نقد و بررسی فیلم Strays سگ های ولگرد

توسط Alireza

معرفی فیلم Strays ولگردها

باید اعتراف کنم، درست از همین بالا: می دانم که قرار نیست خیلی به فیلم ولگردها گیر بدهم. همیشه به این  فکر کرده ام که اگر سگ ها بتوانند با ما صحبت کنند چه صدایی خواهند داشت. (مطمئناً من تنها کسی نیستم که چنین ایده های دیوانه کننده ای به ذهنم خطور می کند) بنابراین چشم اندازِ یک کمدی با درجه سنی R که در آن جیمی فاکس صدای یک سگ بوستون تریر هوشمند خیابانی به نام باگ را ارائه می کند و تا دلتان بخواهد از حرف های ک دار استفاده می کند و مزه ی فراوانی می ریزد و با خوردن قارچ وارد فاز فضایی می شود و به نیمکت های دور انداخته شده ور می رود، برای من هیجان انگیز است. فیلم ولگردها تقریباً به عنوان یک فیلم، یک شوخی جلف محسوب می شود. یک کمدی و دلگرمی جلف و چیپ در پایان تابستان. اما این شوخی ‏راه های کافی برای اجرای کاملاً محسوس خود پیدا می کند تا سرحال و لذت بخش باقی بماند. شیوه ای که این فیلم با آن، داستان های دل انگیز ماجراجویی سگ ها را به تصویر می کشد، اغلب به طرز خنده داری از بقیه فیلم ها و کارتون ها الهام گرفته شده است اما شیمی بسیار خوبی بین صداپیشگان وجود دارد، به خصوص بین فاکس و ویل فرل. فیلم ولگردها یا سگ های ولگرد، یک فیلم کمدی لایو اکشن پویانمایی آمریکایی به کارگردانی و تهیه کنندگی جاش گرینباوم است. ویل فرل، جیمی فاکس، ویل فورته، رندل پارک و آیلا فیشر در این فیلم بازی می کنند، سینمایی ولگردها در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۳ توسط یونیورسال پیکچرز اکران شد.

 

نقد و بررسی فیلم Strays سگ های ولگرد

بررسی کار کارگردان فیلم ولگردها، جاش گرینباوم

کارگردان، جاش گرینباوم، در فیلم عجیب و غریب Barb and Star Go to Vista Del Mar محصول سال 2021 استعدادش را برای ساخت یک کمدی برون گرا با طنز مرکزی آن نشان داده است. او در فیلم Strays به تعادل مشابهی با متریالی که پرشورتر است، دست می یابد. فیلمنامه دن پررو علاوه بر کوله باری از حرف های رکیک و فحاشی، شامل جوک های تهوع آور و پر از مدفوع (که البته همه آنها کاملاً ناپسند نیستند)، ادا و اصول جلف سگ های خیابانی و برخی از صحنه هایی است که ممکن است برای برخی تکان دهنده باشد. اما این فیلم همچنین اهمیت شناسایی و فرار از روابط سمی، دستیابی به احساس ارزشمند و حمایت از دوستی های عمیق و غیرمنتظره را هم بررسی می کند. به عبارت دیگر، آنچه خوبان و بدان همه دارند این فیلم یک جا دارد. شاید چند باری نیز اشکتان در بیاید.

 

نقد و بررسی فیلم Strays سگ های ولگرد

درآمدی بر خط داستانی فیلم Strays

فیلم ولگردها با یک ریتم شاد و با روایتی از فرل در نقش رجی آغاز می شود، یک سگ تریرِ مرزیِ حیرت انگیز که نمی داند صاحب بدبخت و بدرفتارش (ویل فورته) از او متنفر است و به تلاش برای رهایی از شرِ او ادامه می دهد. و همیشه زیر لب می گوید که امروز بهترین روز برای خلاصی از این سگ است. او به طرزی واضح ما را به یاد خوش بینی مارگو رابی در ابتدای فیلم باربی می اندازد و کاملاً تصادفی، فیلم Strays ساختاری مشابه با فیلم پرفروش گرتا گرویگ دارد: یک شخصیت ایده آل گرا خانه را ترک می کند، به «دنیای واقعی» می رود، دوستانی پیدا می کند و حقایق سختی را پیش از بازگشت می آموزد تا با دانش تازه ای که به دست می آید، امور خود را اصلاح کند. منتها در این مورد، هدف قهرمان داستان به معنای واقعی کلمه گاز گرفتن آلت تناسلی صاحبش است، شکلی خشن تر از آن چیزی که باربی بتواند تصورش را بکند. فرل اساساً نسخه ای از شخصیت خود در فیلم Elf را در اینجا نیز کپی می کند، شور و شوق چشمان درشت  سگ را با کنایه های زشت در هم می آمیزد و صداقت مشخص خود را به نقشی احمقانه می بخشد. باید بگوییم که مثل همیشه، او نقش یک هوسران را بازی می کند.

 

بررسی شخصیت های فیلم ولگرد ها

پس از اینکه صاحبش او را در شهری دور می اندازد، رجی در جستجوی خود از باگِ بددهن کمک می گیرد، که اصرار دارد می خواهد یک ولگرد باشد و با سگ کوچولویی که فکر می کند بزرگ است در جهان گشت و گذار کند. فاکس در نقش باگ، انرژی خارق العاده ای دارد و از بیان هر کلمه ی ناپسند با استفاده از شخصیتش لذت می برد. در طول این سفر، مگی (آیسلا فیشر)، سگ شپردِ استرالیایی، یک بوکِش با استعداد است و یک سگ گریت دین نیز به نام هانتر (راندال پارک) که یک سگ پلیس سابق K-9 بوده و اکنون به عنوان سگ کمکیار درمان برای افراد مسن کار می کند، حضور دارند.

 

قبل از تماشای فیلم Strays متن زیر را بخوانید

اگر قصد تماشای این فیلم را دارید، فحش و ناسزاهای بد و فاجعه آمیزی در راه خواهید داشت که احتمالاً بسیاری از آنها را قبلاً در تریلر دیده اید، اما خوشبختانه شگفتی های زیادِ دیگری هم در انتظار شما خواهد بود. کار جلوه های بصری عمدتاً بدون عیب است و همه سگ ها (و مربیان دیده نشده شان) عملکرد فیزیکی چشمگیری ارائه می دهند. برخی از ویژگی های CGI در حرکات صورت و دهان، به ویژه در مورد دیالوگ های باگ، کمی پرت و ناسازگار هستند.

ممکن است نکات مشمئزکننده و ناخوشایند کمی تکراری شوند، اما فیلم Strays در نهایت با پایان دادن به نتی که حس خوبی دارد، بدون اینکه کلافه کننده باشد، ضعف های خود را جبران می کند. این فیلم شامل برخی از بینش های سرگرم کننده در مورد چگونگی درک سگ ها از جهان است، از آتش بازی گرفته تا برخورد با کارکنان پُست؛ اما در انتهای تماشای فیلم ممکن است فقط شما را وادار کند که کمی فکر به این فکر کنید که چرا آن سگِ پامرانیان نازپرورده با آن ژاکت گران قیمتش در پارک پارس می کرد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Strays با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای بدون سانسور آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید