نقد و بررسی سریال Star Wars: The Bad Batch جنگ ستارگان: بد بچ

معرفی سریال Star Wars: The Bad Batch

جنگ ستارگان: بد بچ یک مجموعه انیمیشن آمریکایی است که توسط دیو فیلونی برای دیزنی پلاس ساخته شده است. این سریال بخشی از فرانچایز جنگ ستارگان است که به عنوان دنباله ای برای جنگ ستارگان: جنگ های کلونی (2008-2020) عمل می کند. این سریال توسط Lucasfilm Animation تولید می شود و جنیفر کوربت به عنوان نویسنده اصلی و براد راو به عنوان کارگردان ناظر مجموعه هستند. دی بردلی بیکر سرپرستی گویندگان Bad Batch را بر عهده می گیرد، یک جوخه از سربازان نخبه شبیه سازی شده با جهش های ژنتیکی که آنها را قادر می سازد تا در برابر ابتکار عمل کشتار جمعی که امپراتور پالپاتین با حذف بخش عمده Jedi Order، آنها را به وضعیت فراری رسانده، مقاومت کنند .   فصل اول Star Wars: The Bad Batch در 4 مه 2021 پخش شد و با 16 قسمت تا 13 آگوست ادامه داشت. فصل دوم نیز شامل 16 قسمت بود که در 4 ژانویه 2023 پخش شد و در 29 مارس به پایان رسید. فصل سوم و آخر در 21 فوریه 2024 برای اولین بار پخش شده و قرار است تا 1 می به مدت 15 قسمت ادامه یابد. این سریال نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده است.

 


نقدی بر فصل اول سریال جنگ ستارگان: بد بچ

برای من، یکی از جالب ترین دوره های زمانی در تاریخ جنگ ستارگان، زمان بین سقوط جمهوری کهکشانی و ظهور امپراتوری است. کلون ها تا حدودی به عنوان قهرمان در پیش درآمدها به تصویر کشیده می شوند، اما در جنگ های کلون بسیار بیشتر. تصور اینکه چگونه کلون هایی که ما می شناختیم و دوستشان داشتیم می توانستند دوستان جدی خود شریک زندگی قرار دهند، دشوار بود. خب، البته خوشبختانه، با انیمیشن The Bad Batch، دیگر لازم نیست به موضوعات ناجور فکر کنیم. این نمایش به دنبال نیروی به ظاهر معیوب کلون فورس 99 بلافاصله در سقوط جمهوری است. خدمه تقریباً شبیه یک تیم ابرقهرمانی هستند که هر کدام دارای توانایی های متمایز هستند. خود فصل اول سریال Star Wars: The Bad Batch با یک نمایش عالی 70 دقیقه ای آغاز می شود و در حالی که انرژی و تأثیر هر قسمت کمی متفاوت است، به من کمک می کند که از طرفداران اپیزودهای متمرکز «جستجوی جانبی» باشم. سبک انیمیشن نیز نسبت به سریال تلویزیونی اصلی CLONE WARS بسیار پیشرفت کرده است و نیز از نظر لحن و بصری نمایشی تیره تر از مدل قبلی خود است.

 


