معرفی  انیمه آن زمان که به عنوان اسلایم تناسخ پیدا کردم Tensei shitara Slime Datta Ken

معرفی  انیمه آن زمان که به عنوان اسلایم تناسخ پیدا کردم Tensei shitara Slime Datta Ken

زندگی می تونه خشن باشه و من مطمئن هستم که اکثر ما به نوعی اینطوری فکر می کنیم. هر فرد معمولی در سنین بزرگسالی با برنامه 5 تا 8 ساعت تو روزهای هفته کار می کنه تا امرار معاش کنه. میکامی ساتورو یه فرد بسیار معمولیه تا زمانی که پس از کشته شدن در یه حمله با چاقو به عنوان یه اسلایم تناسخ پیدا می کنه، درست خوندین ژل اسلایم. هر چقدر هم که غم انگیز به نظر برسه، ممکنه زندگی دومش چندان هم سخت نباشه. به نظرتون زندگی فقط پر از شگفتی نیست؟

پس از اقتباس از یک لایت ناول، انیمه تنسی شیتارا اسلایم داتا کن (آن زمان که به عنوان اسلایم تناسخ پیدا کردم) یکی از معدود انیمه های ایسکایه که دوست داشتم ببینم. در حالی که این نمایش با حقه های فانتزی معمولی همراهه، اما این هم اینطوریش هم کار بی نظیری در سرگرم کردن مخاطب از طریق روایت داستان نقش اصلی ماجرا، داستان های جهان نو و روش داستان سرایی خلاقانه اش انجام می ده. من از این انیمه بیشتر به عنوان یه ایسکای فانتزی یاد می کنم، نمایشی کهیه ژل اسلایم سوپراستار داره.

ایسکای خوب یعنی انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime

آیا ژانر isekai واقعاً می تونه پتانسیل بیشتری از اونچه روی کاغذه، داشته باشه؟ مطمئناً برای برخی از فرنچایزها می تونه و این انیمه یکی از اوناست. ساتورو به عنوان یه اسلایم دوباره متولد شده و نقش اون برای هرچیزی که اطرافش اتفاق میفته، خیلی مهمه. اون با نام مستعار “ریمورو”، جذابیت خودش رو از طریق ویژگی های شخصیتی مختلف جبران می کنه: اون مهربون، شوخ، آروم، طعنه زن، شجاع و غیره و غیره ست. وقتی همه اینا رو با هم جمع کنین، ریمورو می تونه خیلی دوست داشتنی باشه. در قسمت های اولیه نمایش، ما جذابیت ریمورو و توانایی رهبری موجودات ماوراء طبیعی شجاعانه ش رو می بینیم. اون حتی به دوستای جدید خودش با دلسوزی اسم می ده. ریمورو برای خاص بودن در نمایش ساخته شده. این از طریق توانایی های بی شمار اون اثبات می شه. در واقع، این یه اغراق نیست. تو انیمه های ایسکای ساخته شده در دنیای امروز، وجود شخصیت های قدرقدرت، غیرعادی نیست. ولی چیزی که ریمورو رو متمایز می کنه، کاریزمای غیرطبیعی و رفتار انسانی اونه. صحبت های طنز آمیز و حرفای جالبی که اون به دیگران می گه، غالباً جر و بحثاشو خیلی سرگرم کننه می کنه. حتی تو درگیری های جدی، ریمورو زمانی برای شوخی کردن پیدا می کنه و در عین حال به اندازه کافی استراتژیک هست که کارو در بیاره.

نقد و بررسی انیمه Tensei shitara Slime Datta Ken

با این حال، انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime گاهی اوقات می تونه اشک آور باشه. زمینه احساسی با شخصیتی به نام شیزو خودش رو بیشتر نشون می ده. پس از یه نبرد بزرگ با شیطانی به نام Ifrit، ما در مورد گذشته اون باخبر می شیم و ریمورو حتی وصیت اون رو به عهده می گیره. ریمورو با گرفتن شکل اون متوجه می شه که نمی تونه همه رو با وجود قدرتش نجات ده. تو نیمه دوم فصل اول، ریمورو گروهی از کودکان با پتانسیل جادویی رو پیدا می کنه و سعی می کنه اونا رو به عنوان یه الگوی مثبت، رهبری کنه.

حتی به عنوان یه انیمه isekai که با اینطور قهرمان قدرتمندی ساخته شده، شخصیت های دیگه نمایش رو نباید نادیده گرفت. ما در طول ماجراجویی های ریمورو با شخصیت های مختلف و رنگارنگ آشنا می شیم. برخی از قابل توجه ترین اونا شامل متحدای اون مانند شیون، شونا، گوبوتا، بنیمارو، رنگا و بعداً ارباب شیطانی میلیم هستن. از طریق تعاملات شخصیت ریمورو، به راحتی می شه فهمید که جذبه اون، چطوری الهام بخش بقیه‌ست. خیلی از پیروان ریمورو احترام زیادی برای اون قائل هستند و به همین ترتیب، اون هم عمیقاً به اونا اهمیت می ده. حتی میلیم، یه ارباب شیطانی با قدرت های فوق العاده، وقتی که با هم اون اتحاد عجیبو شکل می‌دن، از اون خوشش میاد. البته احترام خواستنی نیست بلکه کسب شدنیه. به لطف توانایی های ریمورو، اون موفق می شه با غیر محتمل ترین نژادها اتحاد برقرار کنه. تحت رهبری ریمورو، اونا حتی برای ساختن یه کشور جدید با متحداشون اقدام می کنن. عنصر اصلی داستان سرایی به روش ریمورو، به نشون دادن اراده اش متکیه. اون این رو با اعمال و گفتار خودش ثابت می کنه. واقعاً، در پایان فصل اول، احساس می کردم که ریمورو رو خیلی بیشتر از اونچه در ابتدا پیش بینی می کردم، درک می کنم.

نقاط ضعف انیمه Tensei shitara Slime Datta Ken

علیرغم عشق من به طنز و کمدی داستان، شخصیت های رنگارنگ و داستان سرایی جالب انیمه، باید به این نکته اشاره کنم که این سریال از مشکلاتی هم رنج می بره. ریمورو هنوز در برابر امیال زمینیش تو دنیای فانتزی هم آسیب پذیره. در واقع، به جرأت می تونم بگم که نویسنده، طراح یا کارگردان، دخترای هیولا رو تا آخرین حد ممکن زیبا و جذاب ساختن. Millim و Shion نمونه های برجسته ای برای طراحی این طور شخصیت ها هستن. فقط کافیه از نزدیک به اونا نگاه کنین. میلیم در لباس تقریباً همیشگیش تقریباً نیمه برهنه ست، در حالی که شیون بیشتر حال و هوای یه خانوم بالغ رو القا می کنه. مثل خیلی از انیمه های ایسکای فانتزی، الف ها توسط مردا پرستیده میشن. این در اوایل نمایش نشون داده می شه که وقتی ریمورو با اونا روبرو می شه، خودش رو در لحظات کوتاهی از شهوت غرق شده می بینه. در حالی که داستان سرایی انیمه بسط و توسعه کافی داره و وزن عاطفی هم داره، سخته که بگیم این انیمه بی نقصه. در واقع، بسیاری از نبردهای ریمورو حتی در برابر قوی ترین دشمناش هم خیلی قابل پیش بینی هستن. در اکثر این مبارزه ها، مطمئناً باید انتظار داشته باشید که ریمورو برنده باشه. در حالی که سریال به برخی از بازیگران نقش مکمل خودش زمان می ده تا بدرخشن، اما کانون توجه اسلایم-کون کوچیک ما قرار می گیره. شاید خیلی بیش از حد…

اثری خوب از استودیو 8bit

بالاخره استودیو 8bit با یه انیمه خوب برگشته. بعد از سال ها اقتباس انیمه های سبک و متوسط مثل Infinite Stratos و Knight’s & Magic، انیمه Tensei shitara Slime Datta Ken می تونه نمونه ای شگفت انگیز از داستان های ایسکای باشه. دنیای جادویی انیمه حاوی محتوای تقریباً پرباریه مثل ملت های مختلفی که توش می بینیم. Tempest برجسته ترین مورده که توسط ریمورو اداره می شه. این کشور که در جنگل جورا واقع شده، نمونه بارز یه کشور هیولاییه که پر از شخصیت های بزرگتر از خود فرم زندگیه. در همین حال، لوکیشن های دیگری مانند پادشاهی بروموند و Dwargon منو به یاد عناصر های فانتزی ژانر isekai میندازه. در حالی که کیفیت بصری می تونه گاهی اوقات کمی کارتونی به نظر برسه، اما پر جنب و جوشه، روشنه و دارای درجه خوبی از آرته. طنز دلپذیرش برای این انیمه خاص مناسبه. طراحی شخصیت ها البته در مورد ریمورو، اربابان شیطانی، متحدان هیولایی اون و شیطان بدنام Veldora Tempest تماشاییه. گاهی اوقات، احساس می کنم نویسنده واقعاً اندیشه اش رو به کار می گیره تا اون ها رو تا جایی که ممکنه به شکل دیگه ای روایت کنه.

شک دارم با خودتون آرزو نکرده باشین که ای کاش زندگی ساده تر بود… با یه نگاه به ماجراجویی ریمورو، اعتراف می کنم که کمی به زندگی اون حسادت می کنم. اون با وجود اینکه شخصیت برجسته ای تو دنیای خودشه، خیلی بی غل و غش و بی خیاله. ریمورو چه شکل اسلایم باشه، چه انسان یا شیزو، همه چیز رو خیلی آسون می گیره. برای همین، تماشای این نمایش راهی آسون برای گذروندن وقت و لذت بردن از اونچه که نویسنده می خواسته تجربه کنیم، به نظر می رسه.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای