نقد و بررسی فیلم Summer Camp کمپ تابستانی

توسط Alireza

معرفی فیلم Summer Camp

به همراه دایان کیتون، کتی بیتس و آلفره وودارد در فیلم کمپ تابستانی به سراغ نوستالژی می رویم. این فیلم داستان سه زن یعنی نورا، جینی و مری را روایت می کند که دوستی مادام العمرشان در دوران جوانی در یک اردو و در یک استراحتگاه تابستانی آغاز شد. بیش از 50 سال بعد، جینی یک دیدار مجدد را ترتیب می دهد که این سه نفر را دوباره به خاطرات تابستان های دخترانه خود باز می گرداند. فیلم کمپ تابستانی با داشتن بازیگران ستاره دار و فضای روشن فرصتی برای یادآوری روزهای خوش گذشته، پتانسیل ارائه یک سرگرمی آسان و سرخوشانه را دارد. با این حال، همان طور که بازیگران خانم  پیشرو در فیلم با استعداد هستند، حتی آن ها هم می توانستند کارهای زیادی برای تقویت فیلمنامه ضعیف و کارگردانی ضعیف لندون انجام دهند. از همان سکانس های اول، شخصیت ها فاقد تفاوت های ظریف هستند و داستان به سمت شوخی های بی اهمیت منحرف می شود.

 

نقد و بررسی فیلم Summer Camp کمپ تابستانی

درآمدی بر داستان فیلم کمپ تابستانی

پنجاه سال از زمانی که جینی، نورا و مری برای اولین بار در یک اردو در کمپ پینکل کارولینای شمالی ملاقات کردند، می گذرد. جینی همیشه احساس می کرده که روزهایشان در آنجا بهترین های زندگی اش بوده و او را با دو دوست صمیمی اش پیوند داده است. با گذشت سالها، مشاغل و خانواده ها این سه را در شهرهای مختلف مشغول کرده اند. اما جینی آن تابستان های رویایی یا استحکام پیوند دوران کودکی خود را فراموش نکرده است. او تصمیم می گیرد که زمان آن رسیده است که بخشی از آن جادو را دوباره به دست آورد و اولین گردهمایی کمپ پینکل را سازماندهی می کند. جینی ساده لوحانه با این باور که یک هفته فعالیت های تابستانی آنها را به زمان های ساده تر می برد، نورا و مری را متقاعد می کند که به او بپیوندند. نورا اکنون شرکت خود را به عنوان یک بیوه اداره می کند و خود را مشغول می کند تا از رویارویی با زندگی شخصی خود در تنهایی جلوگیری کند. مری به شغل خود به عنوان یک پرستار اورژانس ادامه می دهد اما در خانه از زندگی با شوهرش رضایت کمتری دارد.

 

نقد و بررسی فیلم Summer Camp کمپ تابستانی

نقد و بررسی فیلم Summer Camp

همانطور که اتحاد دوباره آشکار می شود، حاشیه بر متن غلبه می کند. فعالیت های کمپ برای تحریک نوستالژی، مانند کلاس های تیراندازی با کمان یا سفال گری، فقط به عنوان یک وسیله برای افراد دست و پا چلفتی عمل می کنند. توطئه های رمانتیک در این فیلم، این حس را القا می کنند که با عجله ساخته و پرداخته شده اند. شخصیت های فرعی به عنوان کلیشه های یک بعدی نمایان می شوند. در حالی که درخشش  استعدادهای بازیگران اصلی روشن است، آنها با دیالوگ های کم عمقی سر و کار دارند که استعدادهای آنها را صرفاً برای داستانی قابل پیش بینی که مخاطبان بارها آن را دیده اند، به تصویر کشیده شده است. فیلم کمپ تابستانی با بازیگران لیست A و دستان توانای پشت دوربین، به نظر می رسد که یک لذت تابستانی شیرین باشد. متأسفانه، حتی قدرت ستارگان برای نجات فیلمنامه و دیدگاهی که نمی تواند جذابیت کشف دوباره روزهای بی دغدغه جوانی را در میان دوستان خوب به طور معناداری به تصویر بکشد، کافی نیست. وقتی تیتراژ فیلم پخش می شود، جای تعجب نیست که فیلم تأثیر یا انگیزه ای برای دوباره زنده کردن تجربه بی نظیر خود باقی نمی گذارد.

 

بررسی فنی و سینماتیک فیلم کمپ تابستانی

کارگردانی کاستیل لاندون برای کمپ تابستانی فاقد سرزندگی و چشم انداز تازه ی مورد نیاز برای ارتقای فیلمنامه قابل پیش بینی آن است. از اولین فریم ها، یک هیجان بی خودی آشکار است. تصاویر واکنشی در جایی که شخصیت ها می توانند ارتباط را افزایش دهند، شتابزده عمل می کنند. ویرایش  و ادیت سرسری فیلم، مکالماتی را که برای آشکار شدن طبیعی نیاز به صبر دارند، تسریع می کنند. فیلمبرداری در فضای باز با دوربین کارستن گوپینات تحسین برانگیز و در عین حال پر تشویش است. حومه  ی کمپینگ و جنگل های انبوه برای فضای داخلی نادیده گرفته می شوند. در آنجا، نورپردازی کاربردی و دکور نمی تواند شخصیت یا محیط را به نمایش بگذارد. خوابگاه ها احساس خالی بودن می کنند، هرچند پرجمعیت هستند. در مقابل، بخش تولید فیلم با این بازیگران بر باقی چیز ها برتری دارد. کتی بیتس، آلفره وودارد و یوجین لوی لحظات را سرشار از شوخ طبعی و خرد کهنسالی می کنند. ژست های ظریف آنها ناگفته های زیادی را نشان می دهد. اما این نکات مثبت نیاز به جهت دارند و برای برقراری ارتباط بین لایه های نانوشته، از عمق لازم برخوردار نیستند. بدون فضایی برای کاوش، استعداد آن ها دچار رنگ پریدگی می شود و فیلمنامه قادر به خلق آموزش در اجرا و ارائه مضامین مورد انتظار نیست.

 

بررسی شخصیت ها و بازیگران فیلم Summer Camp

علیرغم تولید ضعیف، اجراها در کمپ تابستانی شایسته تشویق هستند. کتی بیتس، دایان کیتون و آلفره وودارد این دوستان دیرینه را به زندگی پر جنب و جوشی وارد می کنند. رابطه طبیعی آن ها قلب فیلم را به تپش وا می دارد و با تجربه ای که هر بازیگر حتی در کوچک ترین صحنه ها وارد می کند، تقویت می شود. بیتس در هدایت احساسات شجاعانه از طریق شخصیت خود جینی برتری دارد. در پشت دلاوری او، مراقبت واقعی از خانواده نهفته است. او نکات ظریفی را به تصویر می کشد که جینی را فراتر از اردوهای اتوبوسی پرهیاهو و شعارهای الکی ارتقا می دهد. کیتون روح ناآرامی را در نورای نامطمئن دمیده است، او نمی داند که آیا باید به روتین بچسبد یا شادی اش را به خطر بیندازد. ژست های ظریف او، حرف های زیادی برای گفتن دارند، همانطور که وقتی تنهایی طولانی نبوغ درونی او را بیدار می کند. وودارد به مری با اعتقادی آرام، قدرت القا می کند. این سه نفر با هم جزئیات سطحی را به یک مطالعه جذاب در مورد انعطاف پذیری دوستی تبدیل می کنند. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Summer Camp به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید