نقد و بررسی سریال کره ای Taxi Driver راننده تاکسی

معرفی سریال Taxi Driver

سریال کره ای راننده تاکسی سریالی پرمخاطب در ژانر اکشن و جنایی ساخت کشور کره است که در سال 2021 برای اولین بار به نمایش در آمد. این سریال 32 قسمت در 2 فصل جداگانه دارد که زمان هر قسمت 70 دقیقه می‌باشد.

 

خلاصه‌ی سریال کره ای راننده تاکسی

دو گی فردی آموزش دیده در آکادمی نیروی دریایی است که پس از فارغ التحصیل شدن مقام UDT (تیم تخریب زیر آب) را کسب می‌کند. او صادقانه‌تر از هر کس دیگری به عنوان یک افسر در نیروهای ویژه زندگی کرده است اما حادثه‌ای موجب تغییر زندگی او به طرز ناخوشایندی می‌شود. مادر دو گی توسط یک قاتل زنجیره‌ای کشته می‌شود و دو گی پس از این اتفاق روزها و شب‌های خود را در رنج و عذاب و سختی سپری می‌کند. در حالی که او احساس می‌کند مورد ظلم و شکست قرار گرفته است با جانگ سونگ چول ملاقات می کند. رییس یک شرکت تاکسیرانی به نام خدمات تاکسیرانی رنگین کمان.

جانگ سونگ چول دو گی را به کار در شرکت خود دعوت می‌کند. او دو گی را اتفاقی برای استخدام پیدا نکرده است بلکه مهارت‌های دو گی که در آکادمی نیروی دریایی کسب کرده بود او را برای کار در این شرکت مناسب می‌ساخت. شرکت تاکسیرانی رنگین کمان یک شرکت معمولی حمل و نقل نیست. درواقع این موضوع یک پوشش برای کار اصلی این شرکت است،گرفتن انتقام! شرکت تاکسیرانی رنگین کمان یک سازمان مخفی جنایی است که انتقام افرادی را که قانون در گرفتن حق آنان ناتوان بوده را از مجرمان می‌گیرد. دو گی در این شرکت تبدیل به یک راننده (کارمند) محبوب برای مشتریان می‌شود. مهارت‌های او در کنار احساسات و خشمی که از قتل مادرش در وجودش مانده او را تبدیل به فردی با بهترین ویژگی‌ها برای گرفتن انتقامی سخت و دردناک از افراد کرده است.

در این بین ها نا دادستانی است که درباره کار اصلی این شرکت تحقیق می‌کند تا از کار اصلی آن‌‌ها سر در بیاورد. او از کار غیرقانونی که این شرکت انجام می‌دهد عصبانی می‌شود ولی با مشاهده حل پرونده‌هایی که دولت و قانون نمی‌تواند آن‌ها حل کند در کار خود سردرگم می‌شود. بین کسانی که معتقدند انتقام مظهر عدالت واقعی است و کسانی که به دنبال قانون شکنان هستند، دو گی به دنبال معنای واقعی عدالت است.

 

درباره سریال کره ای Taxi Driver

راننده تاکسی سریالی ساخت کشور کره می‌باشد که توسط پارک جون وو کارگردانی شده است. لی جهون، کیم اوی سونگ، پیو ی جین، جانگ هیوک جین، باه یو رام بازیگران فصل اول و شین جائه ها بازیگر اضافه شده در فصل دوم این سریال است. فصل دوم این سریال بر أساس یک رمان اینترنتی به نام The Deluxe Taxi اثر کارلوس و لی جائه جین ساخته شده است. داستان این سریال از جنایات فجیع رخ داده در کره الهام گرفته شده است. داستانی بر أساس اتفاقات واقعی و بازیگران با تجربه و محبوب، این سریال را به بهترین سریال جنایی در میان عناوین سینمای جهان در زمان خود تبدیل کرده بود. قسمت آخر فصل اول این سریال بالاترین امتیاز را در تاریخ شبکه SBS کسب کرد و قسمت آخر فصل دوم این سریال رکورد فصل اول را نیز زد و در بالاترین امتیاز قرار گرفت. همچنین از سال 2021 تا کنون این سریال جز بهترین مینی سریال‌ها با بالاترین امتیازات در میان مینی سریال‌های پخش شده  بوده است. در 16 آوریل 2023 خبر ساخت فصل سوم این سریال تایید شد و هم اکنون بینندگان و طرفداران این سریال کره ای منتظر پخش فصل سوم این سریال جذاب هستند.

 

نظرات بینندگان و منتقدین درباره سریال کره ای راننده تاکسی

این مینی سریال با درخشش خود توانسته است امتیاز 8/10 را در سایت IMDB کسب کند. همچنین امتیاز 8.8/10 در سایت MyDramalist و 93/100 در سایت AsianWiki برای این سریال ثبت شده است.

این سریال تا کنون جوایز بسیاری کسب کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود. در جشنواره بین‌المللی درام سئول جایزه Outstanding Hallyu Drama در سال 2021. در جشنواره درام SBS جایزه بهترین بازیگر زن و مرد مینی سریال، Scene Stealer، بهترین بازیگر تازه کار و بهترین تیم پشتیبانی در سال 2021 و Grand Prize (Daesang)، بهترین بازیگر زن و مرد مینی سریال، بهترین تیم پشتیبانی، بهترین درام Netizen، Scene Stealer Award و بهترین بازیگر جوان در سال 2023. در مجموع 16 جایزه به بازیگران و عوامل اجرایی این سریال تا کنون داده شده است.

 

کلام آخر

سریال Taxi Driver سریالی در  ژانر جنایی، اکشن و هیجانی است که تا کنون 2 فصل 16 قسمتی از آن منتشر شده است. اگر به سریال‌های اکشن و جنایی علاقه دارید بی تردید این سریال برای شما مناسب خواهد بود و تماشای آن رضایت شما را به همراه خواهد داشت. سریالی برای تماشا همراه با دوستان و خانواده که بتواند لحظات جذابی را برای شما به وجود آورد و موجب برانگیختن حس هیجان در شما شود.

برای دانلود سریال کره‌ ای Taxi Driver به همراه زیرنویس فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه‌ لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)