نقدی بر فصل دوم سریال انیمیشن ‏Star Wars: The Bad Batch

من به چهارده قسمت اول را دیده ام و اطمینان می دهم که طرفداران فرانچایز از آنچه در فصل جدید ارائه می ‏شود راضی خواهند بود. شخصیت های جدید و جالبی برای همراهی با برخی از افراد محبوب  قدیمی و بازگشت ‏یک مهمان ویژه از ‏The Clone Wars‏ وجود دارد که جذابیت بیشتری را به ترکیب پیچیده تر آن اضافه می ‏کند. فصل جدید گروهی را در تلاش برای یافتن جایگاه خود در یک کهکشان در حال تغییر می یابد، زیرا ‏امپراتوری بر کلونی های بیشتر و بیشتری کنترل می کند و سرنوشت کلون هایی که به جمهوری خدمت می ‏کردند مبهم می شود، زیرا امپراتوری به دنبال جایگزینی آنها با یک ارتش جدید است.‏ یکی از سناتورها که برای حقوق کلون ها می جنگد درگیر یک بازی مرگبار و پیچیده می شود و وقتی متوجه می ‏شود که امپراتوری پشت نابودی کامینو در فینال فصل 1 بوده است و خطرات حتی بزرگتری برای ‏Crosshair‏ ‏به وجود می آید که وفاداری را به چالش می کشد. در طول مسیر، اپیزودهای مستقلی وجود دارند که در ابتدا ‏به نظر نمی رسد خط داستانی را پیش ببرند، اما انگار در حال کاشت رشته هایی هستند که ممکن است در ‏تاریخ بعدی دوباره مورد بازبینی قرار گیرند.‏

 


پیش درآمدی بر فصل سوم سریال جنگ ستارگان: بد بچ

هیاهوی رسانه های اجتماعی پیرامون فصل سوم Star Wars: The Bad Batch پر از هیجان است و خبر از یک سریال تلویزیونیِ بالغ شده و سرشار از ارتباطات با حماسه گسترده تر جنگ ستارگان می دهد. این آخرین قسمت است که به عنوان جانشین معنوی جنگ ستارگان: جنگ های کلونی قرار گرفته است و به بررسی سوء استفاده های نیروی کلون 99 می پردازد، گروهی از کلون های جهش یافته که در تاریکی پرآشوب تحت حاکمیت امپراتوری حرکت می کنند.

نقدهای اولیه منتقدانی که صاحب امتیاز پیش نمایش هشت قسمت اول بودند، بسیار مثبت هستند، که نشان دهنده پیروزی لوکاس فیلم در ساختن روایتی جذاب است که عمیقاً با طرفداران همراه می شود. بافندگی ماهرانه داستان این مجموعه از رشته های داستانی پیچیده و ادغام یکپارچه آن با داستان گسترده تر جنگ ستارگان تحسین برانگیز شده و برخی آن را به عنوان یکی از نزدیک ترین قسمت های سال های اخیر به دوران شکوه جنگ ستارگان می دانند. قابل ذکر است، جردن مزون از سینلینکس، که در ابتدا نسبت به The Bad Batch شک داشته، اکنون آن را ستایش می کند و آن را مجموعه انیمیشنی مورد علاقه خود در جنگ ستارگان اعلام می کند، که گواهی بر توانایی این سریال در مجذوب کردن باهوش ترین بینندگان است. علاوه بر این، فقدان نظرات منفی در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که The Bad Batch آماده است تا پایان رضایت بخشی را ارائه کند که شایسته نسخه های قبلی خود است. این نقد و بررسی های درخشان ادعا می کنند که انیمیشن لوکاس فیلم تمام مراحل را برای فصل آخر The Bad Batch کنار گذاشته است. منتقدان با تکیه بر قالب اپیزودیک فصل های قبل، روایتی تاریک تر و از لحاظ موضوعی غنی تر را به نمایش می گذارند که با ریسک های بالاتر، ارتباطات پیچیده و حتی عناصر خیانت مشخص شده است؛ تغییری امیدوار کننده که نویدبخش ظهور فصل آینده است.

 


تریلر فصل سوم سریال Star Wars: The Bad Batch، نوید بخش فصلی رویایی

برای مخاطبان عمومی، تریلر فصل 3 نمایی وسوسه انگیز از سکانس های اکشن و جلوه های بصری خیره کننده سریال Star Wars: The Bad Batch، همراه با چشم انداز جذاب فیلم های کوتاه غیرمنتظره را ارائه می دهد. با انتظار رسیدن به اوج داستان، طرفداران می توانند مطمئن باشند که آواز قوی گروه Bad Batch وعده می دهد که چیزی جز صفت تماشایی را نخواهد داشت.

علاقمندان می توانند جهت دانلود تمام فصل های سریال Star Wars: The Bad Batch با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)