معرفی و دانلود سریال فراطبیعی Supernatural

معرفی و دانلود سریال فراطبیعی Supernatural

سریال سوپرنچرال 15 فصل روی آنت رفته و 327 قسمت دارد و در سال 2020 به تماشای فصل آخر این فرانچایز بزرگ نشستیم. این احساسات متفاوتی را در طرفداران نسبتاً کم و در عین حال پرشور خود به ارمغان می آورد که من خودم را نیز در زمره آنها می دانم. یکی از جذاب ترین جنبه های Supernatural این است که شهرت آن به شبکه و پایگاه هوادارانش محدود می شود: حتی اگر این سریال پرچم دار سریالهای شبکه کابلی The CW بوده باشد، صحبت های خارج از فن بیس زیادی درباره اتفاقات این سریال وجود ندارد. بسیاری از مردم پنج یا شش فصل اول را تماشا کرده اند و سپس از آن دور شده اند. برخی از افراد از 15 سالگی (خود من) شروع به تماشا کردند و اکنون 30 و اندی ساله هستند و تا انتها آن را تماشا کرده اند. چند سال پیش منتقدان شروع به بررسی سریال فراطبیعی کردند، اما در نهایت کار آنها نیز متوقف شد. تنها سریال مقایسه با سوپرنچرال ممکن است سریال پرونده های ایکس باشد، اگرچه بینندگان سریال The X-Files  بسیار بیشتر بود. سریال های سوپرنچرال و خاطرات خون آشام از سریال های آیینی و کالت به شمار می آیند.‏

سریال Supernatural، پانزده سال در اوج

سریال Supernatural برای اولین بار در سال 2005 شروع شد و در سال 2020 به پایان رسید و یکی از معدود سریال هایی است که فاصله بین دنیای رسانه های اجتماعی اولیه و کنونی از آن را پر کرده است. اما این سریال با فراز و نشیب هایش، فصل های بحث برانگیزش، قسمت های برگزیده اش و… هیچ گاه مؤمنان خود را از خود نرانده است. سریال فراطبیعی یک پدیده منحصربه فرد در تلویزیون است، به ویژه به این دلیل که دو ستاره کاریزماتیک آن در هیچ نقطه ای از مسیر درست خارج نشدند و این بدان معناست که جنسن اکلس و جرد پادالکی 20 و 30 سالگی خود را صرف کاوش در همان شخصیت ها کرده اند و اعماق آن را پیدا و به آن نفوذ کرده اند. این تقریباً بی سابقه است، حداقل در سریال ها که اینگونه بوده، بماند که برخی از انیمه ها مثل One Piece و Detective Conan با همان صدا پیشه ها، همچنان با قدرت بعد از 20 و چند سالگی هم پرطرفدار هستند.

پیش درآمدی بر داستان سریال Supernatural‏ سوپرنچرال

هدف از این مقاله، ترغیب فانتزی بازهایی که سریال فراطبیعی را تماشا نکرده اند، برای دانلود سوپرنچرال و تماشای این سریال است، پس باید به 18 سال پیش یعنی سال 2005 برگردیم؛ فصل اول با بازگشت به ۲۰ سال قبل از آن و نمایش حمله یک شیطان به مری وینچستر، مادر سم (جرد پادالکی) و دین وینچستر (جنسن اکلس) و کشته شدن او آغاز می شود. و حالا در سال 2005، پس از ۲۰ سال، پدرشان که از زمان مرگ همسرش به شکار موجودات شرور فراطبیعی مشغول شده، حین یک شکار گم شده است. دین از سم کمک می خواهد ولی سم به علت مشکلاتی که با پدرش دارد، نسبت به رفتن با دین بی میل است. سرانجام سم برای کمک موافقت می کند و برادرها رهسپار ماجرایی فراطبیعی می شوند. زمانی که به دنبال پدرشان می گشتند، جسیکا (آدریان پالیکی)، دوست دختر سم، طی حادثه ای ماوراطبیعی، مشابه حادثه ای که برای مادرشان اتفاق افتاد، کشته می شود. سم به خاطر ناتوانی در محافظت از او احساس گناه می کند؛ در نتیجه از دانشگاه رفتن منصرف می شود تا چیزی که دوست دخترش را کشته است را شکار کند.در حین جستجو برای موجودی که جسیکا و مادرشان را کشته است، سم و دین به دنبال پدرشان می گردند و از طریق جنگ با شیطان های ماوراطبیعی به دیگران کمک می کنند. آن ها به همه جای آمریکا سفر می کنند و به تدریج شواهدی را می یابند، که باعث پیداشدن پدرشان می شود. پس از پیدا کردن پدرشان، او به سم و دین می گوید که متوجه شده موجودی که آن ها به دنبالش هستند، شیطانی به نام ازازل است که به دنبال هفت تیری مرموز می گردد، به نام کلت پاترسون که قادر به کشتن هرچیزی است.

مروری بر نقد و بررسی ها در مورد سریال Supernatural‏

در طول فصل اول، سریال عموماً مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، اما با پیشرفت سریال و فصل‌های بعدی که بازخوردهای کلی مثبت منتقدان را دریافت کردند، استقبال منتقدان بیشتر شد.

فصل اول بر اساس 22 بررسی، امتیاز متاکریتیک 59 از 100 را دریافت کرد که نشان‌دهنده «بررسی‌های مختلط یا متوسط» است. وب‌سایت جمع‌آوری نقد و بررسی Rotten Tomatoes، امتیاز تأیید ۸۷ درصدی را برای فصل اول، با میانگین امتیاز ۷.۳۲ از ۱۰ بر اساس ۳۱ بررسی گزارش کرده است. اجماع این وب‌سایت می‌گوید: «علی‌رغم برخی دیالوگ‌های بسیار شیک و عناصر موضوعی آشنا، برادران شکارچی و انتقام جوی سوپرنچرال موفق می‌شوند ترس‌های مشروعی را ایجاد کنند.» تانر استرانسکی از Entertainment Weekly به فصل اول نمره B داد و گفت که سریال به عنوان قسمت‌های ماندگار هفتگی از یک مجموعه فیلم ترسناک آغاز می شود. جف سویندول از مجله هیولاها و منتقدان، فصل اول را به دلیل محتوای وحشتناک و شیمی برادرانه حاکم بین دو ستاره‌اش واقعاً دوست داشته است. او همچنین خاطرنشان کرد که فصل با یک کلیف هنگر به پایان می رسد. او گفته که از فصل دوم نیز لذت برده و اشاره کرده “هنوز به لطف شیمی برادرانه بین Padalecki و Ackles سریال فراطبیعی روی غلتک است.

خودارجاعی در سریال سوپرنچرال

در سال 2012، Entertainment Weekly این سریال را در رتبه 19 در بین بهترین سریال های تلویزیونی کالت در 25 سال گذشته قرار داد و گفت: فرانچایز Supernatural با یک فرض کاملاً ساده شروع شد؛ آدم های کله خراب چیزهای ترسناک را می کشتند، اما این روال باقی نماند. شخصیت‌ها به معنای واقعی کلمه به جهنم پاگذاشته بوداند و در طول مسیر، به چه ها که دست و پنجه نرم نکرده اند. با این حال، سریال سوپرنچرال، اپیزودهایی را به تمسخر جنبه های احمقانه و مورددار خود اختصاص داده است تا هواداران بیش از حد منتقد خودش را ارضا کند. این رویکرد خودارجاعی به بینندگان دیرینه پاداش داده است و به ایجاد جامعه ای بسیار پرشور که تقریباً ترسناک است، کمک کرده است.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل