های جدیدتر به جوش می آید و رویارویی های انفجاری پر از شدت فرا می رسند. به طرز ماهرانه ای، پیچش های اصلی داستان با این تاثیرات همگام می شوند. چرخش های داستانی تکان دهنده بازی را تغییر می دهند و ریسک ها را بالاتر می برند. شخصیت های دوست داشتنی با سرنوشتی دردناک مواجه می شوند و به ما یادآوری می کنند که هیچ کدام در ایستگاه های پایانی قطار برف شکن امن نیستند. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Snowpiercer‏ ‏ بدون سانسور به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

Related posts

Unsung Hero – معرفی، نقد و بررسی فیلم قهرمان گمنام

انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند!

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته اول شهریور