بررسی و تاریخ انتشار انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

معرفی و اعلام تاریخ انتشار انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی – Spider-Man: Across the Spider-Verse

دنباله انیمیشن Into the Spider-Verse، شخصیت منفی جدید خود را معرفی کرد؛ انیمیشن جدید اسپایدرمن یعنی فیلم  Spider-Man: Across the Spider-Verse در تاریخ 2 ژوئن 2023 در سینماها اکران خواهد شد و جیسون شوارتزمن در نقش آدم‌بده‌ی داستان، The Spot را با الهام از لکه جوهر روی بوم، بازی می کند. کارگردانان مشترک کار ، Joaquim Dos Santos، Kemp Powers و Justin K. Thompson از این شخصیت جدید با صداپیشگی Jason Schwartzman در طی ارائه ای در جشنواره انیمیشن Annecy در فرانسه که شامل 15 دقیقه فیلم از توسعه‌ی این فیلم بود، رونمایی کردند.

معرفی انیمیشن سینمایی Spider-Man: Across the Spider-Verse

فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی یک فیلم آمریکایی و انیمیشن در ژانر ابرقهرمانی با حضور شخصیت مایلز مورالز (مرد عنکبوتی) از مارول کامیکس است که در آینده منتشر خواهد شد. کارگردانی این فیلم بر عهده جواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون بر پایهٔ فیلم‌نامه نوشتهٔ فیل لرد، کریستوفر میلر و دیوید کالاهام است. شامیک مور صداپیشگی مورالس را بر عهده دارد و در کنارش اسکار آیزاک و هیلی استاینفلد از صداپیشگان اصلی فیلم هستند.

روایتی تازه از جهان های موازی با انیمیشن Spider-Man 2023 

این فیلم توسط کلمبیا پیکچرز و سونی پیکچرز انیمیشن (Sony Pictures Animation) با مشارکت مارول انترتینمنت (Marvel Entertainment) تهیه شده‌ و از طریق گروه سینمایی سونی پیکچرز منتشر خواهد شد. این اولین قسمت از دنباله دو قسمتی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸) است و در مولتی‌ورس مشترک از جهان‌های متناوب به نام «دنیای عنکبوتی» روایت می‌شود.

سونی توسعهٔ فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse را قبل از انتشار  فیلم به درون دنیای عنکبوتی در سال ۲۰۱۸ با گروه نویسندگی و کارگردانی مرتبط آغاز کرد. فیلم قرار بود روی رابطهٔ مورالس و گوئن استیسی (زن عنکبوتی) با صداپیشگی هیلی استاینفلد تمرکز داشته باشد. این فیلم به‌طور رسمی در نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد، کار انیمیشن در ژوئن ۲۰۲۰ آغاز شد و عنوان آن در دسامبر ۲۰۲۱ اعلام شد.

The Spot، شرور جدید فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

همانطور که برای اولین بار توسط Variety گزارش شده، Kemp، یکی از کارگردانان این فیلم، گفته: «برای آن‌هایی که طرفدار اشرار گولاخ و خرزور نیستند، The Spot یکی از عمیق‌ترین نقش‌های گالری مرد عنکبوتی است. اما او یک قدرت برتر دارد که واقعاً کل تیم ما را هیجان زده کرد: تمام بدن او با پورتال های میان بعدی کوچکی پوشیده شده است که می توانند او را به هر کجا که بخواهد بفرستند.»

کمپ در مصاحبه‌ی خود اضافه کرده: «ما فکر می‌کردیم که اگر پورتال‌ها جوهر زنده‌ای را داشته باشند که روی نقاشی کمیک آرتیست‌ها ریخته یا پاشیده شده باشد، خیلی خوب است. این قدرت بسیار ساده آن چالش ها و جابجایی های هیجان انگیز بینهایت را برای تیم ما ایجاد کرد.»

در فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی، The Spot (شوارتزمن) عمداً جوری ترسیم شده تا شبیه یک طرح ناتمام به نظر برسد، بخصوص خطوط آبی رنگی که برای نشان دادن نقاشی خام یک کمیک آرتیست قبل از رفتن به فاز رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود.

شامیک مور و هیلی استانفیلد صداپیشگان اصلی انیمیشن Spider-Man 2023 

این پورتال ها به عنوان سلاح علیه مایلز مورالس با صداپیشگی شامیک مور (Shameik Moore) و گوئن استیسی با صداپیشگی هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) استفاده خواهند شد. از قهرمانان جدید فیلم Spider-Verse می‌توان به مرد عنکبوتی 2099 اسکار آیزاک و ایسا رائه در نقش جسیکا درو اشاره کرد.

سبکی جدید در دنیای انیمیشن

فیل لرد و کریس میلر، تهیه‌کننده‌های اجرایی و نویسندگان انیمیشن Across the Spider-Verse قبلاً فاش کرده بودند که این فیلم دنباله، سبک هنری منحصر به فرد خود را خواهد داشت که تریلر این انیمیشن گویای همین مسئله است. میلر در مورد این قدرت جابجایی میان بعدی جاه طلبانه گفت: “ما نمی خواستیم کلیشه ها را دوباره تکرار کنیم. بنابراین این ایده که ما به ابعاد مختلف برویم، واقعاً فرصتی هنری برای هر بعد ایجاد کرد تا سبک هنری خود را ترسیم کند.»

میلر افزود که «توسعه تکنیک های آرت جدید و ابتکاری که برای فیلم دوم Spider-Verse انجام می شود، در حال حاضر ذهن من را به خود مشغول کرده است.» اولین فیلم یعنی انیمیشن مرد عنکبوتی: به سوی دنیای عنکبوتی محصول 2018، بیش از 375 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد.

خلاصه داستان انیمیشن سینمایی Spider-Man: Across the Spider-Verse

هنگامی که مایلز مورالس به طور غیرمنتظره‌ای توسط بهترین دوست و کراشش، گوئن استیسی به ماموریتی برای نجات همه جهان‌ها و ابعاد مردم عنکبوتی از شر یک شرور جدید و مرموز که می‌تواند فاجعه‌ای وحشتناک ایجاد کند، دعوت می‌شود، برای این چالش اعلام آمادگی می‌کند. او و گوئن با هم در چند جهان سفر می کنند و با محافظان آن ملاقات می کنند (گروهی از مردم عنکبوتی که به عنوان نیروی عنکبوتی شناخته می شوند). با این حال، مایلز خود را در تضاد با نیروی عنکبوتی و گوئن در مورد نحوه مدیریت این تهدید می بیند.

تاریخ انتشار انیمیشن جدید مرد عنکبوتی

این فیلم قبلاً از تاریخ اولیهٔ آوریل ۲۰۲۲ به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود اما انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (بخش اول) قرار است در ۲ ژوئن ۲۰۲۳ (جمعه 12 خرداد 1402) در ایالات متحده اکران شود.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای