نقد و بررسی انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online

نقد و بررسی انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online

اقبال انبوه عمومی Sword Art Online غیرقابل انکاره، حتی اگر بحث های زیادی در مورد کیفیت یا عدم وجود کیفیت وجود داشته باشه. اما، ما نیمه پر لیوان رو نگاه می کنیم و به جای اونکه روی نواقص تمرکز کنیم، انیمه SAO رو به عنوان یه مجموعه خوب برای کسایی که تازه وارد دنیای انیمه می شن معرفی می کنیم.

داستان در دنیای حقیقت مجازی با تعداد کاربر بالا یا MMORPG اتفاق میفته که توش شخصیت های زیادی به دام افتادن و نابودیشون در بازی باعث وقوع همون سرنوشت در دنیای واقعی می شه. محبوبیت نمایش هایی با ترکیب حس مرگ و مفهوم این نوع بازی ها، انیمه Sword Art Online رو تو سال 2012 به انیمه ای باب تماشا تبدیل کرد. SAO‏ ‏پیش فرض جالبی داره و در جذب مخاطب بسیار عالی عمل می کنه.

ساختار حقیقت مجازی انیمه Sword Art Online

مجموعه لایت ناول SAO چندین دنیای واقعیت مجازی رو در بر می گیره که با بازی Sword Art Online  شروع می شه که در دنیایی به نام Aincrad اتفاق می افته. هر جهان بر روی یه موتور بازی به نام World Seed ساخته شده، که در ابتدا به طور خاص برای SAO توسط آکیهیکو کایابا توسعه داده شدن، اما بعداً برای Alfheim Online (ALO) کپی شدن، و بعداً به Kirito سپرده شد، کسی که با نیت موفقیت آمیز احیای صنعت واقعیت مجازی اون رو به صورت آنلاین به بیرون درز داد. جهان سومی که به نام Gun Gale Online (GGO) شناخته می شود در آرک سوم ظاهر می شه و به جای RPG به عنوان یه بازی FPS (اول شخص) تغییر پیدا کرده. این با استفاده از World Seed توسط یه شرکت آمریکایی ساخته شده. جهان چهارم در آرک چهارم به نام جهان Underworld (UW) ظاهر می شه. خود جهان با استفاده از World Seed به عنوان پایه ایجاد شده، اما به دلیل استفاده از منابع قدرتمند دولتی برای حفظش، به اندازه دنیای حقیقی واقع بینانه ست.

پیش درآمدی بر داستان Sword Art Online

از زمان انتشار NerveGear نوآورانه، به گیمرهای سراسر جهان این فرصت داده شده تا یه واقعیت مجازی کاملا فراگیر رو تجربه کنن. Sword Art Online (SAO)، یکی از جدیدترین بازی های کنسول، دروازه ای رو به دنیای شگفت انگیز Aincrad ارائه می کنه، چشم اندازی زنده و قرون وسطایی که در اون کاربرا می تونن هر کاری رو در حد تصوراتشون انجام بدن. با این حال، زمانی که خالق SAO هزاران بازیکن رو داخل بازی به دام میندازن، این فانتزی به سرعت تبدیل به یه کابوس بی رحمانه می شه. عملکرد log-out از بازی حذف شده و تنها روش فرار شامل شکست دادن تمام صد سطح دشوار Aincrad ـه. با اضافه شدن به مبارزه، هر مرگ درون بازی تو دنیای واقعی حقیقی میشه و به زندگی بازیکن پایان می ده.

در حالی که Kirito به اندازه کافی خوش شانس بوده که یه آزمایشگر بتا برای بازی باشه، به سرعت متوجه می شه که علیرغم مزایاش، نمی تونه به تنهایی بر چالش های SAO غلبه کنه. کیریتو با تیم Asuna Yuuki و سایر بازیکنای با استعداد، تلاش می کنه تا با چالش های به ظاهر غیرقابل عبور روبرو شه. اما با وجود رئیس های دشوار و فرقه های تاریک تهدیدآمیز که مانع پیشرفتش شدن، کیریتو متوجه می شه که حرف زدن در مورد چنین مأموریت هایی خیلی آسون تر از انجام اوناست.

معرفی فصل های انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online

فصل 25 قسمتی اول انیمه Sword Art Online توسط Aniplex و Genco تهیه شده و توسط استودیو A-1 Pictures به کارگردانی Tomohiko Ito ساخته شده و زمستون سال 2012 پخش شده؛ فصل اول انیمه از چهار رمان اول و قسمت هایی از جلد هشتم اقتباس شده.

یه قسمت ویژه 1 ساعت و 40 دقیقه ای ، با عنوان Sword Art Online Extra Edition، در 31 دسامبر 2013 پخش شد. این قسمت ویژه مجموعه انیمیشنی که قبلاً پخش شده بود رو خلاصه کرده بود و شامل چند صحنه جدید بود.

در پایان اون قسمت ویژه، یه سریال انیمیشنی دیگه با عنوان Sword Art Online II به عنوان فصل دوم تأیید شد که تابستون 2014 برای اولین بار پخش شد. 14 قسمت اول فصل دوم، اقتباسی از جلدهای پنجم و ششم لایت ناول بودن که آرک گلوله فانتوم رو پوشش می دادن. قسمت های 15 تا 17 آرک کالیبور از جلد 8 رمان رو پوشش می دادن و قسمت های 18 تا 24 جلد 7 لایت ناول، یعنی آرک The Mother’s Rosario  رو پوشش دادن.

یه انیمه اسپین آف با عنوان ‏Sword Art Online Alternative Gun Gale Online‏ با 12 قسمت ‏و فصل سوم Sword Art Online، با عنوان Sword Art Online: Alicization با 24 قسمت و در سال 2018 به نمایش در اومدن. قرار بود فصل سوم در چهار دوره از جلد نهم رمان، Alicization Beginning، تا جلد هجدهم، Alicization Lasting اقتباس بشه. با این حال، قسمت 24 در 30 مارس 2019 (تکمیل جلد چهاردهم رمان، Alicization Uniting) به پایان رسید و در 12 اکتبر 2019 با یه فصل 12 قسمتی دیگه با عنوان Sword Art Online: Alicization – War of Underworld ادامه پیدا کرد و بعد از اون فصل 11 قسمتی Sword Art Online: Alicization – War of Underworld 2 پخش شد.

این انیمه دو تا فیلم سینمایی هم داره که  Ordinal Scale در سال 2017 و سینمایی Progressive Movie – Hoshi Naki Yoru no Aria در سال 2021 پخش شدن.

 

انیمه ای که نباید تماشاش رو از دست بدین

انیمه SAO یا هنر شمشیرزنی آنلاین، این پیشنهاد گسترده و جذاب، ما رو در طول مسیر راه اندازی یه بازی نقش آفرینی آنلاین عظیم در واقعیت ‏مجازی چندین نفره در آینده ای نزدیک می بره. در طول راه اندازی این سیستم بازی با فناوری پیشرفته، 10000 ‏بازیکن داخلش گیر افتادن و باید با پایان دادن به بازی راه خودشون رو برای خروج از اون باز کنن. این انیمه ‏دارای یه انیمیشن فوق العاده و فهرست عظیمی از شخصیت هاست که باید به همه شون اهمیت بدین.‏

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان