نقد و بررسی انیمه Tensei Kizoku Kantei Skill de Nariagaru به عنوان یه اشراف‌زاده تناسخ شدم

As a Reincarnated Aristocrat, I'll Use My Appraisal Skill to Rise in the World

توسط ErfaNEP

سیر و پیدایش انیمه Tensei Kizoku, Kantei Skill de Nariagaru

«به عنوان یک اشراف زاده تناسخ یافته، از مهارت ارزشیابی ام استفاده می کنم تا در دنیا بالا بروم» یک سری رمان ژاپنی نوشته میرایجین ای (Miraijin A) است. این سری در ابتدا در وبسایت انتشار رمان آنلاین کاربر محور شوستسوکا نی نارو (Shosetsuka ni Naro) آغاز شد و بعد ها در جولای سال 2020 توسط کودانشا تحت حق نشر کودانشا رانبویشان (Kodansha Ranboe) با تصویرگری جیمی (Jimmy) در قالب یک مانگا منتشر شد. تا آوریل 2024، شش جلد از آن موجود شده است. در مارس 2022 کودانشا یو اس ای (Kodansha USA) اعلام کرد که قرار است سری رمان به زبان انگلیسی نیز در دسترس قرار گیرد. در ژوئن 2020 یک نسخه مانگا به تصویرگری ناتسومی اینوه (Natsumi Inue) انتشار خود را در وبسایت جیب مجله (Magazine Pocket) شروع کرد. تا مارس 2024 بخش های مجزای مانگا در چهارده جلد تانکوبون جمع آوری شدند. ساخت یک نسخه سریال تلوزیونی نیز 9 مه 2023 علنی شد که این انیمه به تولید استودیو مادر (Studio Mother) و کارگردانی تاکائو کاتو (Takao Kato) بود. این سریال 7 آوریل 2024 در بلوک برنامه نویسی تازه احداث آگارو انیمه (Agaru Anime) روی آنتن تمام شبکه های مرتبط به JNN رفت. آهنگ تیتراژ آغازین «روز های آبی» (Blue Days) به اجرای ترو (True) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «بالاخره» (Finally) اثر کانا هازاوا (Kana Hazawa) می باشد.

 

نقد و بررسی انیمه Tensei Kizoku Kantei Skill de Nariagaru به عنوان یه اشراف‌زاده تناسخ شدم

چکیده داستان انیمه Tensei Kizoku, Kantei Skill de Nariagaru

پس از آن که کارمند اداری سی و پنج ساله از شدت زیاده کاری می میرد، به عنوان یک بچه در امپراطوری سومرفورس (The Somerforth Empire)، یک کشور در یک دنیای عجیب بیدار می شود. نام او اکنون آرس لوونت (Ars Louvent) است و به لطف پدر و مادر اشراف زاده اش، هیچ چیز کم و کسر ندارد. و البته، یک مهارت تقلبی خاص خودش به او داده شده است که هیچ کس دیگری ندارد: وقتی به کسی نگاه می کند، می تواند ارقام وضعیت و مهارت آن ها را درست مثل یک بازی ویدیویی ببیند. حتی استعداد هایی که تا آن لحظه برای همه ناشناس مانده بوده اند نیز از او مخفی نیستند. اما جایگاه او در خانه جدید با سرعت زیادی در حال به خطر افتادن است. عدم مدیریت صحیح و فساد به نزدیک شدن یک انقلاب دامن می زنند و بدین ترتیب زندگی آرام آرس را با تهدید رو به رو می کنند. پس او تصمیم می گیرد تا برای تضمین امنیت خود اقداماتی را در پیش بگیرد. با استفاده از توانایی اش، او به دنبال افرادی که معمولا دست کم گرفته می شوند اما ارقام وضعیت بالایی دارند می رود. پس در سنی پایین او ریتز میوزز (Rietz Muses)، شخصی از مردم ستم دیده مارکا (Marca) را پیدا می کند که ارقامش نشان می دهند در آینده مرد جنگی محشری خواهد شد. این تازه آغاز نبردی است که نه تنها قلمرو او، بلکه کل کشور را تغییر خواهد داد.

 

نقد و بررسی انیمه Tensei Kizoku Kantei Skill de Nariagaru به عنوان یه اشراف‌زاده تناسخ شدم

دیدگاه مخاطب

کاربری در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «از منحصر به فرد ترین ایسکای هایی است که تا به حال دیده ام. فقط تغییر قدرت شخصیت اصلی یا یک تغییر نصفه کاره در دنیاپردازی در آن مطرح نیست، بلکه یک نگاه کاملا متفاوت به چگونگی پردازش به داستان ایسکای فانتزی است. شخصیت اصلی از هیچ جهت خاصی در هیچ یک از توانایی های نبرد قدرت بیشتری از کسی نداشته و به جایش قدرت دیدن ضعف ها و قدرت ها و ضعف های بقیه را در دست دارد و حالا باید سر در بیارد که روابط خوبی با آن ها برقرار کند یا بد. این ایده بسیار ایده جالب و سرگرم کننده ای است. این متقاعد کردن ها به جای نبرد، تمرکز بیشتری روی بازی های ذهنی، روانشناسی، و سیاست می گذارد.

این هایی که لیست کردم به اضافه شخصیت پردازی و کارگردانی، نقاط قوت این انیمه هستند».«بیایید قبل از هر چیز کاستی های Tensei Kizoku, Kantei Skill de Nariagaru را از سر راه برداریم. اول از همه این که کیفیت تولیدش برای استاندارد ایسکای بسیار متوسط است. آنقدر بد نیست که وسط انیمه به خودتان بیایید و بگویید این دیگر چیست، به قدری خوب هست که داستان را حمایت کند. به این بخش 7 از ده می دهم. خب، برسیم به شخصیت ها. شخصیت های این انیمه خیــلی خوب هستند. همانطور که از قضیه داستان مشخص است، راجع به داشتن انسان های درست در کنار آدم و داشتن مکالمات درست است؛ پس البته که باید برای این کار شخصیت های خوبی داشت تا بتوانند از پس این مسائل بر بیایند. تمام شخصیت هایی که اسمشان مطرح می شوند به خوبی نوشته شده اند و تک بعدی نیستند.

بیشتر شخصیت های جانبی و شخصیت های منفی کوچک مقداری ساده هستند، اما خب زمان کمی را هم در صحنه ظاهر می شوند. پس در کل بسیار خوب است و به آن 9 از ده می دهم. مورد بعدی کارگردانی است. حتی با وجود کیفیت متوسط تولید که با بودجه انیمه متناسب بود، کارگردانی اش می درخشد و کاری می کند که انیمه، شخصیت ها و داستان را به معنی واقعی کلمه احساس کنید. آدم را بسیار یاد «فریِرن، آخرین وداع با رفتگان» (Sōsō no Furīren) می اندازد که کارگردانی اش روی سفر، موسیقی دل انگیز و مناظر، زندگی مردم سرزمین و گفتگو های قدرتمند تمرکز می کند تا بیشترین احساسات را برانگیزد و بسیار متاثرکننده است. به این بخش 10 از ده می دهم.

سرعت سیر داستانی اش هم بی نقص است! آهسته است طوری که کسل کننده نیست و مفید هم پیش می رود. 9 از ده. آخرین بخش جنبه روانشناختی قضیه است. حتی با دیدن سه قسمت اول هم به شما ثابت می شود که این انیمه قادر است صحبت های خوب و واقع بینانه، بازی های ذهن و نویسندگی خوب ارائه دهد. شخصیت اصلی در این انیمه وضعیت آسانی ندارد. حتی با وجود مهارت ارزشیابی اش، باز احتیاج دارد با آن ها صحبت کند و بیشتر شخصیت ها شرایط خودشان را دارند و به سادگی جلب و راضی نمی شوند؛ پس او مجبور است یاد بگیرد که خودش را با شرایط سازگار کند و درک کردن بهتر مردم را بیاموزد. 10 از ده. جمع بندی این می شود که اگر انیمه های سفری با رشد شخصیت، و حس خوب که طبیعت انسان چه خوب چه بد و واقعیتش را نشان می دهند را دوست دارید این انیمه بسیار بسیار برای شما خوب خواهد بود.»  اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Tensei Kizoku, Kantei Skill de Nariagaru به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید