معرفی انیمه Spy × Family

معرفی انیمه Spy × Family

پیدایش و سیر انیمه Spy X Family

سپای فمیلی سری مانگایی به قلم و طرح تاتسویا اندو (Tatsuya Endo) است. این سری از ماه مارس سال 2019 هر دو هفته یک بار در برنامه و وبسایت شونن جامپ پلاس (Shōnen Jump+) شویشا (Shueisha) منتشر و تا اکتبر 2019 ده جلد تانکوبون از آن جمع آوری شده است. مجوز انتشارش در آمریکای شمالی توسط ویز مدیا (Viz Media) صادر شد. یک نسخه سریال تلویزیونی به ساخت ویت استودیو (Wit Studio) و کلاورورکس (CloverWorks) و شبکه های مرتبط با آن در آوریل 2022 تولید شد و در آسیا توسط میوز کامیونیکیشن (Muse Communication) و در سر تا سر جهان توسط کرانچی رول مجوز اکران گرفت. در ماه دسامبر 2022 فصل دوم و یک فیلم انیمه برایش اعلام شدند و هر دوی آن ها در 2023 برای بال اول اکران می شوند. تا دسامبر 2022، خانواده جاسوس بیش از 29 میلیون کپی در گردش داشته که آن را به یکی از پر فروش ترین سری های مانگا تبدیل می کند. این سری برای روایت داستان، حالت فکاهی و نقش های طراحی اش ستایش می شود.

چکیده داستان انیمه Spy X Family اسپای فمیلی

داستان جاسوسی را دنبال می کند که باید برای اجرای یک ماموریت «یک خانواده تشکیل بدهد»، و متوجه نیست که دختری که به فرزندی می پذیر یک ذهن خوان بوده و زنی که قبول می کند با وی ازدواج کند یک آدمکش ماهر است.

برای برقراری وضعیت صلح بین ملت های حریف وستالیس (Westalis) و اوستانیا (Ostania) یک مامور وستالیایی با اسم رمز «گرگ و میش» موظف می شود تا از دونووان دزموند (Donovan Desmond)، رهبر حزب وحدت ملی اوستانیا جاسوسی کند. اما به خاطر انزوا طلبی آشکارای دزموند، تنها راه نزدیک شدن گرگ و میش به وی از طریق ثبت نام یک بچه در مدرسه پسرهای دزموند و تظاهر به یک والد دیگر بودن است. برای به دست آوردن این و به نمایش گذاشتن تصویر یک خانواده خوشحال، او اسم مستعار لوید فورجر (Loid Forger) را می سازد و یک دختر کوچک یتیم به نام آنیا (Anya) را به فرزندی قبول می کند و با زنی به اسم یور برایار (Yor Briar) ازدواج می کند. غافل از این که آنیا می تواند ذهن ها را بخواند و یور در واقع یک آدمکش ماهر است. هیچ یک از آن ها از قصد واقعی یک دیگر یا این حقیقت که آنیا حرفه های واقعیشان را می داند خبری ندارد. این خانواده بعدها سگی با توانایی های پیش گویانه قبول می کند که اسمش را باند (Bond) می گذارد. علی رغم تمام این عوامل ناشناخته و اشتباه های هر از گاهی گرگ و میش در اجرای منطق عادی به دلیل جاسوس بودن طی سال های پی در پی، او باید یاد بگیرد تا نقش یک پدر و شوهر بی نقص را بازی کند تا این ماموریت را به سر انجام برساند.

بازخورد و محبوبیت انیمه Spy X Family

یک جاذبه شهربازی که بر اساس این سری ساخته شده و «ماموریت مخفی خانواده جاسوس» نام گذاری شده است در پارک تم دار استودیو های یونیورسال ژاپن (Universal Studios Japan) از 17 فوریه تا 2 ژولای 2023 به روی بازدید کنندگان باز است. شرکت کنندگان باید نقش یک مامور تازه کار از آژانس جاسوسی داخل انیمه به اسم وایز (WISE) را بازی کنند و سعی کنند در بخش های مختلف اطراف پارک کد های مخفی متعددی را حل و باز کنند. بعد از موفقیت در گذشتن از تمام کد ها، به آن ها اجازه تماشای نمایش زنده ای با ایفای نقش اعضای خانواده فورجر داده می شود.

در دسامبر 2019، مجله بروتوس (Brutus) این سری را در لیست «خطرناک ترین مانگاها»ی خود قرار داد که کارهایی با مضامین «برانگیزنده ترین» و «فکر برانگیز ترین» را در خودش جای داده است. بعد ها در همان ماه، پولیگان (Polygon) آن را در لیست بهترین کمیک های 2019 خود قرار داد. نسخه 2020 کتاب راهنمای این مانگا فوق العادست! (Kono Manga ga Sugoi!) اسپای فمیلی را بهترین سری مانگا برای خواننده های مرد معرفی کرد. Spy x Family در لیست داستان های مصور پیشنهادی کارکنان کتاب‌ فروشی سرتاسر کشور در سال۲۰۲۰ (Nationwide Bookstore Employees’ Recommended Comics of 2020) کلاب هونیا رتبه اول را کسب کرد. لیستی که با نظر سنجی از 1100 کارکن حرفه ای کتاب فروشی های ژاپن جمع آوری شده بود. این سری نام هایی از قبیل «کمیک وب شماره یک از نظر محبوبیت در سال 2019»، «اثر شماره یک شونن جامپ پلاس از نظر محبوبیت»، و «اثر مخصوص جامپ پلاس» را از آن خود کرده است. به گفته ویراستار مانگا شیهی لین (Shihei Lin)، در مه 2022 سری در شونن جامپ پلاس به 350 میلیون بازدید، در اوت 2022 به 480 میلیون بازدید، و حدود یک ماه بعد به 500 میلیون بازدید رسید. همینطور در دسامبر همان سال مانگا در بین رتبه های برتر لیست «کتاب سال» 2022ی مجله دا وینچی قرار گرفت.

دیدگاه مخاطب

در یکی از بررسی های مثبت یازده جلد اول، آنتونیو میریلس (Antonio Mireles) از پست فندوم اسپای فمیلی را کمدی ای عالی درباره یک خانواده ناکارآمد مواجه با وضعیت های عجیب الخلقه ای که به خاطر شخصیت های خاصشان هرگز در «از قبل برنامه ریزی شده» خلاصه نمی شوند توصیف کرد. وی ساختار خانوادگی اثر را با لوید «مرد مرسوم با گرایش به جنس مخالف»، یور «شخصیت خنگ» و آنیا، بچه نازی که «مخاطب ها عاشقش می شوند» به عنوان دستور العمل بی نقص یک داستان کمدی تعریف کرد. اما به احساس وی نمکی که از خنگ بودن یور می آمد کم استفاده شد. هانا کولینز (Hannah Collins) از منابع کتاب داستان مصور (Comic Book Resources) اولین جلد را به عنوان یکی از بهترین مانگا های منتشر شده 2022 تحسین کرد. او برای طراحی اندو ارادت عمیقی قائل شد و نوشت: «اکشن کمدی حتی به واسطه رسانه های انیمیشن پردازی شده و لایو اکشن هم ساده نیست، اینکه کسی بتواند آن را انقدر در تصاویر ثابت خوب شکل بدهد استعداد هنرمندانه می خواهد». این بازبین رنج وسیع حالت های چهره ای که هنرمند قادر به کشیدنشان است را سلاح سری او خواند که از آن برای مغلوب کردن قلب ها و ذهن های خوانندگان استفاده میکند. مخصوصا در مورد آنیا، که کولین گفت «تمرکز هر صفحه ای که در آن باشد را می دزدد».

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

20 نظرات

E8310 مارس 15, 2023 - 1:27 ق.ظ
متن کامل و بی نقص بود اما همون طور که مشخصه اوایل پخش انیمه تقریباً میشه گفت زمانی که یک الی دو قسمت از استارت پخش شدن انیمه گذشته بود این اتفاق افتاد که یکسری از افرادی که این انیمه رو تماشا می‌کردن نمره ۱۰ از ۱۰ یا ۹ از ۱۰ به این انیمه دادن و خب این نحوه نمره دادن رتبه بندی سایت مای انیمه رو بهم ریخت جای تأمل داره که خیلی زود افرادی که اینو تماشا می‌کردن همچین نمره ای دادن خب میشه گفت یه جورایی به نظرم خودم خودشو زیر سوال بردن چون دقیقاً فصل قبل از پخش این انیمه ، انیمه Attack on Titan پخش شده بود و خیلی ها بهش بازخورد بد زده بودن و زیر سوال برده برده بودن نمیگم این انیمه انیمه خوبی نیست نمیگم هم انیمه خوبی هست به نظرم یه انیمه عادی بود که با داشتن شخصیت آنیا بیشتر سر زبون ها افتاد و خیلی زود در موردش قضاوت شد امیدوارم به کسی توهین یا بی احترامی نکرده باشم نظر هر شخصی به نوبه خودش با ارزش هست
he مارس 15, 2023 - 1:25 ق.ظ
“I wanted to create a world… where children won’t cry. That’s why I became a spy.”😬😂
پدرام مارس 15, 2023 - 1:21 ق.ظ
انیمه بسیار زیبا و قشنگیه ، فکر کنم تنها انیمه ای بود که برای تمامی سنین هست اگر دوست داشتید ببینید
Michil مارس 15, 2023 - 1:20 ق.ظ
سلام در کل انیمه خوبی میتوان گفت ولی بالاخره نمیشه گفت که یه انیمه شاهکاره بنظر من انیمه Spy x Family برای این بود که چند لحظه فکرمان از حواشی که در حال وقوع پرت بشه ولی در همین حال از جذابیت هایی که ۲ استدیو بوجود اوردن هم نمیشه چشم پوشی کرد در هر حال منتظر فصل سوم هستیم که بتواند همانند ۲ فصل قلبی خنده را بر روی ما بیاورد
Racoon مارس 15, 2023 - 1:19 ق.ظ
انیمه واقعا جالبی بود یکی از انیمه های خوب امسال بشدت منتظر فصل بعدیشم
مینو مارس 15, 2023 - 1:19 ق.ظ
این انیمه جزو بهترین هاست پس هیچکس نمیتونه ازش بگذره
kaveh مارس 15, 2023 - 1:19 ق.ظ
واقعا انیمه قوی با داستان خاص دمشون گرم واقعا خیلی ترکوندن
لیمو مارس 15, 2023 - 1:19 ق.ظ
انیمه ی خیلی قشنگی بود و ژانر فانتزی و ماجراجویی خیلی باحالی نداره و از شخصیت های کیوتش نگم براتون
محمد مارس 15, 2023 - 1:18 ق.ظ
فکرشم نمیکردم انقد علاقمند شم💘
kaveh مارس 15, 2023 - 1:18 ق.ظ
واقعا انیمه قوی با داستان خاص
Shiva مارس 15, 2023 - 1:18 ق.ظ
شخصیت پردازی داستان گرافیک اوپنینگ اندینگ همه چیش به نظرم فوق العاده بود. جوریه که خسته نمیشید از دیدنش. هر قسمت هم داستان جذابی داره. پیشنهاد میکنم حتما ببینید.
Taraneh مارس 15, 2023 - 1:18 ق.ظ
اگه دنبال انیمه خانوادگی میگردین، اینو پیشنهاد میکنم
مجتبی مارس 15, 2023 - 1:18 ق.ظ
این که هر قسمت داستان مخصوص خودشو داشت و نمیپسندم
ارتین مارس 15, 2023 - 1:18 ق.ظ
من هنوز چهار قسمت اخر فصل دو رو ندیدم پس نظر خاصی ندارم
علی مارس 15, 2023 - 1:17 ق.ظ
تنها انیمه بود که کامل و بدون اسکیپ دیدم حتی اوپنینگ و اندینگم میدیدم عالیه ببنید 😂❤
امین مارس 15, 2023 - 1:17 ق.ظ
واقعا یه خانواده شیرین رو می‌بینید و از دیدنش لذت می‌برید
Onii مارس 15, 2023 - 1:17 ق.ظ
سلام خیلی ممنون بابت محتوای مفیدی که می‌بارید و تلاش می‌کنید
محمد مارس 15, 2023 - 1:17 ق.ظ
پارت یکش واقعا خوب بود
Unhown مارس 15, 2023 - 1:16 ق.ظ
انيمه spy x family خيلي خوب بود ولي يه چيزي كه كم داشت داستان خيلي كم كم جلو ميره و تو دوتا فصل اتفاق خاصي نديدم اگه بهترش كنن عالي تر ميشه
امیرعلی مارس 15, 2023 - 1:16 ق.ظ
انیاااا فورجر. خیلی انیمه خوبیه. حتما ببینینش
Add Comment