نقد و بررسی سریال Supacell‏ سوپاسل

معرفی سریال Supacell

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر بفهمید قدرت های فوق العاده ای دارید چه کار خواهید کرد؟ منظور ما آن قدرت های پر زرق و برقی که به شما امکان می دهد پرواز کنید یا از چشمانتان لیزر شلیک کنید، نیست، بلکه توانایی هایی برای کمک به مشکلات روزمره مانند دویدن بسیار سریع برای رسیدن به موقعیت محل کار یا بلند کردن اتوبوس گیر کرده برای نجات مسافران داخل آن است. این موارد، فرضیه سریال Supacell هستند، یک درام جدید بریتانیایی که اکنون در نتفلیکس در حال پخش است. سریال سوپاسل توسط فیلمساز با استعداد راپمن ساخته شده است. سوپاسل محله های جنوبی لندن را در مقیاسی متعادل با وضوح یکسان ارائه می کند. از شهرک های مسکونی گرفته تا مناطق مرسوم تر، همه احساس سرزندگی و تکاپو دارند. در مقایسه با نمایش هایی که فقط بخش های خاصی را به عنوان نمایش در بر می گیرند، این سریال به طور عجیبی با طراوت و واقعی است. نمایش از تنوع درون جوامع تجلیل می کند که اغلب به ادراکات ساده انگارانه محدود می شود.

 

درآمدی بر داستان سریال سوپاسل

داستان در محله های پر جنب و جوش جنوب لندن می گذرد. ما با شخصیت هایی آشنا می شویم که زندگی روزمره شان را را دارند: مایکل یک راننده باربری است که مسئولیت هایش را انجام می دهد. سابرینا به عنوان پرستار سخت کار می کند و آندره یک کلاهبردار سابق است که سعی می کند بهتر از گذشته عمل کند و اینها تا زمانی که اتفاقات عجیبی رخ ندهد، متوجه نمی شوند که با هم ارتباط دارند. مایکل پس از یک تصادف تکان دهنده، کشف شگفت انگیزی در مورد استعدادهای تازه ی در حال ظهور خود می کند. همانطور که اسرار آشکار می شود، می آموزیم که این قدرت ها رویدادهای مجزا نیستند. اما مایکل علاقه ای به تبدیل شدن به یک ابرقهرمان ندارد. او فقط می خواهد به افرادی که به آنها اهمیت می دهد کمک کند. در مواجهه با یک ضرب الاجل، او به دنبال دیگرانی می رود که ممکن است موهبت او را داشته باشند. در طول راه، ما داستان های شخصی آن ها را یاد می گیریم.

 

بررسی شخصیت های سریال Supacell

در قلب سریال Supacell پنج قهرمان دور از ذهن وجود دارند که هر کدام با چالش های خاص خود پیش از ورود قدرت ها، دست و پنجه نرم می کنند. مایکل، یک راننده باربری، مسئولیت هایش را انجام می دهد در حالی که معشوقش، دیون، با مشکلات سلامتی مواجه است. سابرینا به عنوان یک پرستار، از او حمایت می کند، اگرچه زندگی شخصی او پر از استرس است. آندره، تبهکار سابق، علیرغم موانع، تلاش می کند پسرش را به درستی هدایت کند. در همین حال، رادنی تلاش می کند تا در تجارت گل شکست خورده ی خود سرپا بماند و تازر جاه طلب، با رهبری یک باند، برای به دست آوردن قدرت و چیره شدن بر رقبا دست از کار نمی کشد. توانایی های آن ها به روش های تکان دهنده و در عین حال پیش بینی نشده ای ظاهر می شوند. در یک لحظه شاد، چشمان مایکل می درخشد و او فوراً عجیب و غریب می شود اما این همه چیز نیست. او می تواند زمان را منجمد کند و حتی به آینده یا گذشته های جایگزین سفر کند. در جای دیگر، یک عمل ناشناس قدرت ناشناخته آندره را جرقه می زند، در حالی که حرکات دیوانه وار رادنی باد را به دنبال او می کشاند. هر کدام از شخصیت ها تعجب می کنند که چه بلایی سرشان می آید و نمی دانند که تحولات پیرامون خود را به عنوان موهبت یا نفرین ببینند.

 

نقد و بررسی سریال سوپاسل

بیشتر داستان های ابرقهرمانی در شهرهای پر زرق و برق اتفاق می افتد، اما سوپاسل با آن زرق و برق ها متفاوت است. این درام جدید نتفلیکس به طور کامل در میان محله های پر جنب و جوش و متنوع جنوب لندن می گذرد. از خیابان های پرجنب وجوش پکهام گرفته تا زندگی  شبانه و پرهیاهوی بریکستون، این سریال شما را در دنیایی غرق می کند که قبلاً به ندرت به تصویر کشیده شده بود. خالق سریال، رپمن، از تربیت خود در این محله ها به عنوان منبع الهام استفاده کرده و واقعاً آن روی صفحه نمایش نشان می دهد. به جای پس زمینه های شهری عمومی، هر مکانی بسیار معتبر است. صحنه هایی در خارج از مغازه ها و مکان های دیدنی محلی رخ می دهند که تقریباً می توانید با آن همزادپنداری کنید. این به سریال انرژی و حس مکان می دهد و شما را مستقیماً به قلب جامعه می برد. سریال Supacell نوید می دهد که یک برداشت تازه از این ژانر باشد. جایی که بسیاری از نمایش ها بر نبردهای وحشیانه و جلوه های ویژه تمرکز دارند، این درام همه چیز را ثابت نگه می دارد. شخصیت ها فقط می خواهند هر روز این زندگی لعنتی را پشت سر بگذارند، چه با قدرت باشند و چه نباشند. برای طرفداران نمایش های شخصیت محور مانند The Wire که محله های واقع گرایانه را به تصویر می کشد، سریال سوپاسل به نظر می رسد تابستانی سرگرم کننده را ارائه دهد.

 

بررسی مضامین سریال Supacell

نمی توان انکار کرد که سوپاسل به فرضیه ای که بارها و بارها دیده ایم، می پردازد. چندین شخصیت که توانایی های ویژه را کشف می کنند قلمرو جدیدی نیست و ممکن است شباهت هایی با نمایش های گذشته مانند Heroes ببینند، با شخصیت هایی که قدرت انتقال از راه دور، تکثیر یا سفر در زمان را دارند. دنیای مایکل در یک لحظه وارونه می شود. به عنوان راننده ای که تمام زندگی اش به دوست دخترش دیون اختصاص داده شده است، آخرین چیزی که انتظار دارد این است که خودش را با موهبت های خارق العاده بیابد. اما در یک لحظه شاد، ناگهان چشمانش زرد می شود و در یک چشم به هم زدن به جای دیگری منتقل می شود. هرچند باورنکردنی به نظر می رسد، این فقط شروع توانایی هایی است که او کاملاً آن را درک نمی کند. هنگامی که او به طور تصادفی به آینده سفر می کند، چشم انداز تلخی که شاهد آن است، او را به اقدام فوری ترغیب می کند. او نه تنها دیگران را در حال تجلی قدرت می بیند، بلکه زندگی دیون اکنون در خطر است. در مواجهه با از دست دادن کسی که دوستش دارد، مایکل چاره ای جز جستجوی آنها قبل از تمام شدن زمان ندارد. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Supacell‏ به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)